REKLAMA
Doczekaliśmy się! Lada moment, już 30 kwietnia wystartuje trzecia edycja cee'd LOTOS Cup. Cykl naszych markowych wyścigów rozpoczną zmagania na torze Hungaroring na Węgrzech.
Już ten fakt wskazuje, że czeka nas w tym sezonie niezwykle ciekawa rywalizacja o tytuł Mistrza Polski. Zmienione przepisy na pewno uatrakcyjnią zawody, sprawią, że staną się one bardziej wymagające dla zawodników i jeszcze bardziej emocjonujące dla kibiców.
Pożegnaliśmy na wyścigowych torach Picanto, teraz zawodnicy ścigać się będą, uwzględniającymi zmiany regulaminowe samochodami pro_cee'd - mówi Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska. - Zrobiliśmy wszystko, by tegoroczny sezon, w którym skupiamy się na mocniejszych samochodach był cyklem naprawdę profesjonalnych wyścigów. Cieszy nas fakt, że grono zawodników stale występujących w naszych pucharach rośnie, że chcą ścigać się na coraz wyższym poziomie.
Przypomnijmy najważniejsze zmiany regulaminowe obowiązujące w tym sezonie.
Pucharowe samochody jeździć będą na piętnastocalowych kołach z oponami typu slick (lub deszczówki) firmy Hankook.
Inaczej będzie wyglądało ustawienie zawodników przy starcie do drugiego wyścigu każdej rundy: najlepsza szóstka startować będzie w kolejności odwrotnej do zajętego miejsca w pierwszym wyścigu.
Ważną zmianą jest wprowadzenie możliwości odliczenia od końcowej punktacji za cały sezon najsłabszego wyniku z jednej rundy.
W trakcie danej rundy, w razie poważniejszej usterki samochodu podczas treningu lub pierwszego wyścigu, nie będzie już można zmieniać auta na inne, zapasowe, czy pożyczone od innego zawodnika.
Tak jak w roku ubiegłym odbędzie się sześć rund wyścigowych. Zawody odbywać się będą na dwóch nowych dla uczestników obiektach: w Niemczech i na zupełnie nowym torze na Słowacji. Oto dokładny kalendarz imprez:
Hungaroring (Węgry) - 30 kwietnia - 2 maja
Poznań - 29-30 maja
Oschersleben (Niemcy) - 9-11 lipca
Slovakiaring (Słowacja) -20-22 sierpnia
Poznań - 3-5 września
Brno (Czechy) - 24-26 września
A zatem nowe wyzwania, nowe emocje, wyższy poziom sportowy. Zawodnicy chcą się rozwijać i mają ku temu szanse. Znakomita większość kierowców to uczestnicy ubiegłorocznej edycji cee'd LOTOS Cup. Bronić tytułu Mistrza Polski będzie Kamil Raczkowski., Pojawi się aż 17 kierowców ze stawki znanej z 2009 roku. Na starcie stanie też Michał Kijanka, Mistrz Polski 2009 w Pucharze Picanto. W sumie z Picanto na cee'da przesiadło się troje zawodników, w tym jedna dziewczyna - Aleksandra Furgał. Debiutantem w pucharze jest Piotr Kempa.
Oto pełna lista zgłoszonych zawodników z numerami startowymi, które obowiązywać będą podczas całego sezonu:
01 Kamil Raczkowski
04 Maciej Ostoja-Chyżyński
05 Piotr Wójcik
06 Mariusz Fronc
07 Marcin Przybyszewski
08 Monika Luberadzka
12 Michał Sułkiewicz
29 Jakub Chmiel
30 Marcel Kasprzak
44 Marcin Bartoszuk
47 Piotr Materzyński
55 Aleksandra Furgał
67 Piotr Kempa
77 Michał Kijanka
Tak, jak w ubiegłym sezonie w poszczególnych wyścigach uczestniczyć będą specjalni goście Kia Motors Polska. Ci kierowcy zasiądą za kierownicami samochodów oznaczonych numerami 97, 98 i 99. Na Hungaroringu zapowiedzieli swój start Maciej Ziemek, Tomasz Szmandra i Maciej Struk, którzy - oczywiście - nie gromadzą pucharowych punktów.
A zatem - pierwsza runda już za chwilę na torze Hungaroring. Oto najważniejsze dane tego obiektu:
Długość toru: 4381,08 m
Najkrótsza prosta: 20 m
Najdłuższa prosta: 788,9 m
Liczba zakrętów: 14
Największy prawy zakręt: 400 m
Różnica poziomów: 36 m
Rekord toru: Michael Schumacher, czas okrążenia 1.19,071 (2004)
Zapraszamy na zawody!