MotoAlbercik napisał(a):Jak najbardziej tak.A jak zachowuje się kontrolka immo?
wydaje mi się że gaśnie,ale sprawdzę jak będzie inaczej to dam znać.
A i co z tą pompą?
[ Dodano: Pon Cze 29, 2009 13:09 ]Z immobiliserem jest tak:
Przy pierwszej próbie uruchomienia nie zapala się w cale.
Przy kolejnej pali się od początku a gaśnie w momencie przekręcenia się rozrusznika
Nie wiem czy to normalne.
[ Dodano: Wto Lip 21, 2009 09:13 ]Oto jak to teraz wygląda.
Oddałem do mechanika,nawiasem do autoryzowanego hyundaia.Diagnoza,niesprawna pompa paliwa.Kupiłem,zamontowali,za całość czyli: hi scan i wymianę zapłaciłem 200żł.Wyjechałem zadowolony że wszystko działa bo tak było.Ale to nie koniec.
Samochodem pojechałem i po przejechaniu parędziesięciu kilometrów zatrzymałem auto,po powrocie chcąc odpalić,znów nie chciał odpalić. Po przekręceniu kluczyka 2 raz,zapalił, więc pomyślałem że przypadek. Jeździłem jeszcze parę dni i się nie powtórzyło.
Zadowolony kolejnego dnia wsiadam i tu ku rozczarowaniu,nie chciał odpalić wcale,znów nie było słychać pracy pompy.Mało tego jak oddawałem samochód,prosiłem mechanika żeby sprawdził, bo brał mi prąd z aku z obwodu pompy.Wartość niewielką bo 0.02 A ale po paru dniach skutecznie mi rozładowało akumulator.Mówił jednak że branie prądu to przeszłość.Zbadali cały samochód pod względem elektrycznym i jest ok.
Niestety jak się okazało nie.Auto stało 3 dni bez jazdy i po kilku próbach odpalenia akumulator padł całkiem. Nadmienię że aku był parokrotnie testowany i trzyma prąd,a układ ładowania też jest sprawny.
Zabrałem aku do ładowania i coś mnie pokusiło aby na chwilę podłączyć starą niesprawną pompę do akumulatora,tak ktoś mi radził sprawdzić ale wcześniej bałem się nie mając doświadczenia,że coś drogiego popsuję,ale teraz się odważyłem.Co się okazało pompka pompuje.Wkurzony tą sytuacją zszedłem do samochodu i podłączyłem tak samo do aku tą pompę wymienioną,która przy próbie odpalenia nie działała. I okazało się że ta też działa.Podłączyłem aku do samochodu i niestety nie odpalił,nie było słychać pracy pompy. Dalej brnąłem, zbadałem czy po przekręceniu kluczyka dochodzi prąd do pompy i okazało się że nie.Postanowiłem posprawdzać bezpieczniki, sprawne. Przemieniłem też przekaźnik pompy z innym identycznym i okazało się, że w tym momencie napięcie dochodzi do pompy.Założyłem kostkę na pompę przekręciłem kluczyk, i odpalił.Próbowałem parę razy zgasić i zapalić i pali cały czas.
Teraz nie wiem, wynika że wina przekaźnika,ale może nie do końca.Wcześniej przecież też mi nie odpalał,nic w przekaźnikach nie kombinowałem a po chwili odpalił?
Objawy są/były takie same jak poprzednio i wtedy wymieniałem pompę,może nie potrzebnie,bo przecież ta stara po podłączeniu do aku,działa?
A może to kwestia zwarć w obwodzie pompy, bo o czym świadczy pobór prądu 0.02 i rozładowywanie aku po paru dniach?
To auto kupiłem niedawno i zamiast się cieszyć jazdą,głowię się co jest nie tak,może ktoś mądrzejszy mi pomorze. Z góry dzięki.