Hyundai Santa Fe 2018 - osiągi

23 Lut 2018, 21:22

Santa Fe Nowej Generacji jest dostępny z silnikiem benzynowym oraz dwoma silnikami Diesla. Jednostki spełniają wymagania aktualnej normy emisji spalin Euro 6C, czego rezultatem jest obniżenie zużycia paliwa, poprzez zwiększenie efektywności procesu spalania i zminimalizowanie strat, wywołanych wewnętrznym tarciem elementów układu napędowego.

Zmienna kontrola momentu obrotowego z HTRAC
Opracowany przez firmę Hyundai system HTRAC działa w oparciu o technologię napędu na cztery koła, umożliwiającą zmianę dystrybucji mocy, dostarczanej do poszczególnych kół. Jego nazwa powstała w wyniku połączenia litery H, symbolizującej Hyundaia z pierwszą sylabą słowa „trakcja". Sterowanie zmiennym przepływem momentu obrotowego HTRAC daje autu zwinność i zapewnia lepszy dobór momentu obrotowego, w zależności od przyczepności kół i prędkości pojazdu.

W połączeniu z trybami jazdy, HTRAC zwiększa przyspieszenie, stabilność i oszczędność paliwa. System poprawia trakcję na śniegu, żwirze i oczywiście, na zwykłych drogach, przy jednoczesnej poprawie osiągów w zakrętach. Dystrybucja momentu obrotowego zmienia się, wraz z wyborem kolejnych trybów jazdy, a informacja o nich jest wyświetlana na tablicy zegarów. W trybie sportowym HTRAC zapewnia lepsze przyspieszenie, przenosząc nawet do 50% momentu obrotowego na tylne koła. W trybie komfortowym daje większą stabilność, dostarczając do kół tylnej osi do 35% momentu obrotowego. W trybie eco, H-Trac obniża zużycie paliwa, dostarczając moc wyłącznie na przednie koła. Na śliskich nawierzchniach system automatycznie przekazuje moc do wszystkich kół.

Udoskonalone zespoły napędowe i nowa 8-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów
Standardowy silnik Diesla R 2.0 ma dwie wersje mocy: 150 KM (110 kW) i 182 KM (134 kW) oraz 397 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostkę można zamówić z 6-biegową skrzynią manualną (MT), dostępną zarówno w wersji z napędem na przednią oś, jak również na cztery koła lub z nową, 8-stopniową automatyczną skrzynią (AT) i napędem na wszystkie koła.

Silnik CRDi o pojemności 2.2 litra ma moc 197 KM (144 kW), 436 Nm maksymalnego momentu obrotowego i jest dostępny z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-biegowym automatem. Tu również do wyboru jest napęd na przednie lub cztery koła.

We wszystkich silnikach wysokoprężnych obniżono zużycie paliwa, dzięki zwiększeniu efektywności procesu spalania i zminimalizowaniu strat, wywołanych wewnętrznym tarciem elementów zespołu napędowego. Silniki Diesla są teraz dostępne również z zapewniającą szybszą reakcję, 8-biegową skrzynią automatyczną. Działanie przekładni jest bardziej bezpośrednie, dzięki zastosowaniu nowego zaworu sterującego i wielopłytkowego sprzęgła. Podwójne łożysko kulkowe minimalizuje straty wywołane tarciem, dodatkowo obniżając spalanie. W połączeniu z zamontowanym bezpośrednio w przekładni kierowniczej, elektrycznym napędem wspomagania (R-MDPS), zwiększono szybkość reakcji i przełożenie układu kierowniczego.

Benzynowy silnik Theta II o pojemności 2.4 litra dostarcza moc 185 KM (136 kW), 241 Nm maksymalnego momentu obrotowego i jest dostępny z 6-biegową skrzynią automatyczną oraz napędem na cztery koła.

Zawieszenie i prowadzenie
Głównym celem modernizacji zawieszenia i układu kierowniczego modelu Santa Fe czwartej generacji było poprawienie szybkości reakcji na polecenia kierowcy oraz stabilności pojazdu, a także podwyższenie komfortu i wyciszenie.

Dzięki redukcji wstrząsów i wibracji, podczas poruszania się wyboistymi drogami, zawieszenie gwarantuje płynną jazdę. Zostało ono usztywnione i ustawione pionowo, by zapewnić dłuższy skok, a przez to większy komfort podróżowania.

Wszystkie silniki dostrojono tak, by nadać im łagodniejsze brzmienie i bardziej liniowy wzrost natężenia dźwięku, poprawiając projekt tłoków i redukując w ten sposób o 4 dB hałas generowany podczas pracy zimnego silnika. Zewnętrzne, pionowo osadzone amortyzatory optymalizują reakcję i stabilność, obniżając jednocześnie poziom hałasu, wibracji i wstrząsów podczas jazdy. Hałas drogowy obniżono także przez wzmocnienie podłogi i dodanie do wykładzin większej ilości materiałów izolujących.

Opcjonalny układ samopoziomujący, za pomocą niezależnej regulacji tłumienia i poziomowania, zapewnia zawieszeniu stały prześwit, bez względu na obciążenie pojazdu.

źródło: Hyundai
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3822
Zdjęcia: 13129
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jaki najlepszy samochód prowadził Jeremy Clarkson?
    Jeremy Clarkson odpowiedział na kilka pytań dla motoryzacyjnej platformy społecznościowej Drivetribe. Wśród poruszonych wątków padł temat najlepszego samochodu, jaki kiedykolwiek prowadził. Okazuje się, że słynny ...