Ile pali hybrydowy SUV?

11 Sty 2018, 14:01

Za przykład weźmy SUV-y wyposażone w napęd hybrydowy. Auta tego typu są większe niż popularne hatchbacki, a ich masa zdecydowanie przekracza 1,5 tony. Dla wielu mogłoby to zabrzmieć jak recepta na wysokie spalanie i słabe osiągi. Jednak rzeczywistość jest często inna.

Popatrzmy na hybrydowego Mercedesa GLE 500 e 4MATIC – auto wyposażono w benzynową jednostkę V6 o mocy 333 koni mechanicznych i ponad 100-konny silnik elektryczny. To sprawia, że ważący prawie 2,5 tony SUV według danych producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,3 s, a jego średnie zużycie paliwa wynosi 3,7–3,3 l. Należy jednak pamiętać, że tak niski wynik udało się osiągnąć dzięki dużemu akumulatorowi ładowanemu z zewnątrz, dającemu kierowcy możliwość pokonania 30 kilometrów na samym silniku elektrycznym, z prędkością wynoszącą nawet 120 km/h. Po rozładowaniu baterii te wyniki będą wyglądać mniej imponująco.
Ile pali hybrydowy SUV?Innym SUV-em, który może nie imponuje osiągami, ale na pewno cechuje się ekonomiczną jazdą, jest Mitsubishi Outlander PHEV. To również hybryda typu plug-in. Pod nadwoziem tego SUV-a znajdziemy dwulitrowy silnik o mocy 121 koni mechanicznych i dwa silniki elektryczne – każdy z nich generuje moc 82 koni mechanicznych. Jak podaje producent, w takiej konfiguracji to ważące ponad 1,8 tony auto przyspiesza do setki w 11 s i osiąga średnie spalanie na poziomie 5,5 l benzyny na 100 km.

Autem, które cechuje się dobrą dynamiką i niedużym zapotrzebowaniem na paliwo jest hybrydowa Toyota RAV4. Samochód wyposażono w 197-konny hybrydowy układ napędowy z akumulatorem trakcyjnym nieładowanym z gniazdka. Według danych producenta, w wersji przednionapędowej to prawie 1700-kilogramowe auto spala średnio 5,1 l benzyny i jednocześnie oferuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,3 s.
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3825
Zdjęcia: 13130
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

11 Sty 2018, 14:47

Wszystko pięknie wygląda na papierze, w realu nie jest już tak różowo. Największe zyski takie auto daje na krótkich odcinkach miejskich. Duży SUV to jednak nie jest miejskie zwierzę, bardziej widzę go na tereny podmiejskie i typowo wiejskie(bo na autostrady to też nie bardzo). I w takiej jeździe jakoś nie widzę sensu ekonomicznego takiej hybrydy. Porównując nawet benzynowego Outlandera do wersji PHEV, to nie widzę uzasadnienia ekonomicznego dla tego auta. Ekonomicznie sensowne są jedynie niewielkie hybrydy użytkowane w mieście(max auto kompaktowe)
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3812
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

11 Sty 2018, 15:18

yeti65 napisał(a):Ekonomicznie sensowne są jedynie niewielkie hybrydy użytkowane w mieście(max auto kompaktowe)
Masz rację taki suv na papierze ładnie wygląda ze spalaniem ale już w realu nie jest tak różowo. Rozmawiałem z właścicielem RX450h i powiedział że kiedyś spróbował przy sprzyjających warunkach osiągnąć dane które podaje producent. okazało się że ledwo udało się osiągnąć wynik o 50% większy od deklarowanych wartości. Generalnie mówił że jak osiągnie różnicę na poziomie 2 litrów mniej niż przy takim modelu benzynowym to jest sukces.

Hybryda najlepsza do miasta tak jak piszesz i na krótkich odcinkach. Jestem ciekaw jak takie auto sprawuje się w zimie przy takiej temperaturze jak mamy obecnie około 0 stopni jak nie jest garażowane.

Pytałem jednego gościa który jeździł Yarisem hybrydowym służbowym ale on nie ogarniał tematu i patrzył na mnie ze zdziwieniem o co mi chodzi :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999