Hyundai I30 benzyna czy diesel

03 Sty 2020, 08:00

Witam
szukam pomocy odnośnie wyboru silnika do hyundai i30 (rok 2013/2014)
Rocznie robie około 11-12tyś km, z czego ok połowe to dojazdy do pracy ok 25km dziennie przez miasto Poznań - nie stoję w jakiś fenomenalnych korkach ale przez jednak muszę przejechać ok 12-13km w 1 strone - wiadomo światła, start stop itd
2-4 razy w roku jakaś trasa 100-400km
zastanawiam się czy jest sens brać diesla w takim wypadku. 1.6 crdi nie ma co prawda koła dwumasowego lecz boję się o DPF w takich warunkach - co sądzicie ?
Waderr
Obserwowany
 
Posty: 1
0

03 Sty 2020, 11:08

Waderr napisał(a):muszę przejechać ok 12-13km w 1 strone - wiadomo światła, start stop itd2-4 razy w roku jakaś trasa 100-400km
W tym przypadku lepiej sprawdzi się benzyna. Dystans w mieście jest dosyć krótki, a mało tras na rok dyskwalifikuje silnik diesla w tym przypadku.

W i30 masz silniki benzynowe 1.4 i 1.6 które sprawdzają się i nie ma z nimi większych problemów, a do tego masz możliwość ewentualnego zagazowania ich jak byś chciał zmniejszyć koszty w przyszłości.

Tu masz też więcej info na ten temat na forum czy-silnik-w-tym-aucie-nadaje-sie-do-gazu-vt108627.htm
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
0

05 Sty 2020, 10:47

Co wy z tymi Dieslami na mały dystans? już od dawna nie ma to znaczenia, technologia poszła do przodu i diesel tak samo dobrze sobie radzi na krótkim jak i długim dystansie. Od 5 lat robię trasy 12km do firmy dieslem i jedyne co mnie różni od benzyny to spalanie 7l a nie 10-12 jak wcześniej kiedy miałem benzynę. Jedyna wada jaka może się trafić to niedogrzanie kabiny ale ja mam fabryczną farelkę do grzania nawet jak silnik jest zimny to w środku po 5 min jest gorąco.
actchris
Początkujący
 
Posty: 65
0

05 Sty 2020, 10:49

"Jedyna wada" to ciągłe niedogrzanie płynu/oleju.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
0

07 Sty 2020, 23:09

Spalanie może i mniejsze, ale wolnossący benzyniak jest przyjaźniejszy dla kieszeni. Niestety, dieslowskie silniki (również te bez turbiny) potrafią skasować co najmniej jednokrotność najniższej krajowej z dnia na dzień. Owszem, tak samo, jak zaniedbane benzyniaki - jednak o diesla o wiele ciężej "właściwie" zadbać, statystyczne koszty utrzymania diesla są statystycznie drastycznie wyższe.
Asertywny
Nowicjusz
 
Posty: 13
0

08 Sty 2020, 09:08

Zastrzelcie mnie ale przykład mojej teściowej bardzo skutecznie się opiera waszym stwierdzeniom na temat "diesel na krótkim odcinku jest be".
Otóż kobiecina posiada Astrę 1.9 CDTI z 2005 roku. Od 6 lat. Przez ten okres, dzień w dzień dojeżdża nim do pracy zaledwie 3 km w jedną stronę. I co ? I nic - zero wkładu w osprzęt silnika czy sam silnik przez cały ten okres. Jedynie wymiany eksploatacyjne (olej, rozrząd itp.) Nic temu autu zupełnie nie dolega. Odpala na komendę, chodzi przyjemnie, nie jest zamulony... No tak jeden rodzynek, wyjątek. Zatem: Teściu, Peugeot 508 1.6 HDI. rocznik 2011. Ta sama historia i absolutnie żadnych problemów.
Mój mondziak przez 2 lata (z DPF) jeździł tylko po mieście z żoną, też niedogrzany. I nic mu nie jest...
Zapewne powiecie "do czasu". Cóż czekam na te "do czasu" już kilka lat a motory uparcie chodzą jak pszczółki :lol:
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kopiowanie samochodów
    Policyjne źródła donoszą,że w ostatnim czasie bardzo wzrosła ilość kradzionych samochodów.A właściwie nie kradzionych,ale kopiowanych.Polega to na tym,że kradzione sa dokumenty samochodu i na ich podstawie jest ...

