Zwykłe żarówki wytrzymają dłużej niż inne żarówki, które wg producenta świecą jaśniej. Sprawa jest prosta - żeby żarówka świeciła jaśniej, przy tej samej mocy ( przepisowo musi być w światłach mijania 55W ) i przy tym samym napięciu ( podczas pracy silnika napięcie wynosi średnio 13,9V ), trzeba zwiększyć strumień świetlny. A robi się to w ten sposób, że skraca się żarnik. Wówczas żarówka świeci jaśniej, ale żarnik jest "obciążony" mocniej. Dlatego takie żarówki szybciej się przepalają. Żeby choć odrobinę przedłużyć "życie" takiej żarówki, do bańki oprócz halogenu dodaje się ksenon.
Krótszy żywot mają też żarówki, które maja szkło zabarwione na np. niebiesko. Są też żarówki, które mają szkło zabarwione na zielono czy różowo
![Uśmiechnięty :)]()
Trzeba jednak pamiętać, że każda żarówka "chłodzi" się, czyli oddaje ciepło przez bańkę. A jak się bańkę zabarwi, to skuteczność "chłodzenia" maleje i żarnik szybciej się przepali.
No ale coś za coś.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...