Ile ma być płynu do wspomagania kierownicy?

24 Gru 2011, 15:43

ja sie pytam, a co nie wolno? kto pyta ten nie bladzi
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

25 Gru 2011, 10:18

Przelanie np.płynu ATF w automatycznej skrzyni biegów, grozi nie tylko wypchaniem uszczelek ,ale powoduje wzrost temp.skrzyni(podobnie jak zbyt niski poziom),powinieneś trzymać stan na maxa,calutki czas,ale nie przelewaj ponad normę,bo to niezdrowe ,ani dla silnika(gdy chodzi o olej w silniku),ani dla uszczelnień układu wspomagania!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8594
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

25 Gru 2011, 10:24

wszystko ok ale ja nie dolewalem nigdy tam nic
raz jak auto bylo u mechanika to rozbieral mi maglownice a wtedy sie spuszcza ten olej? czy nie?
i moze wtedy co napelnial to nalał pod korek?
bo pamietam ze jak odebralem wtedy auto to olej mialem na maxa wlany, plyn chlodzący pod korek tak ze musialem strzykawką odsączac a plyn chlodzący również pod korek i teraz czyli ok 3lata po takze poziom plynu do wspomagania jest o wiele wyzej niz max poziom
tylko ze tam nie panuje cisnienie no nie?

do wspomagania dolewa sie ten sam olej co do automatycznej skrzyni no nie?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

25 Gru 2011, 11:11

Odkręć korek od wspomagania i na odpalonym silniku skręć kołami w prawo i w lewo do oporu - potem odlej płynu do poziomu max i po problemie.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

25 Gru 2011, 11:59

ale na postoju? przeciez nie wolno krecic jak auto stoi
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

25 Gru 2011, 15:12

piotrauto napisał(a):ale na postoju

Tak na postoju.
piotrauto napisał(a):przeciez nie wolno krecic jak auto stoi

Co za bzdura.
Tak się odpowietrza układ wspomagania a kołami skręć 2 lub 3 razy w każdą strone.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

25 Gru 2011, 21:08

piotrauto napisał(a):i teraz czyli ok 3lata po takze poziom plynu do wspomagania jest o wiele wyzej niz max poziom

To tylko pogratulować spostrzegawczości.Widzę że nie poradzisz sobie z tym wielkim problemem i radziłbym podjechać do ASO.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

26 Gru 2011, 09:39

przeciez nie wolno krecic w miejscu bo to niszczy przekladnie keirowniczą no moze nie mam racji???
to jak rozbiera sie magiel to sie spuszcza plyn hydrauliczny?
to ten sam olej co do automatycznej skrzyni biegów?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

26 Gru 2011, 10:33

A niech tam jak się bawić to się bawić.Ludzie będą mieli trochę rozrywki :D Większość swoich postów powinieneś zamieścić w dziale humor.
*Jak nie wolno kręcić w miejscu to jak Ty parkujesz tego swojego bolida ?
*Nie płyn tylko olej.A jak wymieniasz filtr oleju/w silniku/ to spuszczasz olej?
*Ten sam tylko sprawdź kolor.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

27 Gru 2011, 11:49

a co ma do tego kolor? przeciez tak jak z chlodzącym wszystko jedno co wlejemy to bedzie git nawet wode teraz raczej juz ludzie wody nie leją
co ma do tego kolor?

ja nigdy nie krece w miejscu
przynajmniej sie tocze wolno i wtedy krece ale zeby w miejscu to nigdy niema czegos gorszego nic krecenie w miejscu ze wspomaganiem
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

30 Gru 2011, 08:16

piotrauto napisał(a):przeciez tak jak z chlodzącym wszystko jedno co wlejemy to bedzie git nawet wode teraz raczej juz ludzie wody nie leją

Normalnie GENIUSZ z ciebie :!:
Ja bym na to nie wpadł żeby wody nalać do układu wspomagania - ty powinieneś pracować w ASO bo się marnujesz.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

30 Gru 2011, 14:19

ja pisalem u ukladzie chlodzenia
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

31 Gru 2011, 20:02

piotrauto napisał(a):ja pisalem u ukladzie chlodzenia
:?: Wodę to ty lejesz równo.To o co ci chodzi o układ wspomagania,chłodzenia czy nie wiesz o co ci chodzi ??
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

31 Gru 2011, 21:26

dobra to wyjasni ktos rzeczowo dlaczego nie moze byc pow. znaku max w ukladzie wspomagania? przeciez ten ukladnie jest pod cisnieniem
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

01 Sty 2012, 14:12

piotrauto napisał(a):wg instrukcji na zimnym musi byc ponizej max ale nie pisze jasno
ja widze ze na zimnym i cieplym mam grubo ponad max wlane

Bo tak jest napisane w instrukcji.A grubo dla każdego może znaczyć co innego 0.5 ,1,2,3cm czy pod korek.Poczytaj trochę jak działa wspomaganie to może coś trochę zaczaisz.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995