I20(2014) Auto ściąga na prawo i na lewo

16 Sty 2018, 07:06

Witam,

Mój problem z autem polega na tym, że podczas jazdy auto ściąga na prawo lub na lewo, nie ma jakiejś określonej reguły kiedy na którą stronę. Problem jest najbardziej widoczny podczas przyspieszania, gdy jadę bez wciśniętego gazu auto też ściąga, ale nie tak mocno jak podczas przyspieszania.

Niestety w ASO nic z tym nie zrobiono, ponieważ powiedziano mi, że było nierówne ciśnienie w oponach, gdzie podczas oddawania auta do serwisu powiedziałem im, że ciśnienie sprawdzałem.

Czy ktoś wie co może być przyczyną takiego zachowania auta podczas jazdy?
matixx88
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 09 10 2006
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Hyundai i20
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

16 Sty 2018, 10:37

-Wybite zawieszenie
-Nieprawidłowa geomatria kół
-luzy w układzie kierowniczym

Trzeba zwerifikować dobrze, niestety nie da się tak zgadywać przez internet, udaj się do SKP na przegląd zawieszenia jeżeli będzie ok to sprawdzić geometrię. Olej ASO z naprawami bo wcale lepiej nie robią niż zwykli mechanicy ale za to lepiej kasują.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16666
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Sty 2018, 16:56

Dzięki za sugestię z tym SKP

Byłem zawieszenie jest OK, wahacze, tuleje itp drążki od kierownicy też.
Natomiast 2 tylne amortyzatory i jeden przedni są do wymiany tak stwierdził Pan z SKP.

Czy to może być przyczyną?

A propo ASO to jest auto flotowe, więc nie do końca ode mnie zależy, gdzie jest serwisowane.
matixx88
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 09 10 2006
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Hyundai i20
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

16 Sty 2018, 17:09

matixx88 napisał(a):Czy to może być przyczyną?
Tego nie mozna wykluczyć.Pojazd który posiada zuzyte amorki oczywiscie ze moze zle się prowadzic/plywanie.../.Jezeli masz juz jakąs sugestje co trzeba zrobić to nalezy to naprawić,ustawic geometrię całego pojazdu i zobaczyc efekt końcowy..
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

24 Sty 2018, 21:28

W serwisie poprawili geometrie kół. Podczas powrotu jakieś 30km było wszystko OK. Później auto zaczęło wariować tzn znowu odbijało na prawo albo lewo.
Zauważyłem jedną rzecz do ok. 2500obr/min jedzie w miarę normalnie, natomiast gdy dobijam i przekraczam 2500obr/min auto zaczynało znowu odbijać na prawo albo lewo na prostym odcinku drogi i im mocniej wciśnięty gaz tym bardziej.
matixx88
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 09 10 2006
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Hyundai i20
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

24 Sty 2018, 22:28

matixx88 napisał(a):W serwisie poprawili geometrie kół. Podczas powrotu jakieś 30km było wszystko OK.
A robili kalibrację układu wspomagania? Masz elektryczny układ bo w tym modelu chyba tylko taki występował więc powinni przeprowadzić taką kalibrację wiedząc że masz taki problem.
W takim układzie im szybciej jedziesz siła wspomagania maleje przez co masz większą kontrolę nad prowadzeniem samochodu. Być może u Ciebie siła nie maleje i przy większej prędkości kierownica chodzi tak lekko że masz wrażenie że samochód delikatnie dotykasz a on już zmienia kierunek jazdy.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

24 Sty 2018, 22:59

Nie robili kalibracji wspomagania, aż tak się nie znam ale staram się nie robić żadnych ruchów kierownicą.

Ogólnie wygląda to tak podczas jazdy:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

matixx88
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 09 10 2006
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Hyundai i20
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

25 Sty 2018, 15:59

matixx88 napisał(a):W serwisie poprawili geometrie kół. Podczas powrotu jakieś 30km było wszystko OK.
To jest zastanawiające że prze pewien czas było ok.

Próbowałeś może zamienić opony przód z tyłem i sprawdzić czy coś się zmieni? W jakim stanie są opony?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

25 Sty 2018, 16:42

Przy pierwszej wizycie w serwisie, opony były zamieniane.
matixx88
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 09 10 2006
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Hyundai i20
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

02 Wrz 2018, 17:15

Witam też mam takiego hyundaia i to samo się dzieje. Podobno w tym modelu nie kalibruje się układu kierowniczego. Mam też zużyte z tyłu amortyzatory i tarcze liche z przodu. Wydaje mi się że problem może leżeć po stronie tarcz.
Darek79
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 0- 0-1996
Auto: Brak

02 Wrz 2018, 17:17

Tak samo ściąga mi go na lewo. Naprawiłeś to co było przyczyną u Ciebie?
Darek79
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 0- 0-1996
Auto: Brak

02 Wrz 2018, 18:53

Darek79 napisał(a): Wydaje mi się że problem może leżeć po stronie tarcz.
Jezeli masz na myśli tarcze hamulcowe to co one mogą miec do ściągania.... :?: Jezeli juz to:
1/Układ kierowniczy
2/Ogumienie
3/Ciśnienie pow.w kołach
4/Niewłasciwa geometria przedniego zawieszenia...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

03 Wrz 2018, 12:29

Geometria zrobiona, opony prawie nowe ciśnienie sprawdzone książkowe, brak luzów w zawieszeniu, amortyzatory ponad 60% przód. Mam wrażenie że chodzi o sam układ elektrycznego wspomagania. Za dwa tygodnie jestem umówiony ze swoim mechanikiem postaramy się ustawić idealnie prosto kierownicę. Jestem ciekawy jak matixx88 poradził sobie z tym problemem.
Darek79
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 0- 0-1996
Auto: Brak

03 Wrz 2018, 13:31

Ogólnie wydawało mi się ze sprawa jest zalatwiona, na serwisie wykonali kalibrację systemu wspomagania, przez jakiś czas było w miarę ok. Ostatnimi czasy znowu wróciło w szczególności na 5 biegu ściąga mnie do lewej przy przyspieszaniu albo powyżej 3000obrotow, a np na 3 ściąga mnie w prawo, taka zależność zauważyłem.
matixx88
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 09 10 2006
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Hyundai i20
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

03 Wrz 2018, 14:03

Czyli jednak trzeba zrobić kalibrację wspomagania? Wydaje mi się że musi być kierownica ustawiona prosto czy mam rację ?.
Darek79
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 0- 0-1996
Auto: Brak