Ibiza II FL - nie odpala po chwilowym postoju

26 Sty 2018, 16:08

Witam,

Ostatnio mam problem z odpaleniem w samochodzie.

Po dłuższym postoju startuje zanim jeszcze włożę kluczyk, ale po jeździe i zgaszeniu silnika, auto ma problemy z odpaleniem. Prawdopodobnie chodzi o rozgrzany silnik.

Rozrusznik chwilkę kręci, samochód odpala i odrazu gaśnie. Mam wrażenie jakby się dławił, czy coś coś takiego. Tak z kilka razy muszę próbować i liczyć, że odpali. Jak już silnik się schłodzi, to oczywiście nie ma problemu.

Ktoś wie w czym problem?

Pozdrawiam.
Zeikor
Nowicjusz
 
Posty: 37
Zdjęcia: 0
Auto: Seat Ibiza II FL
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

27 Sty 2018, 21:25

Zeikor napisał(a):Prawdopodobnie chodzi o rozgrzany silnik
Albo gaszenie na gazie. Przełącza auto na benzynę jak będzie ciepła niech chwile pochodzi (2-3min.) i tak je zgaś. Następnie spróbuj odpalić i daj znać co się będzie działo. Czy coś się zmieni?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Sty 2018, 23:17

Hej,

Przepraszam, ale zapomniałem o kilku ważnych informacjach.

Silnik to 1.4 bez gazu. Tylko sama benzynka.

Możliwe, że to pompa paliwa lub świece?

W dodatku podczas tych 6 prób odpalenia, już po fakcie świeci się EPC, ale po 1 min gaśnie.
Zeikor
Nowicjusz
 
Posty: 37
Zdjęcia: 0
Auto: Seat Ibiza II FL
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

28 Sty 2018, 10:58

Zeikor napisał(a):Przepraszam, ale zapomniałem o kilku ważnych informacjach.
Ok, spojrzałem na profil tam było benzyna + lpg stąd to pytanie.
Wracając do tematu, do sprawdzenia czujnik temperatury i wartość jaką podaje podczas próby odpalenia ciepłego silnika. Druga sprawa problem może powodować czujnik położenia wału lub wałka rozrządu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

29 Sty 2018, 19:28

Hej,

Sprawdziłem kabelkiem błędy w samochodzie. Wyszło takie coś:

Przez usunięciem błędów:
- P0140 - O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 Sensor 2)
- P0118 - Engine Coolant Temperature Circuit High Input
- P0141 - Sensor Heater Circuit (Bank 1 Sensor 2)
- P0321 - Ignition/Distributor Engine Speed Input Circuit Range/Perfomance

Po usunięciu błędów:
- P0118 - Engine Coolant Temperature Circuit High Input

W dodatku program pisał mi coś o sondzie lambda, grzałce sondy lambda i systemie parowania.

Katalizator w aucie mam uszkodzony i auto już jeździ długi czas, więc pewnie można wykluczyć.
Zeikor
Nowicjusz
 
Posty: 37
Zdjęcia: 0
Auto: Seat Ibiza II FL
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

30 Sty 2018, 00:55

Zeikor napisał(a):Po usunięciu błędów: - P0118 - Engine Coolant Temperature Circuit High Input
Sprawdź dokładnie podłączenie czujnika i czy wszystko jest ok. W tym przypadku może być za wysokie napięcie, a może je powodować np. jakieś zwarcie w instalacji lub niesprawny czujnik. Jak byś miał Low Input to mogło by oznaczać jakąś przerwę w obwodzie.
Zeikor napisał(a):W dodatku program pisał mi coś o sondzie lambda, grzałce sondy lambda i systemie parowania.
Grzałka sondy nie ma nic do katalizatora. Przy uszkodzonym katalizatorze powinieneś otrzymać błąd P0420 wtedy jest mała wydajność katalizatora. Można sobie porównać pracę sond i będzie wdać czy to katalizator czy niesprawna sonda :)
Błąd P0321 wskazuje na czujnik położenia wału i to może być główna przyczyna twojego problemu odpalania na ciepłym silniku :yes:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Uważajmy na rowerzystów bo to jeszcze nie koniec sezonu
    Wrzesień zaskoczył w tym roku wysokimi temperaturami i wszystko wskazuje na to, że utrzymają się one do końca miesiąca. To dobra informacja dla rowerzystów, dla których oznacza to dłuższy sezon rowerowy. Kierowcy ...

30 Sty 2018, 14:45

Ok, to zamawiam czujnik i dam znać, jak wymienię.

Dzięki za pomoc
Zeikor
Nowicjusz
 
Posty: 37
Zdjęcia: 0
Auto: Seat Ibiza II FL
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

03 Lut 2018, 16:13

Zeikor napisał(a):Ok, to zamawiam czujnik i dam znać, jak wymienię.
Ok, czekamy na info :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Lut 2018, 20:09

Ja osobiscie zaczaobym od swiec.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

03 Lut 2018, 20:54

Hej.

Wymienię sondę lambda najpierw, bo z nią też coś jest. Potem dalej...

Na razie nie mam czasu niestety się za to zabrać.
Zeikor
Nowicjusz
 
Posty: 37
Zdjęcia: 0
Auto: Seat Ibiza II FL
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000