Witam, mam dość ważne pytanie stąd pytanie do was. Posiadam samochód Hyundai Elantra V 2012r z silnikiem 1.6 benzyna G4FG.
Wczoraj jadąc samochodem miałem nieprzyjemną sytuację.
Podczas jazdy zapaliła mi się
kontrolka akumulatora, po chwili zaczęły zapalać się kolejne jak ESP, ABS, czy airbag. Auto straciło wspomaganie i następnie wskoczyło na tysiąc obrotów, nie reagował już na żaden pedał gazu. Od razu zjechałem, dotoczył się na zjazd i go wyłączyłem. Po otworzeniu maski, pojawił się dym, pasek klinowy został zerwany i pełno czarnej cieczy, do końca nie wiem, czy to była woda, czy olej. Jutro sprawdzę, wcześniej byłem z dzieckiem i nie pomyślałem o tym, ale prawdopodobnie to woda. Tak samo zostało uszkodzone koło pasowe i zapewne wał od pompy wody. Niestety nie jestem wybitny pod względem mechaniki samochodowej, ale chciałem sprawdzić, czy ruszę silnikiem, przy pomocy rozrusznika, więc spróbowałem i niestety słyszałem tylko rozrusznik, nic innego się nie działo, pytanie
Czy silnik się zatarł?
Poszedł rozrząd ?
Czy poszła procedura i tak wygląda, za wszelkie informacje dziękuję i pozdrawiam.
Wrzucę zdjęcie innego silnika, co zostało uszkodzone.