Hyundai Coupe GK 2.0 CVVT powolne chodzenie po obrotach.

22 Lis 2016, 02:26

Witam od dluzszego czasu mam problem, ktory trapi moje auto a jest nim Hyundai Coupe GK.
Moze troche o samym aucie: 2005r. 2.0 16V CVVT kod:G4GC 150tys.km

-kompresja 13.5 bara na kazdym z cylindrow, instrukcja mowi o 14.5 a limit to 14 barow.
-cisnienie oleju na rozgrzanym oleju to 1.7 bara na wolnych obrotach i 4 bary na 4tys.
-cisnienie paliwa 3.7 bara.
-auto spala 150ml oleju 5W40 Liqui Moly na 1000km.
-przyspiesza plynne, niezle ciagnie od samego dolu az do konca.
-spala 7 litrow w trasie i 10 w miescie.
-po 3.5km lapie temperature robocza i ja utrzymuje.
-nie kopci.

Auto nie zglasza zadnych bledow na desce ani po podlaczeniu komputera. Lecz problemem jest jak pracuje na wobrotach.
Powoli schodzi z obrotow w przedzialem 1000-2000 obrotow dwa razy dluzej niz z np z 2000-3000

Co zostalo wymienione:
-filtr powietrza Knecht
-swiece Denso K16TT
-kable NGK
-cewki Denso
-filtr paliwa ALCO
-olej 5W40 LM + filtr Knecht
-plyn chlodniczy
-kompletny rozrzad z wariatorem
-sonda lambda regulacyjna Denso
-wyczyszczone silnik krokowy (jest na nim sruba do jakiejs regulacji, nie wiem jak to sie reguluje)

Sonda regulacyjna (pierwsza) oscyluje w granicy od 0.1 do 0.8 druga za katalizatorem utrzymje napiecie 0.6V
Dotryski benzyny sa na -4.8% dlugoterminowe, a krotko terminowe chodz od 0 do -5% moze to jakas nieszczelnosc gdzies ? jakis waz podcisnienia moze czy cos ale nie wiem jak to sprawdzic. Ma lekko okopcona koncowke wydechu wiec chyba chodzi na lekko za bogato.
fixu
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Hyundai Coupe GK
Silnik: 2.0 CVVT
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

27 Lis 2016, 13:28

Na tym anglojęzycznym forum był poruszony podobny wątek.
http://www.newtiburon.com/forums/v6-nat ... ues-3.html

Z lektury wynika że problem był spowodowany przez TPS - o dziwo wszystkie zamienniki (3 szt) które montował autor postu chociaż sprawne nie rozwiązywały problemu, dopiero "tunning" który wykonał na ustawieniu TPS dał pożądany wynik.

Jeśli chodzi o mnie to mam Hundaia Sonate NF 2007 z silnikiem 2.0 144KM CVVT i u mnie również obserwuję powolny spadek obrotów po wysprzęgleniu podczas zmiany biegów. Auto ma niewielki przebieg niecałe 60 kkm i poza tym "drobiazgiem" sprawuje się b. dobrze. Silniczek krokowy czyściłem i zmian nie widzę , więc może to jednak kwestia "kalibracji "TPS? Na razie tego jeszcze nie robiłem.
darekn15
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Hyundai Sonata
Paliwo: Benzyna

27 Lis 2016, 13:38

fixu napisał(a):Powoli schodzi z obrotow w przedzialem 1000-2000 obrotow dwa razy dluzej niz z np z 2000-3000

To problem jest ze schodzeniem obrotów czy z podwyższaniem obrotów? Bo w cyfrach piszesz odwrotnie do schodzenia. Jeżeli chodzo powolne schodzenie to z 3 tyś do 2 tyś i z 2 tyś do 1 tyś?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Lis 2016, 12:01

O jasny gwint widze, ze problem jest skomplikowany :(

Chodzi o schodzenie z obrotow widoczne od 3 do 1 tys obrotow, moze to lewe powietrze ale czy wtedy auto nie wchodziloby na obroty z takimi samymi efektami ? Gdzies czytalem, ze moze to byc spowodowane wlasnie przez wycieki powietrza u mnei po dokreceniu klektora ssacego spadly dotryski paliwa wiec moze warto bybylo zdjac kolektor i zobaczyc w jakim stanie jest uszczelka ? Podobno silnik na pracujacy na ewey powietrzu nie jest tak responsywny jak normalnie byc powinien... ciezka sprawa bo nie mam garazu a auto potrzebuje od poniedzialku do soboty.
fixu
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Hyundai Coupe GK
Silnik: 2.0 CVVT
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

28 Lis 2016, 16:32

Oczywiście lewe powietrze też może powodować problem i warto sprawdzić szczelność całego dolotu, a przynajmniej za MAF. Z drugiej strony nieszczelność powinna owocować zwiększonym spalaniem, podane wyżej wynik 7 trasa i 10 miasto dla silnika 2.0 brzmią jak dla mnie bardzo dobrze
darekn15
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Hyundai Sonata
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Rimac C_Two - elektryczny supercar
    Rimac C_Two to elektryczny supercar produkowany przez chorwacką firmę Rimac Automobili. Jest to jeden z najbardziej zaawansowanych samochodów na świecie, oferujący niezrównane wrażenia z jazdy i niezwykle wysoką ...