Hybrydy na trasy? - jak sprawdza się hybryda w trasie, spalanie?

31 Sie 2021, 19:11

Spalanie jak na trasę i obciążenie w aucie moim zdaniem jest bardzo dobre. Na pusto byłoby lepiej, a w mieście nie ma co porównać do diesla...

Osiągi? Normalne jak na nowe ciężkie auto i taką moc.

Osobiście do ideału brakuje mi mocniejszego silnika elektrycznego, żeby poprawić elastyczność. Tylko ten Auris nie był do tego projektowany. Silnik elektryczny nie ma poprawiać osiągów, a odzyskiwać energię i zmniejszać spalanie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

31 Sie 2021, 19:33

Tom88T napisał(a):Jak tak czytam ten watek, to nie wiem w sumie gdzie tu zalety tego auta. Spalanie szalu nie robi, o osiagach nie wspominajac.


Czy Ty nie rozumiesz prostej sprawy, są ludzie którzy mają wywalone na te super osiągi jakie zapewnia tdi, chcą mieć tyle ile starcza do normalnej jazdy. Jeżeli Cie nie zachwyca auta które w mieście pali 4,5-6l i na trasie 6-8l to sorki ale szukaj czego innego bo hybryda niczego nie udaje.
Jak sobie dołożysz serwis to jest spokój głowy o którym właściciele diesli mogą sobie tylko pomarzyć.

Dużo osób kupuje auta do wrażeń a na podwórku i tak jest hybryda. Swoją hybrydę sprzedałem Panu który ścigał się motocyklami i miał porsze. Po roku dd hybrydowego ma wywalone na inne auta służące do zwykłej jazdy z punktu a do b i męczy już mnie o następną hybrydę dla łajfiny.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10996
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Sie 2021, 19:43

Załóżmy jeszcze, że hybryda jest w gazie. :mrgreen:
Gość114260
 

31 Sie 2021, 19:50

galakty napisał(a):Na pusto byłoby lepiej
Jest dużo lepiej jak się jedzie samemu jest to mocno odczuwalne. Nawet przy poruszaniu w mieście na samym silniku elektrycznym, a w trasie masz wrażenie że jest lekki.

galakty napisał(a):Osobiście do ideału brakuje mi mocniejszego silnika elektrycznego, żeby poprawić elastyczność.
Wydaje mi się że nowa Corolla 2.0 Hybrid 180KM tutaj sprawdzi się znacznie lepiej.

quel napisał(a):Załóżmy jeszcze, że hybryda jest w gazie.
To teraz dołożyłeś :D akurat ten silnik świetnie znosi gaz. W takim zestawieniu jest ten samochód chyba bezkonkurencyjny.

Tu bardziej chodzi o jazdę w trasie różnymi hybrydami, a nie wszystkie nadają się do LPG.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

05 Wrz 2021, 10:34

Podsumowując trzeba pamiętać że hybryda nie została do tego stworzona ale i tak sobie świetnie radzi na trasie. Dlaczego? Musimy pamiętać, że nie jedziemy 100% w trasie. Na początku i końcu zawsze do niej dojeżdżamy jakimiś lokalnymi drogami przez tereny zabudowane itd. a to są już oszczędności ze strony hybrydy. Oczywiście można ten napęd lubić bądź nie ale chodzi tu o same fakty dotyczące bezpośrednio tematu. W tej chwili widać, że te napędy mocno się rozwijają i są coraz bardziej oszczędne z kolejnymi generacjami.

Jeszcze kwestia tego że hybryda "wyje podczas przyspieszania"... a ile razy jadąc ekspresówką mocno przyspieszamy? Najczęściej jest to jazda na tempomacie, a wtedy jest cicho jeżeli chodzi o napęd. Ciekaw jestem jak by tu porównał typowego diesla o podobnej mocy z hybrydą i wartość decybeli w środku podczas takiego przyspieszania :) Oczywiście musiały by to być samochody tej samej marki i modelu tylko z rożnymi napędami bo chodzi o wygłuszenie nadwozia.

