Hyundai Galloper 3.0 V6 brak 4 biegu w automacie

06 Wrz 2017, 10:53

Witam,
Jestem świeżym posiadaczem Hyundai Galloper 3.0 V6 z czterobiegowym automatem. Problem dotyczy braku 4-go biegu. Skrzynia starej generacji, w której czwórka to nadbieg stosowany w jeździe pozamiejskiej, czyli nic innego jak overdrive. Nadbieg można wyłączyć lub włączyć przyciskiem znajdującym się na lewarku skrzyni. Przy wyłączonym overdrive na desce rozdzielczej zapala się kontrolka O/D Off i wtedy są tylko 3 biegi. Naciskam przycisk jeszcze raz, kontrolka gaśnie i skrzynia powinna wejść w tryb 4 biegowy ale ja nadal mam tylko 3 biegi i skrzynia zachowuje się dalej tak jakby była w trybie O/D Off. Niby działa poprawnie, biegi zmienia płynnie i nie szarpie. Niedawno zmieniałem olej, nie pomogło. W warsztacie, w którym robiłem przegląd powiedziano mi, że problem jest gdzieś w elektryce ale niestety oni nie są w stanie stwierdzić gdzie, bo „powierzchownie” wszystko działa. Zasugerowali mi, żebym wstawił auto do elektryka i tak zamierzam zrobić. Mam jednak dylemat, bo dzwoniłem w międzyczasie w kilka innych miejsc i spotkałem się z opinią, że to wina skrzyni. I tu pytanie do Was koledzy, czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem w jakimś aucie i może mi nieco rozjaśnić sytuację, czy mam się nastawiać na remont skrzyni czy zacząć od sprawdzenia elektroniki?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
nem0
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 01 02 2005
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Hyundai Galloper
Silnik: 3.0 141 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Wrz 2017, 16:18

Skrzynia to V4AW3
nem0
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 01 02 2005
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Hyundai Galloper
Silnik: 3.0 141 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Wrz 2017, 19:45

Wina elektryki, zdjąć tunel powypinać wszystko i wyczyścić co zaśniedziałe i odchodzi od miejsca w któe podlaczona jest dioda
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

08 Wrz 2017, 20:46

Dzięki za sugestię. Wczoraj byłem na diagnostyce komputerowej i nie ma żadnych błędów więc skrzynia sprawna i zapewe jest tak jak mówisz. Gdzieś na wiazce ginie sygnał. W poniedziałek wstawiam auto do skrzyniarza i będzie sprawdzał całą elektryke skrzyni.
nem0
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 01 02 2005
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Hyundai Galloper
Silnik: 3.0 141 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Wrz 2017, 12:20

Sprawdzałeś np. przy prędkości 100km/h jakie masz obroty przy wciśniętym przycisku O/D i przy wyłączonym? Z tego co pamiętam różnica w tym przypadku powinna wynosić około 500 obr./min.

Reduktor miałeś zapięty na 2H czy 4H?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Wrz 2017, 12:31

Sprawdzałem. Różnicy nie ma niezależnie czy o/D jest on czy off auto ma 4000 obrotów przy 100 km/h i cały czas na 3 biegu. Powyżej tej prędkości także brak redukcji. Reduktor mialem zawsze na 2h bo jeżdżę głównie po asfalcie.
nem0
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 01 02 2005
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Hyundai Galloper
Silnik: 3.0 141 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Wrz 2017, 15:07

Problem rozwiązany. Przyczyną braku 4 byla jedna z diod sterujących pracą skrzyni oraz nieszczelne oringi elektrozaworu overdrive'a. Usterka zdiagnozowana i usunięta w www.autotransmisja.pl. Czas operacyjny 1,5 dnia. Polecam ten warsztat wszystkim użytkownikom automatów.
Ostatnio edytowany przez nem0, 13 Wrz 2017, 11:40, edytowano w sumie 1 raz
nem0
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 01 02 2005
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Hyundai Galloper
Silnik: 3.0 141 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Wrz 2017, 22:28

