Hyundai I40 1.7 CRDI - bardzo kopci na biało

21 Lis 2021, 19:41

Hyundai I40 1.7 CRDI - bardzo kopci na biało

Samochód z 2015 roku świeżo sprowadzony, długo stał

Samochód kopci na biało, jak już się zagrzeje to kopci naprawdę mocno, spala się olej, za samochodem ciągnie się chmura białego dymu.
Po przejechaniu około 2 km spalił około 0,5 oleju.

Co to może być ?
loret
Początkujący
 
Posty: 164
  • 21 Lis 2021, 20:46

    Warto tu zacząć od sprawdzenia ciśnienia na cylindrach. Czy płyn chłodzenia też ubywa? Na pewno nie ma wycieków oleju bo ten biały kolor nie koniecznie pasuje do przepalania jego tak dużej ilości.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10017
    Zdjęcia: 35

    22 Lis 2021, 10:52

    Najpierw zacznij od sprawdzenia, czy ubywa płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. Jeżeli tak, to najprawdopodobniej jest to przepalona UPG. Oprócz tego jeżeli ubywa oleju i nie ma żadnych wycieków ( pooglądaj dokładnie silnik czy nie jest zaolejony ), to jak wspomniał kolega wyżej trzeba sprawdzić ciśnienie sprężania.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    23 Lis 2021, 12:08

    Jak napisał MotoAlbercik: "Najpierw zacznij od sprawdzenia, czy ubywa płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. Jeżeli tak, to najprawdopodobniej jest to przepalona UPG." (kopcenie na biało), a potem sprawdź odmę (ubytki oleju).
    Cyjas
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Zdjęcia: 40
    Prawo jazdy: 04 08 1984
    Przebieg/rok: 8tys. km
    Auto: Fiat Tipo
    Silnik: 1,4 95
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2020

    29 Lis 2021, 11:29

    ciśnienia w zbiorniczku nie ma - jest ok.

    Mój wiejski mechanik wziął się za czyszczenie silnika naftą, nie wiem czy to dobre rozwiazanie ?
    Ściągnął pokrywę od góry i czyści uważa ze to przez to bo jak ściągnął pokrywę to olej był taki lepki - taka galaretka.

    Wcześniej wymieniłem olej.
    loret
    Początkujący
     
    Posty: 164

    30 Lis 2021, 10:49

    loret napisał(a):ciśnienia w zbiorniczku nie ma - jest ok.

    Jak płyn jest ciepły, to ciśnienie powinno być...Ale to w tym przypadku nie ma znaczenia. Ważne jest, czy go ubywa czy nie.
    JAk nie nie ubywa, to należałoby zrobić pomiar ciśnienia sprężania oraz sprawdzić, czy nie ubywa oleju w silniku.
    Skoro za autem ciągnie sie chmura białego dymu, to musiałoby właśnie ubywać płynu ze zbiorniczka. Chyba, że ten dym nie jest biały, ale niebieskawy. Wtedy pali olej
    Gęstość galaretki, wskazywałaby na to, że silnik ciężko pracuje...Czyli albo ma obciążenia duże, albo lubisz go pomęczyć.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Poślizg w zimowych warunkach - co robić?
      Wielu kierowców sądzi, że nigdy nie przydarzy im się poślizg, bo przecież jeżdżą ostrożnie lub są po prostu świetnymi kierowcami. Jednak rzeczywistość może ich zaskoczyć. Lepiej wiedzieć, jak wyjść z poślizgu. Najlepiej ...