Przyszedł mi do głowy ciekawy pomysł w związku z tymi hybrydami :) Ciekawe jak one sprawdzają się na krótkich dystansach takich np. 3-5km Postanowiłem zatem założyć taki temat na forum jak-sprawdza-sie-hybryda-na-bardzo-krotkich-dystansach-3-5km-vt126733.htm
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10129
Zdjęcia: 35

06 Wrz 2021, 06:27

szybki, a czy Ty nie rozumiesz, że to jest moja opinia?
I spalanie na trasie 6-8 L to nie jest jakiś super wynik do chwalenia się.
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...

06 Wrz 2021, 06:38

Tom88T napisał(a):spalanie na trasie 6-8 L to nie jest jakiś super wynik do chwalenia się
Musisz jechać ekspresówka z maksymalna prędkością żeby osiągnąć 6l/100km na autostradzie raczej nie osiągniesz 8l/100km chyba że będziesz jechał 150-160km/h. Piszę o prędkościach rzeczywistych z GPS. To tak w ramach wyjaśnienia bo niektórym trasa może kojarzyć się z jazda drogami lokalnymi poza terenem zabudowanym.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10129
Zdjęcia: 35

06 Wrz 2021, 07:27

Tom88T napisał(a):spalanie na trasie 6-8 L to nie jest jakiś super wynik do chwalenia się

Dlatego powiedzialem szukaj czegoś oszczędniejszego. Ty będziesz się cieszył że szukasz a inni będą się cieszyć że jeżdżą i każdy jest zadowolony :ok:

Ogólnie dziwie się czemu akurat w przypadku hybryd nastawiacie się z taką wybiórczość pt.albo tylko spalanie albo tylko wycie albo...

Auto jest zespołem xxx cech które tworzą wartość.

Trzeba się zastanowić co mi odpowiada a co nie i czy w danej w kwestii jestem gotowy na kompromisy.

U mnie syt. zmienia się z roku na rok.w 2020r hybryda spełniała swoje zadanie a w 2021r już nie i ją sprzedałem.
I gdybym jeździł przykladnie do 140km/h w pl.to byłoby ok.ale stała trasa w de autostradą ze sporą częścią bez ograniczeń i niestety hybryda odpadła bo lubię kmh :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10996
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Wrz 2021, 07:38

szybki, ale ja nic nie muszę szukać. Jestem zadowolony z tego, co mam :ok:
Zaciekawił mnie ten temat po tym jak jeden z użytkowników tutaj wychwalał niskie spalanie itp. co dla mnie jakoś nie jest to super wynik i dlatego.

Wydaje mi się, że takie hybrydy to przerost formy nad treścią. Trochę z tego elektryka, trochę silnika spalinowego.
Nie jest to czasem takie przejście po prostu z auta spalinowego w kierunku typowego elektryka?

Może kiedyś bardziej będzie trzeba zgłębić temat, jak poblokują wszędzie spalinówki i nie będzie wyjścia. :unsure:
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

06 Wrz 2021, 08:10

szybki napisał(a):I gdybym jeździł przykladnie do 140km/h w pl.to byłoby ok.ale stała trasa w de autostradą ze sporą częścią bez ograniczeń i niestety hybryda odpadła bo lubię kmh
Bateria Ci się nie grzała za bardzo jak jeździłeś z prędkościami >140km/h. Ja jeszcze nie testowałem zresztą nie bardzo miałbym gdzie :) Jak jeżdżę do 140km/h to bateria raczej trzyma stałą temperaturę około 35-36 stopni i naładowanie 60% (dane z Hybrid Assistant).

Tom88T napisał(a):Nie jest to czasem takie przejście po prostu z auta spalinowego w kierunku typowego elektryka?
Na pewno jest bo najpierw masz "Mild Hybrid" dalej hybrydę później kolej na hybrydę plug-in i na końcu auto elektryczne.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

06 Wrz 2021, 11:35

Tom88T napisał(a):szybki, ale ja nic nie muszę szukać. Jestem zadowolony z tego, co mam

No i o to chodzi jeden lubi blondynki a drugi lubi brunetki, jeden mieszka tam gdzie blondynki są tylko na zdjęciach a drugi tam gdzie brunetki są tylko na zdjęciach.