a ile Ci zaśpiewali?
neo1977
 

13 Wrz 2017, 03:32

Zapłaciłem 600 zl co było dla mnie pozytywnym zaskoczeniem. Wcześniej dzwoniłem w parę innych miejsc m.in. do samco w Wawie gdzie od razu przez telefon, jeszcze bez diagnozy, zostałem "poinformowany" o konieczności rozbiórki całej skrzyni bo napewno jest rozsypana i napewno koszt naprawy przekracza wartość auta :P:P Tak wiec różnica w podejściu do klienta oraz modelu biznesowym kolosalna.
nem0
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 01 02 2005
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Hyundai Galloper
Silnik: 3.0 141 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Wrz 2017, 11:21

nem0 napisał(a):Przyczyną braku 4 byla jedna z diod sterujących pracą skrzyni oraz nieszczelne oringi elektrozaworu overdrive'a.
Fajnie teraz będziesz miał 4 i mniejsze spalanie :) powyżej 60km/h.
nem0 napisał(a):Zapłaciłem 600 zl co było dla mnie pozytywnym zaskoczeniem. Wcześniej dzwoniłem w parę innych miejsc m.in. do samco w Wawie gdzie od razu przez telefon, jeszcze bez diagnozy, zostałem "poinformowany" o konieczności rozbiórki całej skrzyni bo napewno jest rozsypana i napewno koszt naprawy przekracza wartość auta
Typowe dla warsztatów które mają małe pojęcie o naprawach automatów.

Wymieniałeś olej w skrzyni? Warto o niego dbać żeby długo cieszyć się bezproblemową jazdą.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Wrz 2017, 11:39

Auto było od nowości przez 14 lat serwisowanie w Mitsubishi Motors w Niemczech. Jednak ostatnie 3 lata głównie stało i serwisu nie miało więc zacząłem od wymiany wszystkich olejów łącznie z tym w skrzyni, mimo tego że na bagnecie wyglądał klarownie i nie smierdzial. A różnica w jezdzie jest istotna. Teraz przy 120 mam 2500 rpm a wcześniej miałem 4000 :mrgreen:
nem0
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 01 02 2005
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Hyundai Galloper
Silnik: 3.0 141 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Wrz 2017, 11:58

Zastanawiam się jeszcze nad wymianą całego rozrzadu razem z pompą wody w tym roku ale nie wiem czy to ma sens ponieważ pasek był wymieniony w tym roku a reszta zostawiona bo podobno wszystko tam ok. Czytałem że wymianę rozrzadu w wielu silnikach "paskowych" przeprowadza się w ten sposób ze co drugą wymienia się sam pasek i tu tak zrobiono. Żadne niepokojące dźwięki z tamtad nie dochodzą więc rolki i pompa sa w porządku. I mam dylemat czy jeździć czy wymieniać. BTW ile może kosztować w tym aucie wymiana całego rozrzadu z pompą?
nem0
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 01 02 2005
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Hyundai Galloper
Silnik: 3.0 141 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Wrz 2017, 13:09

nem0 napisał(a): A różnica w jezdzie jest istotna. Teraz przy 120 mam 2500 rpm a wcześniej miałem 4000
Czyli dwa / trzy litry na setkę w trasie jesteś do przodu :)
nem0 napisał(a):od wymiany wszystkich olejów łącznie z tym w skrzyni, mimo tego że na bagnecie wyglądał klarownie i nie smierdzial
No tak ale olej też się starzeje. Przynajmniej wiesz na czym jeździsz. Tak się powinno robić.
nem0 napisał(a):Czytałem że wymianę rozrzadu w wielu silnikach "paskowych" przeprowadza się w ten sposób ze co drugą wymienia się sam pasek i tu tak zrobiono
Tak można robić (nawet gdzieś w manualach czytałem o takich zalecaniach) jak paski wymieniane są co 50-60tyś. km niektórzy wymieniają co 90tyś. km czego nie polecam. Tu wszystko też zależy od trybu jazdy i ile czasu mija zanim zrobi się taki przebieg. Ja jestem zdania że powinno się wymieniać komplet.

nem0 napisał(a):BTW ile może kosztować w tym aucie wymiana całego rozrzadu z pompą?
Pasek miałeś wymieniany więc wiesz jaki to koszt do tego trzeba doliczyć koszt pompy wody a wymiana jest po zdjęciu paska nie powinna przysporzyć problemów więc robocizna będzie z niewielką różnicą.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999