08 Sty 2020, 11:27

Ja Ci dam jeszcze lepszy przykład u mnie w rodzinie był boxer diesel zrobił w mieście 100k.km.i nic nawet jednej śrubki nie było dokręcane... kupiłbyś są o połowr tańsze ?
A mam jeszcze lepszy przykład mój serdeczny kolega wszystkie auta kupuje ze zdjęcia. Pół bidy jak to jest nowe auto ale zdarzają się używki i to od handlarzy w pl.za konkretny pieniądz. A motocykle laże sobie pakpwać na palete. I nie ważne czy to cross na działke czy r1 na tor...

A teraz podsumujmy ...aple4 kupiłbyś boxera d albo np.sportowe auto za 50k.ze zdjęcia i po rozmowie telefonicznej?

Więc wiesz jak jest ... a tym czasem jadę po wtryski do diesla :)
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11097
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

08 Sty 2020, 13:35

Piszę tylko to co widzę i słyszę w praktyce. Biegam okresowo z interfejsem diagnostycznym od jednego do drugiego i niczego złego w parametrach nie mogę się dopatrzeć. Suma summarum, u mnie na 3 przypadkach z różnych stajni i lat, nie sprawdza się porzekadło forumowe o dieslach. Proszę tylko traktować to jako moją subiektywną opinię. Urządzanie polemiki na ten temat nie ma sensu, w innych tematach takich rozrywek dostarczają już inni użytkownicy :)
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007
0

08 Sty 2020, 13:54

aple4 napisał(a):Piszę tylko to co widzę i słyszę w praktyce.

Ale dokładnie to samo mam na myśli :D
aple4 napisał(a): u mnie na 3 przypadkach z różnych stajni i lat, nie sprawdza się porzekadło forumowe o dieslach

U mnie jest tego x10 ale miesięcznie i akurat różnie bywa... znam przypadki że jest ok... ale znam przypadki co jest mówione... jak nie jest ok.
aple4 napisał(a): Urządzanie polemiki na ten temat nie ma sensu, w innych tematach takich rozrywek dostarczają już inni użytkownicy

Wniosek życie zmienne jest... :ok: jednym się udaje innym nie udaje :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11097
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

19 Mar 2021, 19:20

To nie tak. Nie jest istotne gdzie samochód jest użytkowany, tylko ile przejeżdża w roku. Przy stosunkowo niskich przebiegach różnica w cenie między nowym samochodem z silnikiem dizla, a nowym samochodem z silnikiem benzynowym nie zwróci się przez wiele lat. Poza tym koszty eksploatacji dizla (bez wdawania się w szczegóły) są wyższe. A koszty eksploatacji to nie tylko koszt paliwa.
jotes1911
Obserwowany
 
Posty: 1
1

19 Mar 2021, 20:05

aple4 napisał(a):Zapewne powiecie "do czasu". Cóż czekam na te "do czasu" już kilka lat a motory uparcie chodzą jak pszczółki


Wszyscy powtarzają tą samą paplaninę ...nie polecają diesli a większość i tak nimi jeździ. :lol:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie
0

19 Mar 2021, 20:07

jotes1911 napisał(a):Poza tym koszty eksploatacji dizla (bez wdawania się w szczegóły) są wyższe. A koszty eksploatacji to nie tylko koszt paliwa.


To kup zajechane 2.0 TFSI to się przekonasz co jest droższe...w benzynach również dzisiaj są wtryski, turbiny i koła dwumasowe, a od nowego roku w wielu modelach GPFy :lol:

Daj ewentualnie jakieś porównanie podpare konkretnymi przykładami.

Ja jeżdżę dieslem i nie narzekam,..... z DPFzero problemów..jak będzie problem to poleci na przeczyszczenie za parę groszy u mechanika który to robi i jeżdżę dalej :lol:
Jak do tej pory mialem i 10-letnie wozy z przelotami 200-300 tys i siedział tam fabryczny dpf , gdzie zero problemów z nim jeszcze,dlatego wszyscy piszą o problemie z dpf...a ja się zastanawiam,o czym wy piszecie, o jaki problemie?
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie
0