Hyundai Santa Fe 2.4 2WD 2000r, BRAK PEŁNEJ MOCY ZA DUŻE SPALANIE

26 Cze 2016, 21:17

Witam. Jestem nowym użytkownikiem forum, temat podobny znalazłem lecz nikt nie odpisuje na mojego posta zatem zaczynam nowy temat, problemu mojego samochodu wałkowałem już z każdej strony czytając różne fora strony lecz problem nadal nie ustąpił. Zacznę od początku, samochód nie ma pełnej mocy, póki jest jeszcze niedogrzany czuć że chce sie zbierać, maksymalne osiągi to ok 120-130km/h, na każdym biegu wchodzi na obroty nawet do 6tys lecz dzieje sie to troche pomału, dzieje się tak i na Benzynie i na LPG, nie czuć różnicy , Problem z czasem zaczął narastać, choć od początku brakowało mi parę koni w tym samochodzie. wyskakiwał Check Engine przed naprawami i pokazywał wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, okazało sie ze wadliwy regulator cisnienia paliwa i zalewało 1 cylinder paliwem. W samochodzie zostały wymienione: filtr powietrza, świece na Denso, Cewki zapłonowe, Kable wysokiego napięcia, Regulator Ciśnienia Paliwa, Kolektor wydechowy bo stary był pęknięty na pół, przy okazji nowa sonda lambda. cały układ wydechowy na nowo uszczelniony, drugi katalizator wycięty gyż był juz rozleciany, wymieniony Map Sensor i czujnik temperatury, Ciśnienie na cylindrach zaczynając od 1ego: 12:14:14:15, Mam możliwosc podpiecia pod komputer lecz żadnych błędów nie pokazuje, jedyne co mnie martwi to że nie ma żadnych danych z Map Sensora, został wymieniony i nadal pokazuje NO DATA. samochód ma obecnie ok 190tys km, przebieg niby autentyczny wg książek serwisowych,
Na ciepłym silniku jest gorzej z przyspieszaniem, nadal żadnych błędów wg komputera, myśle o korektach paliwowych, przepływomierz lub czujnik położenia przepustnicy, ostatecznie wypalone gniazda zaworowe, proszę o POMOC w tej sprawie co może być nie tak
pietrek102
Nowicjusz
 
Posty: 6
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Hyundai Santa Fe
Silnik: 2.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

13 Lip 2016, 14:30

Sporo zrobiłeś, ale ja bym jednak sprawdził w pierwszej kolejności przepływomierz powietrza.

Co do Map Sensora to poprzedni pokazywał jakieś dane czy tez było NO DATA?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Lip 2016, 21:50

Witam. poprzedni map sensor tez bylo NO DATA, okablowanie wydaje sie ok, mierzyłem napięcie i pojawiają się różne wartości, wymieniłem na inny używany czujnik TPS jest dobrze lecz co 200km wyskakuje błąd o za niskim napięciu, a tak to chodzi o wiele lepiej i spalanie dużo mniejsze, przepływomierz czyściłem błędów nie ma

14-07-2016: jeszcze dodam z dzisiejszych obserwacji dostrzegłem rozszczelnione serwo, czasem ubywało mi płynu, i też na postroju jak się pompuje hamulec to obroty rosną, myślę że to ostatnia rzecz która ma wpływ na wolno spadajacę obroty i czasem ich zawieszanie związane z podciśnieniem
pietrek102
Nowicjusz
 
Posty: 6
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Hyundai Santa Fe
Silnik: 2.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Popular - samochodowa ikona ze sportowym sukcesem
    Dokładnie 80 lat temu rajdowy duet Zdeněk Pohl/Jaroslav Hausman ukończył ŠKODĄ Popular legendarny Rajd Monte Carlo na drugim miejscu w klasie o pojemności silnika poniżej 1500 cm3. Prekursor dzisiejszej ŠKODY ...