
Jego zdaniem i20 jest lepszy od poprzednika pod każdym względem. Dzięki inteligentnie rozplanowanemu wnętrzu jest bardziej funkcjonalny, komfortowy, wygodny i bezpieczeny. Ma także lepsze warunki trakcyjne dzięki na nowo skonstruowanemu podwoziu i ulepszonemu zawieszeniu. Do wyboru jest 7 silników – od dynamicznych jednostek benzynowych, po bardzo ekonomiczne turbodiesle, łączone z przekładniami ręcznymi lub w niektórych wersjach z przekładniami automatycznymi.

W porównaniu z modelem Getz, pięciodrzwiowy i20 ma rozstaw osi powiększony do 2525 mm, co dodaje mu zarówno powagi w wyglądzie zewnętrznym, jak i miejsca wewnątrz. i20 wyróżnia się nowoczesną linią i charakterem, korzystając z charakterystycznych motywów stylistycznych znanych już z innych modeli – takich, jak: wlot powietrza zamknięty od góry wyraźną chromowaną listwą, reflektory przypominające krople odkształcone przez pęd powietrza, czy wyraziste, zwężające się ku górze pionowe światła tylne.
W wyposażeniu wnetyrza auta znajduje się m.in. klimatyzacja, zestaw stereo z odtwarzaczem CD/MP3 i zintegrowanym wyświetlaczem, wielofunkcyjne sterowanie na kole kierownicy, układ monitorowania ciśnienia powietrza w kołach, regulowana wysokość fotela kierowcy, zamek centralny z pilotem, a także elektryczne sterowanie szyb bocznych i lusterek.
i20 ma zupełnie nową płytą podłogową, dzięki której skonstruowano samochód o wyjątkowych walorach prowadzenia. Nowa przekładnia kierownicza otrzymała również charakterystykę zapewniającą pewne i szybkie wykonywanie manewrów w jeździe miejskiej. Dobrze wyciszone wnętrze to efekt bogatego zastosowania materiałów redukujących hałas.
Hyundai i20 zadebiutuje z 7 wersjami silnikowymi do wyboru. Zarówno benzynowe, jak i Diesle, zostały zmodernizowane, w celu zapewnienia lepszych osiągów, niższego zużycia paliwa i mniejszego poziomu emisji zanieczyszczeń.
Zgodne z normą Euro IV silniki benzynowe: 78-konny silnik 1,2, 100-konny silnik 1,4 oraz 126-konny silnik 1,6, mogą współpracować z pięciobiegową przekładnią manualną, natomiast jednostki 1,4 i 1,6 mogą być również łączone z czterobiegową przekładnią automatyczną.
i20 wyposażony w całkowicie nowy, aluminiowy silnik o pojemności 1,2 litra, stanowi połączenie satysfakcjonujących osiągów z niskimi kosztami eksploatacji, emitując zaledwie 124g/km CO2 i zużywając 5,2l/100km w cyklu mieszanym.
i20 będzie oferowany z czterema silnikami Diesla spełniającymi normę Euro IV. Silniki Diesla
o pojemności 1,4 będą miały moce 75 lub 90 KM, silniki 1,6 115 lub 128 KM. Ekonomiczny i czysty silnik o mocy 115 KM szczyci się poziomem emisji CO2 wynoszącym 115 g/km i zużyciem paliwa wynoszącym 4,3 l/100km. Obydwa silniki o pojemności 1,4 współpracują z pięciobiegowymi przekładniami manualnymi, natomiast silniki 1,6 otrzymały przekładnie manualne o sześciu biegach.
Bagażnik tego niewielkiego samochodu ma 295 l pojemności.
W Polsce w standardzie klient tego auta otrzyma sporo: sześć poduszek powietrznych (przednich, bocznych oraz kurtyn), aktywne zagłówki, napinacze przednich pasów bezpieczeństwa, najnowszej generacji układ ABS, elektroniczny układu rozdziału sił hamowania EBD, radio (z MP3, CD, RDS), elektryczne wspomaganie kierownicy dobierane w zależności od prędkości jazdy (MDPS – Motor Driven Power Steering).
Na początku dostępne będą wersje silnikowe: benzynowy 1.2 78 KM, benzynowy 1.4 100KM, diesel 1.4 75KM. Zamówić będzie też można auto z silnikiem 1.4 100 KM Automat.
Na rynku polskim samochód będzie dostępny w wersji pięciodrzwiowej od marca, a w wersji trzydrzwiowej od kwietnia tego roku.
źródło: PAP