Hyundai i20 2012 salon

05 Paź 2016, 18:00

Witam

Wstępnie jestem zdecydowany na zakup używanego hyundaia i20 z salonu.
Rocznik 2012, lpg, samochód po flotowy (jak mówią w salonie jeżdżony w mieście z punktu A do B, stała trasa)
W środku wygląda jak nówka, ma kilka plam na siedzeniu, ale nie widać ryś ani otarć.

Jednak posiada on trochę rdzy na tylnej klapie (podobno wada fabryczna modelu i20 z roczników do 2012r).
Gość z salonu mówił ,że usuną to w ramach gwarancji, jednak dopiera gdy zdecyduje się na zakup, czyli po podpisaniu umowy.

Co myślicie na ten temat, ja osobiście jestem trochę nie ufny i wolałbym ,że by usunęli to przed podpisaniem umowy.
Z drugiej strony to w końcu salon i raczej nie powinni mnie oszukać.

Dostałem też całą historię serwisowania i w ostatnim roku 2015 i 2016 naprawdę bardzo dużo rzeczy było wymienionych np.
- amortyzatory tylne i przednie,
- akumulator,
- szczęki hamulcowe, klocki, tarcza sprzęgła, docisk sprzęgła
- świece zapłonowe

Co o tym myślicie, auto ma przebieg 150 tys. km, koszt 23 tys zł.
Abihabi87
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Fiat Saicento
Silnik: 900
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 1998

05 Paź 2016, 19:05

"Dostałem też całą historię serwisowania i w ostatnim roku 2015 i 2016 naprawdę bardzo dużo rzeczy było wymienionych np.
- amortyzatory tylne i przednie,
- akumulator,
- szczęki hamulcowe, klocki, tarcza sprzęgła, docisk sprzęgła
- świece zapłonowe"
Standardowe podzespoły serwisowe, jak przy tym przebiegu, a nawet i nie, jak amorki już padły.
A zużycie sprzęgła świadczyć może też o tym, że właśnie ktoś po mieście głównie latał. Jak ktoś w 4 lata - 4,5 roku zrobił 150 000 km ... to nieźle musiał jeździć, samochód pewnie przedstawiciela handlowego.

I kupujesz i20 pierwszą edycję ... później był polift ... i jest już nowa wersja, także jeśli chcesz go trzymać na krótki okres, to nie ma co, bo średni interes przy odsprzedaży będzie, do tego rocznik 2012 ... pierwsza rejestracja była gdzieś pewnie na początku roku, zaraz mamy 2017 ... i 5-latek.

Tak, ta rdza to znana wada. Zawsze można zrobić adnotację w umowie, że usuną rdzę przed wydaniem samochodu.

A jaka wersja wyposażenia?
tomekdk
 

05 Paź 2016, 20:25

z karty serwis co dostałem, zaczyna się od daty 10 październik 2013 "przygotowanie nowego samochodu" - stan licznika 10 km.

Mam też do niego dostać opony zimowe.

Odnośnie wyposażenie to daje link do oferty sprzedaży:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Abihabi87
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Fiat Saicento
Silnik: 900
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 1998

05 Paź 2016, 21:57

A to wersja po liftingu jest, także problem rdzy teoretycznie powinien być rozwiązany.

No to jeszcze lepiej z tym przebiegiem, jak ktoś 50 000 km rocznie robił.
Ciekawe kiedy ten gaz założony, bo jak od początku, to trochę już przejechał.
tomekdk
 

06 Paź 2016, 15:49

Z tego co mówili w salonie to wersja z przed liftingu.
Gaz założony fabrycznie.

Ja dodam ,że miesięcznie będę jeździł nie więcej niż 500 km, głownia praca - dom.
Więc za ewentualne naprawy w przyszłości odbije sobie na tym gazie.
Tak myślę ,że na 4-5 lat by go kupił może więcej jak będzie się sprawować dobrze.

Co myślicie warto, może jeszcze z ceny trochę zjadą.
Ewentualnie ile mogę rabatu dostać lub ile się dostaje za takie auta ?
Abihabi87
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Fiat Saicento
Silnik: 900
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 1998

06 Paź 2016, 17:08

Negocjuj mocno cenę, bo więcej niż 20 tysięcy wart nie jest i wtedy możesz brać :)
Petento
Początkujący
 
Posty: 194
Auto: .
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skrzynia S-TRONIC w Audi
    S-TRONIC to automatyczna skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem, którą znajdziemy w wielu modelach marki AUDI z podłużnie zamontowanym silnikiem i napędem quattro. Działanie dwusprzęgłowej skrzyni biegów ...
    Odcinkowe pomiary prędkości
    Odcinkowe pomiary prędkości to technika pomiaru prędkości pojazdów, która polega na zastosowaniu specjalnych urządzeń pomiarowych umieszczonych na drodze w określonych miejscach (tzw. odcinkach). Urządzenia ...

06 Paź 2016, 17:28

1. To jest wersja po liftingu
2. W silniku 1,2 trzeba uważać na katalizator - w niektórych egzemplarzach potrafił się rozsypać, a jego części jakimś cudem lądowały w silniku (nie da się jakoś temu zapobiec)
3. W białym lakierze trzeba sprawdzić ranty drzwi oraz pod uszczelkami czy się nie czai korozja
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010