Hyundai Getz 1,5crdi 05r. - nie odpala.

27 Cze 2009, 19:45

Samochód to Hyundai Getz 1,5 crdi z 2005 roku przed liftingiem.Silnik 3 cylindrowy ma bodajże kod D3EA.
Mam problem z zapaleniem samochodu. Rozrusznik kręci ale nie następuje zapłon. Wcześniej miałem podobne zdarzenia ale po upływie czasu samochód odpalał i jeździł bez problemu około miesiąca, więc myślałem że to przypadek. Niestety tym razem nie chce odpalić wcale. Rozrusznik dalej kręci ale samochód nawet przez chwilę nie zapalił. Tylko po dłuższym postoju słychać na początku jakby chciał przez moment odpalić ale chwilę później już nic tylko rozrusznik i w kolejnych próbach tylko rozrusznik.Co to może być?Szukałem na forach i coś co moim nie, mechanika zdaniem mogło by być to pompa paliwa, czujnik położenia wału lub coś z immobiliserem. Nie wiem jak to sprawdzić więc proszę o pomoc, a może to coś zupełnie innego? Z góry dziękuję.
p_lipa
Nowicjusz
 
Posty: 13
  • 27 Cze 2009, 21:18

    Na poczatku sprzawdz czy jest iskra wogole, jak masz watpilowosci co do pompy to po przekreceniu kluczyka wlaczeniu zaplonu powienies ja uslyszec jezeli bedziesz slyszal raczejjest sprawna. Po sprawdzeniu tego napisz.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    27 Cze 2009, 21:40

    Na poczatku sprzawdz czy jest iskra wogole
    to diesel więc iskra nie wchodzi w grę a jak sprawdzić świece nie wiem?Sprawdzę pompę.
    p_lipa
    Nowicjusz
     
    Posty: 13

    28 Cze 2009, 16:36

    Świece można sprawdzić albo Cęgami Dietza,albo wykręcając je i podłączając pod akumulator i żarówkę np. 5W.
    Ale najpierw sprawdz filtr paliwa i czy paliwo wogóle dopływa do pompy wtryskowej.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    28 Cze 2009, 18:05

    O kurde :shock: a zem dal to diesel, nie zauwazylem myslalem ze benzyna. Swiece zarowe raczej bym wykluczyl bo piszesz ze samochod po dluzszym postoju odpala na chwile i pozniej znow nie chce odpalic, a po dluzszym postoju silnik jest chlodny takze bardziej sie swiece przydadza na chlodnym niz na cieplym, na cieplym wogole nie pracuja a napisales ze po postoju czyli jak jet chlodny sie uruchomi czyli swiece raczej sa dobre, ale zeby wykluczyc na 100% przyczyne sprawdzic nie zaszkodzi.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    29 Cze 2009, 09:15

    Po przekręceniu kluczyka nie działa w ogóle pompa paliwowa,nic nie słychać.Rozkręciłem i nie tłoczy paliwa. Chciałbym sprawdzić czy prąd dochodzi ale nie wiem dokładnie jak?
    Coś próbowałem amperomierzem ale nie wiem jak powinno być prawidłowo,żeby czegoś nie zepsuć,ale zauważyłem że gdzieś tam prąd jest,ale dokładnie nie wiem jak to zrobić.Mało tego zauważyłem że nawet po odłączeniu kostki od pompy samochód zachowywał się jak poprzednio, tzn. przez chwilę zachowywał się jakby chciał odpalić,dla mnie dziwne,jak tam się znalazło paliwo,chyba że jakoś spłynęło.
    I jeszcze jedno pytanie czy to może być wina immobilisera, tzn. odcina jakąś wiązkę prądu od pompy i przez to pompa nie działa prawidłowo?
    p_lipa
    Nowicjusz
     
    Posty: 13

    29 Cze 2009, 11:25

    Jak najbardziej tak.A jak zachowuje się kontrolka immo?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    29 Cze 2009, 12:03

    MotoAlbercik napisał(a):Jak najbardziej tak.A jak zachowuje się kontrolka immo?
    wydaje mi się że gaśnie,ale sprawdzę jak będzie inaczej to dam znać.
    A i co z tą pompą?

    [ Dodano: Pon Cze 29, 2009 13:09 ]
    Z immobiliserem jest tak:
    Przy pierwszej próbie uruchomienia nie zapala się w cale.
    Przy kolejnej pali się od początku a gaśnie w momencie przekręcenia się rozrusznika
    Nie wiem czy to normalne.

