Za przykład weźmy SUV-y wyposażone w napęd hybrydowy. Auta tego typu są większe niż popularne hatchbacki, a ich masa zdecydowanie przekracza 1,5 tony. Dla wielu mogłoby to zabrzmieć jak recepta na wysokie spalanie i słabe osiągi. Jednak rzeczywistość jest często inna.
Popatrzmy na hybrydowego Mercedesa GLE 500 e 4MATIC – auto wyposażono w benzynową jednostkę V6 o mocy 333 koni mechanicznych i ponad 100-konny silnik elektryczny. To sprawia, że ważący prawie 2,5 tony SUV według danych producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,3 s, a jego średnie zużycie paliwa wynosi 3,7–3,3 l. Należy jednak pamiętać, że tak niski wynik udało się osiągnąć dzięki dużemu akumulatorowi ładowanemu z zewnątrz, dającemu kierowcy możliwość pokonania 30 kilometrów na samym silniku elektrycznym, z prędkością wynoszącą nawet 120 km/h. Po rozładowaniu baterii te wyniki będą wyglądać mniej imponująco. Innym SUV-em, który może nie imponuje osiągami, ale na pewno cechuje się ekonomiczną jazdą, jest Mitsubishi Outlander PHEV. To również hybryda typu plug-in. Pod nadwoziem tego SUV-a znajdziemy dwulitrowy silnik o mocy 121 koni mechanicznych i dwa silniki elektryczne – każdy z nich generuje moc 82 koni mechanicznych. Jak podaje producent, w takiej konfiguracji to ważące ponad 1,8 tony auto przyspiesza do setki w 11 s i osiąga średnie spalanie na poziomie 5,5 l benzyny na 100 km.
Autem, które cechuje się dobrą dynamiką i niedużym zapotrzebowaniem na paliwo jest hybrydowa Toyota RAV4. Samochód wyposażono w 197-konny hybrydowy układ napędowy z akumulatorem trakcyjnym nieładowanym z gniazdka. Według danych producenta, w wersji przednionapędowej to prawie 1700-kilogramowe auto spala średnio 5,1 l benzyny i jednocześnie oferuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,3 s.
Wszystko pięknie wygląda na papierze, w realu nie jest już tak różowo. Największe zyski takie auto daje na krótkich odcinkach miejskich. Duży SUV to jednak nie jest miejskie zwierzę, bardziej widzę go na tereny podmiejskie i typowo wiejskie(bo na autostrady to też nie bardzo). I w takiej jeździe jakoś nie widzę sensu ekonomicznego takiej hybrydy. Porównując nawet benzynowego Outlandera do wersji PHEV, to nie widzę uzasadnienia ekonomicznego dla tego auta. Ekonomicznie sensowne są jedynie niewielkie hybrydy użytkowane w mieście(max auto kompaktowe)
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65 napisał(a):Ekonomicznie sensowne są jedynie niewielkie hybrydy użytkowane w mieście(max auto kompaktowe)
Masz rację taki suv na papierze ładnie wygląda ze spalaniem ale już w realu nie jest tak różowo. Rozmawiałem z właścicielem RX450h i powiedział że kiedyś spróbował przy sprzyjających warunkach osiągnąć dane które podaje producent. okazało się że ledwo udało się osiągnąć wynik o 50% większy od deklarowanych wartości. Generalnie mówił że jak osiągnie różnicę na poziomie 2 litrów mniej niż przy takim modelu benzynowym to jest sukces.
Hybryda najlepsza do miasta tak jak piszesz i na krótkich odcinkach. Jestem ciekaw jak takie auto sprawuje się w zimie przy takiej temperaturze jak mamy obecnie około 0 stopni jak nie jest garażowane.
Pytałem jednego gościa który jeździł Yarisem hybrydowym służbowym ale on nie ogarniał tematu i patrzył na mnie ze zdziwieniem o co mi chodzi
Dlaczego Octavia to jeden z najpopularniejszych modeli w Polsce? Škoda Octavia regularnie znajduje się w czołówce polskich rankingów sprzedaży, zdobywając serca kierowców niezależnie od wieku czy potrzeb. Wysoka pozycja Octavii nie jest dziełem przypadku, a ...
Jak sprawdzić normę emisji spalin EURO samochodu w aplikacji mObywatel? Pewnie nie wszyscy jeszcze wiedzą, a więc napiszę mając aplikację mObywatel możemy sprawdzić dane naszego samochodu z takimi informacjami jak data kolejnego przeglądu czy ubezpieczenia OC oraz parametry techniczne w których ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.