Hyundai Genesis nowej generacji - sedan segmentu Premium

25 Paź 2013, 14:13

Hyundai Motor Company, największy południowokoreański producent samochodów, zaprezentował pierwsze szkice nowego modelu Genesis, podczas oficjalnego spotkania z przedstawicielami koreańskich mediów. Samochód zostanie wprowadzony do sprzedaży w Korei jeszcze w tym roku, natomiast na innych kluczowych dla firmy rynkach pojawi się w 2014 roku.

"Luksusowy Genesis, który zadebiutował w 2008 roku, jako pierwszy tylnonapędowy sedan segmentu Premium, zaskoczył wszystkich swoją konkurencyjnością i jakością." powiedział Moon Sik Kwon, szef Centrum badawczo-rozwojowego Hyundaia w Korei. "Nowa generacja Genesia, odzwierciedla nasze najlepsze praktyki i umiejętności Hyundaia do tworzenia wysokich jakościowo samochodów, dlatego wierzymy, że stanie się on silnym graczem na rynku."

Hyundai Genesis nowej generacji - sedan segmentu Premium

Celem projektu o łącznej wartości ponad 340 mln EUR było stworzenie tylnonapędowego sedana światowej klasy, a efektem jest powstanie po czterech latach obecnego modelu.

Wyróżniający i elegancki design, wiodąca w klasie konstrukcja podwozia, komfort jazdy na poziomie samochodów najlepszych europejskich marek premium, najnowsze systemy bezpieczeństwa i komfort prowadzenia to mocne strony Genesisa.

W każdym detalu samochodu widoczna jest filozofia marki Hyundai określana jako "Modern Premium". Również dzięki temu, Genesis zapewnił sobie najlepszą w swojej klasie konkurencyjność potwierdzoną licznymi testami przeprowadzonymi w różnych miejscach na całym świecie, w tym także na słynnym torze Nürburgring w Niemczech.

NOWA FILOZOFIA DESIGNU
W 2009 roku Hyundai wprowadził nową filozofię projektowania samochodów określaną jako "Fluidic Sculpture". Nowy Genesis to pierwszy model w którym zastosowano język projektowania "Fluidic Sculpture 2.0", którego kluczowymi elementami są: prosty i harmonijny design z płynnymi akcentami, nowoczesny, sześciokątny grill, wyrazisty kolor, jakość materiałów i wykończenie samochodu.

Zaprojektowany w ten sposób Genesis, to sedan klasy Premium, którego sportowy wygląd daje wrażenie stałego ruchu. Sześciokątny grill jest mocnym akcentem, podczas gdy linie boczne poprowadzone są płynnie, a tył samochodu sprawia wrażenie 'wyrzeźbionego'.

Wnętrze samochodu pozostaje spójne z całością, poprzez przemyślaną ergonomię i intuicyjną obsługę, oraz najwyższej jakości materiały i specyfikacje wyposażenia, odpowiednie dla samochodów Premium.

Zupełnie nowy Genesis posiada panel sterowania Human Machine Interface (HMI), pozwalający kierowcy na domyślne rozpoznanie funkcji pojazdu i dzięki temu lepsze ich wykorzystanie. Symbole zostały ustandaryzowane, a przełączniki sklasyfikowane w zależności od ich funkcji, ułatwiając kontrolę nad samochodem.

Wszystkie przyszłe modele będą projektowane w oparciu o język projektowania "Fluidic Sculpture 2.0" i jego zasady.

POLECAMY Hyundai Genesis Coupe

BEZPIECZEŃSTWO NOWEGO GENESISA
Jak wykazały testy zderzeniowe, Nowy Genesis jest jeszcze bardziej bezpieczny dzięki ulepszonej sztywności nadwozia.

W samochodzie zwiększono odporność na wgniecenia, poprzez zastosowanie dwuwarstwowej struktury przedniej części nadwozia, wykonanej ze stali o wysokiej wytrzymałości, wytłaczanej na gorąco. Oddzielono komorę silnika oraz ulepszono konstrukcję podłogi z przodu i z tyłu.

Bezpieczeństwo pasażerów uległo poprawie dzięki zastosowaniu zaawansowanych funkcji pasów bezpieczeństwa, takich jak EFD – mechanizm nagłego napinania pasów, który mocniej trzyma pasażerów podczas wypadku i pas Pre-Safe z funkcją przewidywania niebezpieczeństwa.

Hyundai Genesis nowej generacji - sedan segmentu Premium

PROWADZENIE i KOMFORT JAZDY
Dzięki ulepszonemu zawieszeniu i zastosowaniu zaawansowanych technologii, Nowy Genesis gwarantuje najwyższej jakości komfort jazdy. Znacznie poprawiono sztywność zawieszenia oraz rozłożenie masy, co poprawiło przyczepność. Zastosowanie elektronicznej kontroli zawieszenia (ATCC) zapewnia większą stabilność na zakrętach.

Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (R-MDPS) zostało po raz pierwszy zastosowane w modelu o zmiennym przełożeniu, co zapewnia stabilność przy wysokich prędkościach i bezpośrednie reagowanie na niskich i średnich prędkościach .

W nowym Genesise po raz pierwszy zastosowano HTRAC - napęd na wszystkie koła. Zaawansowany system HTRAC elektronicznie reguluje rozdział momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną osią, w zależności od drogi i warunków jazdy, oferując większą stabilność na śliskiej nawierzchni i na zakrętach. Pozwala także kierowcy wybrać indywidualny tryb jazdy.

W Polsce, od 2011 roku oferowany był tylnonapędowy model Genesis w sportowej wersji Coupe. W nadchodzącym roku, zostanie podjęta decyzja o wprowadzeniu do sprzedaży Genesisa w wersji sedan.

źródło: Hyundai
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3799
Zdjęcia: 13099
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Benzyna, diesel czy hybryda? Jaki silnik wybrać?
    Wybór pomiędzy benzyną, dieslem, a hybrydą zależy od wielu czynników, takich jak indywidualne preferencje, styl jazdy, środowisko, w jakim poruszasz się i budżet. Przyjrzyjmy się każdemu rodzajowi silnika oraz ...
    Jak producenci zarabiają na częściach
    Bezawaryjność? To dla producenta bankructwo. Dlatego producenci robią wszystko, żeby części, które psują się często lub są konieczne do wymiany po danym przebiegu, połączyć z częsciami drogimi, któe psują się rzadko albo ...