

Samochód został wyposażony w zaawansowane systemy wspomagania bezpieczeństwa, poszerzające jego potencjał autonomicznej jazdy.
Hyundai to pierwszy producent, który zastosował w swoim modelu system monitorowania martwego pola dookoła samochodu - Blind-spot View Monitor (BVM). Rozwiązanie to pomaga kierowcy obserwować, podczas zmiany pasa ruchu w dowolnym kierunku, otoczenie po bokach i z tyłu pojazdu, wyświetlając obraz z zainstalowanych tam kamer.

Z kolei system zdalnego parkowania – Remote Smart Parking Assist (RSPA) umożliwia zaparkowanie lub wyjazd z miejsca postoju, niezależnie czy kierowca znajduje się wewnątrz, czy na zewnątrz pojazdu. Uruchamiany za pomocą jednego przycisku, pozwala na pewne i prawidłowe zaparkowanie samochodu, zwłaszcza w trudnych warunkach.
"Energia pozyskiwana z wodoru to nasza przyszłość. Hyundai stał się liderem w wykorzystaniu technologii wodorowych oferując model ix35 Fuel Cell (Tucson Fuel Cell) – pierwszy na świecie seryjnie produkowany samochód zasilany wodorem” powiedział Dr Woong-chul Yang, Wiceprezes Hyundai Motor Company. "Jesteśmy dumni, że możemy zaprezentować model z wodorowymi ogniwami paliwowymi drugiej generacji, stanowiący jednocześnie kumulację najnowszych technologii" dodał.

Przy projektowaniu samochodu uwzględniono jego użytkowanie w skrajnych temperaturach. Przeprowadzone testy udowodniły, że uruchomienie auta jest możliwe nawet w temperaturze około -29°C. Doskonale sprawdza się także system chłodzenia działający w temperaturze do około 49°C.
Charakterystyka pojazdu:
- niższa waga
- dopracowany stosunek mocy do wagi
- lepsze przyspieszenie od 0 do 100 km/h
- większa przestrzeń wewnątrz kabiny
NEXO vs. ix35 Fuel Cell (Tucson Fuel Cell):
- zbiornik oraz baterie modelu NEXO mają większą moc
- silnik NEXO jest lżejszy
- ulepszone zbiorniki na wodór (czas tankowania < 5 min)
Udoskonalenie napędu:
- silnik NEXO jest lżejszy i mniejszy, zabiera mniej miejsca w porównaniu z poprzednikiem
- większa wydajność ogniw
- integracja modułów baterii
Prowadzenie:
- szczytowy moment przyspieszenia zwiększony o 25% w porównaniu z modelem ix35 Fuel Cell (Tucson FCEV)
- NEXO przyspiesza do 100 km/h 20% szybciej niż ix35 Fuel Cell (Tucson FCEV)
- większy moment obrotowy
Dane techniczne NEXO:
Długość: 467 cm
Szerokość: 186 cm
Wysokość: 163 cm
Rozstaw osi: 279 cm
Moc: 135 kW
Ogniwa paliwowe: 95 kW
Bateria: 40 kW
Motor: 120 kW
od 0 do 100 km/h : 9.5 sek.
Szacowany zasięg*: 800 km
źródło: * w oparciu o testy NEDC, Hyundai Motor Poland