REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
No to zależy bo nie jedziesz nigdy w 100% taką drogąyeti65 napisał(a):Wg mnie kupowanie hybrydy do jazdy w większości autostradowej mija się z celem
Rokiko napisał(a):Jest może ktoś kto użytkuje Corollę HSD 1.8 122KM? To napęd czwartej generacji, a Toyota chwali się że jeszcze zredukowali apetyt na paliwo. Ciekaw jestem jak to wygląda w tym przypadku jeżeli chodzi o spalanie w trasie.
galakty napisał(a):Pytanie ile oszczędzisz i czy kupno hybrydy, która jest droższa ma w ogóle sens.
Znam ludzi którzy wolą wydać więcej na zakup żeby później jeżdżąc oszczędzać i płacić mniej. To trochę tak jak z typowymi elektrykami za które trzeba sporo więcej zapłacić. Myślę że to będzie indywidualna kwestia podejścia każdego kto rozważa takie auto.galakty napisał(a):Pytanie ile oszczędzisz i czy kupno hybrydy, która jest droższa ma w ogóle sens.
Na jakich oponach jeździsz? Chodzi mi o rozmiar. Spalanie wygląda moim zdanie bardzo dobrze no ale to czwarta generacja napędu.fynooh napisał(a):Ja użytkuję Corollę Hybrid 1,8, wersja Comfort. Po przeczytaniu tego wątku, dodam coś od siebie. Moja Corolla w cyklu mieszanym na drogach lokalnych, krajowych i w mieście średnio pali w granicach 3,8 - 4,2 l/100, ale 4 l przekracza mi tylko wtedy, kiedy pojadę szybciej po lepszych odcinkach dróg krajowych, bo tak miasto i drogi podmiejskie to średnie spalanie osiągam ok 3,6 - 3,8 l/100 /wartości liczone spod dystrybutora, choć komputer pokładowy pokazuje bardzo podobnie, czyli dokładnie/. Na ekspresówce przy prędkości 120 km/h średnie spalanie wynosi mi ok. 4,5 - 4,6 l/100.
To powyżej 90km/h też potrafi przejść w tryb EV? W silnikach 1.8 HSD z III generacji (CH-R, Auris, Corolla, Prius) maksymalna prędkość w trybie EV to 70km/h.fynooh napisał(a):korzystam z silnika elektrycznego, który włącza się nawet przy prędkości 90 km/h. Robi się to w ten sposób, że trzeba rozpędzić się do 100 - 110 km/h i delikatnie ująć gazu, wyłączy się wtedy silnik spalinowy i trzeba trzymać ten gaz już bez ruchu stopą i Corolka leci sobie na prądzie kilka kilometrów /o ile droga jest gładka i prosta/
Nie wiadomo jaki miała tam silnik ta Honda no i czy faktycznie kierowca próbował Cię wyprzedzić podczas przyspieszania. Hybryda ma fajny moment ze startu dlatego dobrze się nią jeździ po mieście gdzie masz najczęściej ograniczenie prędkości do 50km/hfynooh napisał(a):Dynamika Corolki jest bardzo przyzwoita. Jeżdżę w trybie ECO, bo na Normal albo Sport dynamika jest jeszcze lepsza, czyli naprawdę bardzo dobra. Raz po wjeździe na ekspresówkę i mocnym przyspieszaniu nawet Honda Civic nie mogła mnie wyprzedzić, przyspieszaliśmy równo, dopiero jak przy prędkości 120 km/h przestałem dalej przyspieszać, to wtedy Honda poszła do przodu
Konwencjonalne napędy w samochodach potrafią zrobić też tak duże przebiegi a nawet i większe wszystko kwestia tego jaki mamy silnik, skrzynię itd. oraz o to jak ktoś dba o takie auto. Hybryda żeby zrobiła taki przebieg również trzeba o nią dbać.fynooh napisał(a):No i przebiegi - auta konwencjonalne osiągają średnio 250 - 300 tys. km przebiegu, a hybrydy /toyoty oczywiście/ 500 - 600 tys. o ile wcześniej nie zeżre ich rdza
Rokiko napisał(a):Znam ludzi którzy wolą wydać więcej na zakup żeby później jeżdżąc oszczędzać i płacić mniej. To trochę tak jak z typowymi elektrykami za które trzeba sporo więcej zapłacić. Myślę że to będzie indywidualna kwestia podejścia każdego kto rozważa takie auto.
To prawda.franccc napisał(a):Jedyny "minus" hybrydy to konieczność wyłożenia/zamrożenia jednorazowo większej gotówki
Nie do końca. Mając samochód z silnikiem benzynowym musisz wyłożyć na instalację np. 3000zł później jeździsz żeby ci się zwróciła, a sprzedając auto nie będzie droższe niż takie bez instalacji z tym samym silnikiem. Przy hybrydzie kupujesz ją przykładowo 20% drożej ale podczas sprzedaży ona nadal jest 20% droższa porównując ją z samochodem z napędem konwencjonalnym.galakty napisał(a):Identyczna kalkulacja jak przy zakładaniu LPG - to że tankujesz taniej nie znaczy, że oszczędzasz bo najpierw różnica musi się zwróćić.
franccc napisał(a):Galakty, nie masz racji. Zakładasz, że cena zakupu hybrydy jest wyższa ale cena odsprzedaży już identyczna jak zwykłej spalinówki co nie jest prawdą. Za kilka lat hybryda nadal będzie droższa niż ten sam model z konwencjonalnym napędem. Jedyny "minus" hybrydy to konieczność wyłożenia/zamrożenia jednorazowo większej gotówki
Rokiko napisał(a):Na jakich oponach jeździsz? Chodzi mi o rozmiar.
Rokiko napisał(a):To powyżej 90km/h też potrafi przejść w tryb EV? W silnikach 1.8 HSD z III generacji (CH-R, Auris, Corolla, Prius) maksymalna prędkość w trybie EV to 70km/h.
galakty napisał(a):Okey, oszczędzasz na paliwie. Pytanie czy te oszczędności zwrócą nadwyżkę przy zakupie? To już trzeba policzyć ile kilometrów chcesz zrobić i ile paliwa spalisz. Identyczna kalkulacja jak przy zakładaniu LPG - to że tankujesz taniej nie znaczy, że oszczędzasz bo najpierw różnica musi się zwróćić.
No właśnie czytałem że CH-R 2.0 potrafi poruszać się do 115km/h w trybie elektrycznym. Tylko do takiej prędkości nie przyspieszysz w tym trybie a jedynie możesz starać się utrzymać prędkość przez jakiś czas np. przy jeździ z góry gdzie jest niewielkie nachylenie drogi. Na płaskim szybko załączy się ponownie silnik spalinowy.fynooh napisał(a):Corolla 2.0 podobno ma ten zakres do 115 km/h.
No właśnie bo tu mamy III generację napędu hybrydowego i szkoda że nie tak jak w IV w Corolli nie wyłącza się już przy 90km/h. Chociaż z drugiej strony jadąc poza terenem zabudowanym z tą prędkością mogło to by być nie za specjalne jak przy każdym lekkim odjęciu gazu wyłączałby się silnik spalinowy. Tak myślę bo nie jechałem taką Corollą żeby sprawdzić jak to by działało przy takiej prędkości.fynooh napisał(a):Auris HSD to max. do 70 km/h.
Rokiko napisał(a): Chociaż z drugiej strony jadąc poza terenem zabudowanym z tą prędkością mogło to by być nie za specjalne jak przy każdym lekkim odjęciu gazu wyłączałby się silnik spalinowy.