Hyundai Sonata 2.0 Stag proszę o pomoc

27 Lut 2018, 00:15

Witam, jako że jestem posiadaczem samochodu którzy nie króluje na Polskich drogach a jest to Hyundai Sonata 2.0 144 KM 2007. Postanowiłem założyć lpg. Auto zakupiłem 2 tygodnie temu.

Dziś odwiedziłem zakład lpg. Pan poinformował mnie że zainstaluje w aucie STAG Qnext wtryskiwacz 2.0 i coś zwanego AC 150 (nie spamiętałem wszystkiego)

Dowiedziałem się również że nie instaluje gdyż jest to nie opłacalne lubryfikatora natomiast stosuje czyszczenie/chłodzenie elementów silnika benzyną ustalając dawkowanie benzyny w jakieś ilości przy danych obrotach.
Czy to rozwiązanie jest lepsze ?

Nadmienił również że aby stwierdzić w jakim stanie są luzy na zaworach to musiałby rozkręcić pół silnika itd. (auto ma 135tyś k) niestety w tym samochodzie nie ma hydraulicznej regualcji zaworów więc zastanawiam się co może się popsuć .

Oraz na koniec dodał że lpg nie jest dla tych co zapie..... po drogach gdyż w ten sposób niszczy się silnik poprzez zbyt wysoką temperaturę spalania gazu itd... czy to prawda ? czyli jak bede jechał na autostradzie 150 km ~ 4.5 k obr. to zajadę silnik ?

dzięki za odpowiedzi.
Miichum
Początkujący
 
Posty: 51
Prawo jazdy: 15 03 2008
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Skoda Felicja
Silnik: 1.3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

27 Lut 2018, 10:08

Lepsze, Zawory sprawdź za 2-3 lata lub jak odczujesz symptomy przy dotrysku moze nie byc potrzeby. Ma rację w tym sensie, że auto nie pojeździ bez remontu kolejnych 10 lat ale nie znaczy że jak bedziesz uzytkował je 3-5 to serducho ci padnie, dlatego nie kupuje sie aut ze starymi instalacjami bo nie wiesz jak były uzytkowane. Ja tam grzeje i bez dotrysku beny byle taniej jezdzic ale nie robie tez jakos wybitnie duzo tras a po miescie to spokojniej 60-70% mocy. Mialem podobna Mazde zalozylem instalacje i sprzedalem po 3 latach, przeżyła :mrgreen:
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

28 Lut 2018, 06:41

Luzy zaworowe użytkując auto na PB również trzeba sprawdzać i ustawiać. Czy LPG jest do wolnej jazdy nie zgadam się przy odpowiednich komponentach oraz regulacji nie ma to większego wpływu na pracę silnika. Lubryfikacja z prawdziwego zdarzenia kosztuje krocie dlatego lepiej do trysnąć PB przy wysokich obrotach w celu skrócenia procesu spalania przez co obniżamy temperaturę która ma wpływ na zużywanie się części silnika.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

06 Lip 2018, 07:53

Miichum napisał(a):STAG Qnext wtryskiwacz 2.0


Jak ta instalacja sprawdza się w aucie?
Natano
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Sosnowiec
Prawo jazdy: 17 11 2001
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Murano
Silnik: 3.5
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

09 Lip 2018, 21:31

Podałeś tylko nazwę sterownika. Jakbyś napisał "mercedes: a my mamy porównać sobie A klasę do C klasy albo nawet S klasy chyba że ktoś jeszcze ma bujniejszą wyobraźnie i G klasa wchodzi również w grę. Potrzebujemy więcej danych co do instalacji i w jakim aucie ma to jeździć.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002