    [ Dodano: Wto Lip 21, 2009 09:13 ]
    Oto jak to teraz wygląda.
    Oddałem do mechanika,nawiasem do autoryzowanego hyundaia.Diagnoza,niesprawna pompa paliwa.Kupiłem,zamontowali,za całość czyli: hi scan i wymianę zapłaciłem 200żł.Wyjechałem zadowolony że wszystko działa bo tak było.Ale to nie koniec.
    Samochodem pojechałem i po przejechaniu parędziesięciu kilometrów zatrzymałem auto,po powrocie chcąc odpalić,znów nie chciał odpalić. Po przekręceniu kluczyka 2 raz,zapalił, więc pomyślałem że przypadek. Jeździłem jeszcze parę dni i się nie powtórzyło.
    Zadowolony kolejnego dnia wsiadam i tu ku rozczarowaniu,nie chciał odpalić wcale,znów nie było słychać pracy pompy.Mało tego jak oddawałem samochód,prosiłem mechanika żeby sprawdził, bo brał mi prąd z aku z obwodu pompy.Wartość niewielką bo 0.02 A ale po paru dniach skutecznie mi rozładowało akumulator.Mówił jednak że branie prądu to przeszłość.Zbadali cały samochód pod względem elektrycznym i jest ok.
    Niestety jak się okazało nie.Auto stało 3 dni bez jazdy i po kilku próbach odpalenia akumulator padł całkiem. Nadmienię że aku był parokrotnie testowany i trzyma prąd,a układ ładowania też jest sprawny.
    Zabrałem aku do ładowania i coś mnie pokusiło aby na chwilę podłączyć starą niesprawną pompę do akumulatora,tak ktoś mi radził sprawdzić ale wcześniej bałem się nie mając doświadczenia,że coś drogiego popsuję,ale teraz się odważyłem.Co się okazało pompka pompuje.Wkurzony tą sytuacją zszedłem do samochodu i podłączyłem tak samo do aku tą pompę wymienioną,która przy próbie odpalenia nie działała. I okazało się że ta też działa.Podłączyłem aku do samochodu i niestety nie odpalił,nie było słychać pracy pompy. Dalej brnąłem, zbadałem czy po przekręceniu kluczyka dochodzi prąd do pompy i okazało się że nie.Postanowiłem posprawdzać bezpieczniki, sprawne. Przemieniłem też przekaźnik pompy z innym identycznym i okazało się, że w tym momencie napięcie dochodzi do pompy.Założyłem kostkę na pompę przekręciłem kluczyk, i odpalił.Próbowałem parę razy zgasić i zapalić i pali cały czas.
    Teraz nie wiem, wynika że wina przekaźnika,ale może nie do końca.Wcześniej przecież też mi nie odpalał,nic w przekaźnikach nie kombinowałem a po chwili odpalił?
    Objawy są/były takie same jak poprzednio i wtedy wymieniałem pompę,może nie potrzebnie,bo przecież ta stara po podłączeniu do aku,działa?
    A może to kwestia zwarć w obwodzie pompy, bo o czym świadczy pobór prądu 0.02 i rozładowywanie aku po paru dniach?
    To auto kupiłem niedawno i zamiast się cieszyć jazdą,głowię się co jest nie tak,może ktoś mądrzejszy mi pomorze. Z góry dzięki.
    p_lipa
    Nowicjusz
     
    Posty: 13

    21 Lip 2009, 09:55

    może ktoś sprzedał aby się pozbyć takich problemów
    byczek
    Nowicjusz
     
    Posty: 1
    Miejscowość: Gorzów

    21 Lip 2009, 12:09

    Po zamianie przekaznika juz pali caly czas? Bardzo mozliwe ze to wina przekaznika byla.
    W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    21 Lip 2009, 12:19

    dawidbn napisał(a):Po zamianie przekaznika juz pali caly czas? Bardzo mozliwe ze to wina przekaznika byla.
    Ale może też nie być,wcześniej też miałem sytuację, że nie odpalał przez np.2 godziny,przyszedłem później i nic nie robiąc odpalił.
    I nawet jak by to była wina tego przekaźnika, to go przecież przełożyłem, więc teraz może inna rzecz nie działać prawidłowo, lub czasami się zawieszać.
    p_lipa
    Nowicjusz
     
    Posty: 13

    21 Lip 2009, 12:25

    To moze cos z tym immobilaiserem on moze sie zawieszac walsnie, odcina doplyw pradu do pompy nie w tym momencie co trzeba.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    21 Lip 2009, 12:32

    dawidbn napisał(a):To moze cos z tym immobilaiserem on moze sie zawieszac walsnie, odcina doplyw pradu do pompy nie w tym momencie co trzeba.
    Może,ale samochód był sprawdzany komputerowo hi scanem,myślę że tam by to wykryło?A może nie?
    Poza tym dziwne, że raz odcina dopływ prądu a raz nie.
    p_lipa
    Nowicjusz
     
    Posty: 13

    21 Lip 2009, 21:06

    to jest silnik z common rail wiec jezeli nie chce palic to moze sprawdz zrzut na wtryskach jezeli jeden z wtryskiwaczy bedzie miał wiekszy zrzut niz pozostałe to nalezy go wymienic
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    22 Lip 2009, 09:13

    mlody861 napisał(a):to jest silnik z common rail wiec jezeli nie chce palic to moze sprawdz zrzut na wtryskach jezeli jeden z wtryskiwaczy bedzie miał wiekszy zrzut niz pozostałe to nalezy go wymienic
    Sądzę raczej że to wina elektryki, przecież po majstrowaniu przy przekaźnikach samochód zaczął odpalać.
    p_lipa
    Nowicjusz
     
    Posty: 13