Hyundai Santa Fe 2018 - osiągi

23 Lut 2018, 22:22

Santa Fe Nowej Generacji jest dostępny z silnikiem benzynowym oraz dwoma silnikami Diesla. Jednostki spełniają wymagania aktualnej normy emisji spalin Euro 6C, czego rezultatem jest obniżenie zużycia paliwa, poprzez zwiększenie efektywności procesu spalania i zminimalizowanie strat, wywołanych wewnętrznym tarciem elementów układu napędowego.

Zmienna kontrola momentu obrotowego z HTRAC
Opracowany przez firmę Hyundai system HTRAC działa w oparciu o technologię napędu na cztery koła, umożliwiającą zmianę dystrybucji mocy, dostarczanej do poszczególnych kół. Jego nazwa powstała w wyniku połączenia litery H, symbolizującej Hyundaia z pierwszą sylabą słowa „trakcja". Sterowanie zmiennym przepływem momentu obrotowego HTRAC daje autu zwinność i zapewnia lepszy dobór momentu obrotowego, w zależności od przyczepności kół i prędkości pojazdu.

W połączeniu z trybami jazdy, HTRAC zwiększa przyspieszenie, stabilność i oszczędność paliwa. System poprawia trakcję na śniegu, żwirze i oczywiście, na zwykłych drogach, przy jednoczesnej poprawie osiągów w zakrętach. Dystrybucja momentu obrotowego zmienia się, wraz z wyborem kolejnych trybów jazdy, a informacja o nich jest wyświetlana na tablicy zegarów. W trybie sportowym HTRAC zapewnia lepsze przyspieszenie, przenosząc nawet do 50% momentu obrotowego na tylne koła. W trybie komfortowym daje większą stabilność, dostarczając do kół tylnej osi do 35% momentu obrotowego. W trybie eco, H-Trac obniża zużycie paliwa, dostarczając moc wyłącznie na przednie koła. Na śliskich nawierzchniach system automatycznie przekazuje moc do wszystkich kół.

Udoskonalone zespoły napędowe i nowa 8-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów
Standardowy silnik Diesla R 2.0 ma dwie wersje mocy: 150 KM (110 kW) i 182 KM (134 kW) oraz 397 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostkę można zamówić z 6-biegową skrzynią manualną (MT), dostępną zarówno w wersji z napędem na przednią oś, jak również na cztery koła lub z nową, 8-stopniową automatyczną skrzynią (AT) i napędem na wszystkie koła.

Silnik CRDi o pojemności 2.2 litra ma moc 197 KM (144 kW), 436 Nm maksymalnego momentu obrotowego i jest dostępny z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-biegowym automatem. Tu również do wyboru jest napęd na przednie lub cztery koła.

We wszystkich silnikach wysokoprężnych obniżono zużycie paliwa, dzięki zwiększeniu efektywności procesu spalania i zminimalizowaniu strat, wywołanych wewnętrznym tarciem elementów zespołu napędowego. Silniki Diesla są teraz dostępne również z zapewniającą szybszą reakcję, 8-biegową skrzynią automatyczną. Działanie przekładni jest bardziej bezpośrednie, dzięki zastosowaniu nowego zaworu sterującego i wielopłytkowego sprzęgła. Podwójne łożysko kulkowe minimalizuje straty wywołane tarciem, dodatkowo obniżając spalanie. W połączeniu z zamontowanym bezpośrednio w przekładni kierowniczej, elektrycznym napędem wspomagania (R-MDPS), zwiększono szybkość reakcji i przełożenie układu kierowniczego.

Benzynowy silnik Theta II o pojemności 2.4 litra dostarcza moc 185 KM (136 kW), 241 Nm maksymalnego momentu obrotowego i jest dostępny z 6-biegową skrzynią automatyczną oraz napędem na cztery koła.

Zawieszenie i prowadzenie
Głównym celem modernizacji zawieszenia i układu kierowniczego modelu Santa Fe czwartej generacji było poprawienie szybkości reakcji na polecenia kierowcy oraz stabilności pojazdu, a także podwyższenie komfortu i wyciszenie.

Dzięki redukcji wstrząsów i wibracji, podczas poruszania się wyboistymi drogami, zawieszenie gwarantuje płynną jazdę. Zostało ono usztywnione i ustawione pionowo, by zapewnić dłuższy skok, a przez to większy komfort podróżowania.

Wszystkie silniki dostrojono tak, by nadać im łagodniejsze brzmienie i bardziej liniowy wzrost natężenia dźwięku, poprawiając projekt tłoków i redukując w ten sposób o 4 dB hałas generowany podczas pracy zimnego silnika. Zewnętrzne, pionowo osadzone amortyzatory optymalizują reakcję i stabilność, obniżając jednocześnie poziom hałasu, wibracji i wstrząsów podczas jazdy. Hałas drogowy obniżono także przez wzmocnienie podłogi i dodanie do wykładzin większej ilości materiałów izolujących.

Opcjonalny układ samopoziomujący, za pomocą niezależnej regulacji tłumienia i poziomowania, zapewnia zawieszeniu stały prześwit, bez względu na obciążenie pojazdu.

źródło: Hyundai
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3803
Zdjęcia: 13105
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus NX 300h - średniej wielkości SUV
    Średniej wielkości SUV Lexusa jest napędzany układem hybrydowym opartym na benzynowym silniku 2,5 l. Łączna moc 197 KM pozwala się rozpędzić do setki w 9,2 s. Średnie zużycie paliwa wg WLTP zaczyna się od 9,1 l/100 km. W ...