REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Akumulator ma napięcie 12,5 V, gdy włączę silnik ma 13,8 a po chwili 14,4. Po włączeniu świateł 14,2V. Natęzenie prądu przy zamkniętym samochodzie to 0,09 A. I jeszcze jedno po odłączaniu akumulatora na noc, przez zdjęcie klemy,aklumulator działa bez zarzutu (nie traci prądu)MotoAlbercik napisał(a):Skoro akumulator był sprawdzany przez fachowca,to trzeba wierzyć,że jest sprawny.Ale dla pewności sprawdz sam napięcie ładowania na wolnych obrotach najpierw z wyłaczonymi światłami,a następnie z właczonymi.Sprawdz też napięcie na akumulatorze rano,po całonocnym postoju.Dobrze by było,jakbyś po takim postoju sprawdził gęstość elektrolitu.To tyle,co możesz sam sprawdzić co do akumulatora.
Sprawdz pobór prądu z aumulatora przy wyłączonym silniku.Być może coś pobiera za duży prąd na postoju.Często się zdarza,że jest to radio - nawet wyłączone jak ma małe zwarcie(mimo,to działa normalnie),to potrafi rozładować akumulator w ciągu nawet jednej nocy.O rozładowywanu się akumulatora było już pisane na forum wiele razy.Poszukaj i poczytaj.
MotoAlbercik napisał(a):Czyli układ łodowania akumulatora jest super -taki jak powinien być.Wina leży po stronie tych 0,09A - powinno być max 0,05A,czyli 50mA.U ciebie jest o 40mA za dużo.Podłącz amperomierz pod akumulator i na początek rozłącz radio na wtyczce - chodzi o odłaczenie obu napięć - zasilania i pamięci i ewentualnego podświetlenia(jeżeli masz podłączony kabelek od podświetlenia radia,po włączeniu świateł - zazwyczaj jest zółty).Pamiętaj jednak,że w zależności od radia,po odłączeniu zasilania i podłączeniu spowrotem,radio może krzyczeć o kod.Jak okaże się,że to nie radio,to wyciągaj po kolei bezpieczniki i obserwuj wskazania amperomierza.