HYUNDAI SONATA - koszty eksploatacji

16 Cze 2014, 22:01

Witam,
Moze ktos z forumowiczow posiada lub posiadal to auto i moglby sie podziellic opinia na jego temat. Interesuje mnie przede wszystkim jego awaryjnosc i koszty eksploatacji.
emilbart
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: nissan

16 Cze 2014, 23:44

Który rocznik, jaki silnik? Jaki przebieg roczny planujesz?
KUPIĘ KAŻDE AUTO.
PomocDrogowa
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 340
Zdjęcia: 14
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW 728i
Silnik: M30B28 184KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1984

17 Cze 2014, 08:55

Auto ogólnie udane i trwałe. W usa w czołówce aut najmniej awaryjnych. Dobra blacha, prosta elektronika i trwałe silniki. Jedyny minus to bardzo brzydkie wnetrze. Dopiero 5 wersja dobrze wygląda = i45.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

17 Cze 2014, 09:26

Chociaż ta z 2005 roku miała w 2008 lifta, który bardzo mocno widoczny jest właśnie we wnętrzu:

http://web.sarkosa.com/wp-content/uploads/2014/04/2009_hyundai_sonata-pic-65657.jpeg
http://www.netcarshow.com/hyundai/2009-sonata/

Pytanie jakie te tworzywa są realnie w dotyku i jak się prezentują po kilku latach eksploatacji.

No i cena polifta jest z reguły wyraźnie wyższa niż przedlifta.
Oktan
Początkujący
 
Posty: 76
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Laguna '96 -> Peugeot 407
Silnik: 2.2 160KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

17 Cze 2014, 14:42

Sonata IV, rocznik 2009, diesel 2.0 CRDi.
emilbart
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: nissan

17 Cze 2014, 15:27

Wielkich szczegółów ci nie podam, bo nie miałem bliższego kontaktu, ale chciałem kupić ten samochód swojego czasu i czytałem to i owo.
Samochód o dość prostej konstrukcji co przekłada się na niski poziom awaryjności, wielki bagażnik jak na sedana. Ludzie narzekają trochę na bujający zawias, także trzeba uważać, gdy zachce się poszaleć bardziej sportowo.
Wiesz, ja patrzyłem głównie na benzynki, które powinny sprawiać mniej problemu niż diesel. W dieslu klasycznie masz koło dwumasowe i filtr DPF, które mogą dawać się we znaki. Ale czy coś ponad ten standard współczesnych diesli go boli to nie wiem.
Ogólnie auto godne polecenia, zwłaszcza wersja po lifcie, która wydaje się znacznie przyjemniejsza wewnątrz. No i oczywiście zakładając, że nie chcesz jej kupić za 20 tysięcy, a za sensowną kwotę jak na ten model, czyli pewnie coś koło 30+, ale już nieco straciłem rachubę, w jakich cenach one obecnie latają.
Oktan
Początkujący
 
Posty: 76
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Laguna '96 -> Peugeot 407
Silnik: 2.2 160KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Spiesz się powoli - jedź płynnie
    Nawet trzech na czterech polskich kierowców przekracza dozwoloną prędkość w terenie zabudowanym. W ten sposób narażają na niebezpieczeństwo siebie i innych uczestników ruchu. Dlaczego w mieście lepiej ...

17 Cze 2014, 21:14

Trwałe auto z dobrymi silnikami za śmieszne pieniądze czyt. tańsze od beznadziejnych VAG-ów.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra