Ile średnio muszą działać żarówki samochodowe?

16 Mar 2016, 21:23

a orientuje się ktoś jak takie skoki napięcia mają się do tej 3 letniej gwarancji Osrama?
jacus19
Początkujący
 
Posty: 133
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 01 01 2001

16 Mar 2016, 22:15

Widzę tu zmienne wypowiedzi ;
MotoAlbercik napisał(a):I jak wspomniał andrzej_124 warto je zaświecać przed uruchomieniem silnika, bo napięcie jest wtedy niższe o około 2 volty. A to dużo.
MotoAlbercik napisał(a):Dobrze jest włączać światła dopiero, jak już silnik pracuje.
No to jak w końcu jest korzystniej dla żywotności żarówki ? Dla H7 polecane https://www.google.pl/#q=wi%C4%85zka+oporowa+h7
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4928
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Mar 2016, 08:49

bonifacy napisał(a):Widzę tu zmienne wypowiedzi ;
MotoAlbercik napisał(a):
I jak wspomniał andrzej_124 warto je zaświecać przed uruchomieniem silnika, bo napięcie jest wtedy niższe o około 2 volty. A to dużo.
MotoAlbercik napisał(a):
Dobrze jest włączać światła dopiero, jak już silnik pracuje.

No bo widzisz bonifacy - nie przeczytałeś tego tematu z uwagą :wink: I zacytowałeś mnie, wyrywając moje wypowiedzi z kontekstu. W pierwszej wypowiedzi, czy żeby włączać światła przed uruchomieniem silnika, chodziło o żarówki H7, które lubią się przepalać z opisanego powodu. Natomiast druga wypowiedz, dotyczyła żarówek H4, które są mniej podatne na przepalenie dzięki większej bańce, a więc lepszemu odprowadzeniu ciepła. A i niejednokrotnie większemu reflektorowi, a właściwie większej objętności reflektora dla jednej żarówki.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Mar 2016, 09:00

a widzicie to jest wada wynikająca z samej konstrukcji żarówki a nie etapu produkcji czy kontroli jakości. Moim zdaniem dawno by to już zmienili gdyby nie przepisy i ograniczenia w dostępie do certyfikatu homologacji.
jacus19
Początkujący
 
Posty: 133
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 01 01 2001

17 Mar 2016, 09:06

jacus19 napisał(a): widzicie to jest wada wynikająca z samej konstrukcji żarówki a nie etapu produkcji czy kontroli jakości.

No cóż - ktoś, kto konstruował tą żarówkę, nie wziął pod uwagę tego, że przy tej mocy, będzie się ona nagrzewała i żeby zrobić większą bańkę. Przy H4 większą bańkę musieli zrobić, ponieważ są w niej dwa żaraniki. A tu jest jeden, więc bańka może być mniejsza. Nie pomyśleli też, że przy H7 reflektor też jest mniejszy objętościowo i z tego też powodu jest gorsze odprowadzenie ciepła. Inna sprawa, to taka, że kiedyś robili klosze reflektorów ze szkła. A teraz z plastiku. No a plastik nieco gorzej przewodzi ciepło niż szkło. No i w końcu sprawa chyba najważniejsza - im wcześniej się ta żaówka przepali, tym wcześniej ją kupisz. A to jest kasa i zarobiek dla producenta...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Kwi 2016, 18:00

Moja chodzą już ze dwa lata kupiłem je tutaj [reklama] Firma jest OK cena również, Nie znam się do końca na tym, ale chodza dlugo i jest OK. Szybko też mi je wysłali!
Ostatnio edytowany przez MotoAlbercik, 07 Kwi 2016, 12:12, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Reklama
kacperek98
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 05 07 2008
Auto: Focus
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hybrydy dominują na rynku aut na prąd
    Polski rynek zelektryfikowanych samochodów zupełnie nie przypomina już tego sprzed kilku lat. W tym roku wybór hybryd i samochodów elektrycznych obejmuje ponad 130 modeli z wszystkich segmentów. ...
    Renault MORPHOZ - elektryczny samochód przyszłości
    Renault jak zawsze proponuje samochód, który wręcz fizycznie dostosowuje się do różnych potrzeb rodziny. Elektryczny - zaprojektowany na nowej platformie modułowej CMF-EV, opracowanej przez Alians, która ...