Właściciel yarisa 1,4d4d powie że Twojego auta spalanie wypada kiepsko ale czy to faktycznie oznacza że Twój pug ze spalaniem wypada kiepsko?

Powtórzę hybryda wpisuje się w konkretny sposób użytkowania i tyle im bliżej kierowcy do tej opcji tym bardziej jest pożądana.

ArteK napisał(a):Bateria Ci się nie grzała za bardzo jak jeździłeś z prędkościami >140km/h

Nie róbmy z tego auta hipochondryka :D

Zanim zdecydowałem o sprzedaży hybrydy testowałem ją na max (dla niej) szybkich trasach i nic się nie zagrzało.

Tom88T napisał(a):Wydaje mi się, że takie hybrydy to przerost formy nad treścią.

Mylisz się i to grubo co widać na rynku aut używanych.
Gdyby do gs450h dało się założyć lpg to nawet bym nie spojrzał w stronę zwykłej beny a już tym bardziej diesla.
Tom88T napisał(a):Nie jest to czasem takie przejście po prostu z auta spalinowego w kierunku typowego elektryka?

Nie wiadomo. Są różne plotki na tą chwile możemy tylko przypuszczać.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10996
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Wrz 2021, 11:56

szybki napisał(a):Nie róbmy z tego auta hipochondryka

Zanim zdecydowałem o sprzedaży hybrydy testowałem ją na max (dla niej) szybkich trasach i nic się nie zagrzało.
No i wszystko jasne :ok: Pytałem bo można wyczytać różne opinie. Ja tak szybko nie jeździłem ale przy prędkości autostradowej nie widziałem również takiego problemu więc postanowiłem zapytać :)

Największe skoki temperatury są jak bateria pracuje czyli przy ładowaniu i rozładowywaniu ale bez aplikacji Hybrid Assistant nie da się tego zaobserwować.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

13 Wrz 2021, 09:26

Jest może ktoś kto użytkuje Corollę HSD 1.8 122KM? To napęd czwartej generacji, a Toyota chwali się że jeszcze zredukowali apetyt na paliwo. Ciekaw jestem jak to wygląda w tym przypadku jeżeli chodzi o spalanie w trasie.

Ostatnio jechałem ekspresówką i widziałem parę tych samochodów i niektórzy nieźle cisnęli :wink:

Jakieś inne przykłady spalania hybryd w trasie?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10129
Zdjęcia: 35

13 Wrz 2021, 11:39

Rokkio ale te auta palą Tak samo szczególnie w trasie wszystko zależy od nogi. Ja pozbyem się 1,8 hsd bo w de cisnę zazwyczaj 180+ wtedy mała hsd kończy się i pali 11-12l pb. No i mocno spada jakość jazdy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10996
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Wrz 2021, 17:09

szybki napisał(a):1,8 hsd bo w de cisnę zazwyczaj 180+ wtedy mała hsd kończy się i pali 11-12l pb. No i mocno spada jakość jazdy.
No tu racja bo wtedy jedziesz z maksymalna prędkością a silnik spalinowy przy tych 99KM ma ciężko (184km/h to jej maksymalna prędkość).

Ale jak to się ma w przypadku mocniejszej hybrydy? Nie koniecznie od Toyoty bo tam moc silnika benzynowego będzie przecież już większa i ciekawe jak to się sprawdza.

Ciekawe jak by na tapetę wziął takie auta jak np.
- Toyota Camry HSD 2.5
- Ford Mondeo HSD 2.0
- Lexus GS 300h 2.5
- Kia Optima 2.0 Hybrid
- Volvo S60 T8 2.0T Hybrid
- jakieś inne...

Od właściciela Mondeo słyszałem, że średnie spalanie ma 6 litrów niezależnie czy to trasa czy też miasto (zapytałem z ciekawości jak ostatnio widziałem takie auto obok na parkingu i właściciel do niego wsiadał).
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10129
Zdjęcia: 35