Ile średnio muszą działać żarówki samochodowe?

28 Gru 2014, 22:16

Hej. Przepaliła mi się żarówka. Ile średnio muszą działać? Macie jakieś ulubione?
Wojtek87
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Audi A4

29 Gru 2014, 12:42

To jak długo działa żarówka, zależy od reflektora w Twoim samochodzie (czy nie paruje, czy nie zbiera wilgoci), od stanu instalacji elektrycznej (często w leciwych instalacjach zdarzają się zwarcia), oraz od jakości samej żarówki (nie koniecznie sprawdza się zasada, że im droższa, to będzie lepsza).
Co do samych żarówek, to jestem sceptycznie nastawiony do takich typów jak BlueVision, LongLife, itp. Miałem, używałem i nie odczułem wielkiej różnicy poza oczywiście ceną. Rzecz jasna, że w pierwszej chwili po założeniu żarówek świecących niebieskawą barwą (a'la XENON) światło wydaje się wyraźniejsze i przyjemniejsze dla oka, ale po dłuższym czasie używania, gdzie będziesz pokonywać trasy w deszczu, śnieżycy i mgle, to zdecydowanie odradzam. Widoczność z tymi żarówkami w w/w warunkach atmosferycznych ulega znacznemu pogorszeniu, niż przy zwykłych żarówkach.
Ja stosowałem zawsze normalne żarówki firmy NARVA. Stosunek ceny do jakości jest przy nich więcej niż dobry.
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

30 Gru 2014, 19:44

Ja przetestowałem osram night breaker ostatnio i jestem bardzo zadowolony - na początku szok, że tak dobrze oświetlają mi drogę, z czasem przyzwyczajenie do tego. Niestety u mnie się sprawdza, że im droższa tym lepsza żarówka (miałem takie no name dwa razy i za każdym razem się denerwowałem, że coś jest nie tak z nimi).
pikaczu
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 17 04 1993
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: audi tt
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

30 Gru 2014, 20:30

Dzięki Panowie. Czyli narv albo osram. Zaraz popatrzę na nie. Night breaker to dla jeżdżących w trasy?
Wojtek87
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Audi A4

30 Gru 2014, 23:13

Jużbył niejeden temat o tym. Jeśli chcesz fajne światło, coś typu Night Breaker, BlieVision.
baran
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 16 05 2010
Auto: Honda, Seat

26 Lut 2015, 18:50

Polecam Osramy Cool Vision które mają przepisowe 4200 kelwinów lub Night Breaker 4000k

Jeśli jeżdzisz w trasy to całkiem spoko, światło jest białe, w dodatku ma żarówka lepszą wydajność i świeci dalej.
jacus19
Początkujący
 
Posty: 133
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 01 01 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Idzie wiosna - uwaga na biegaczy i rowerzystów
    W marcu dla wielu osób rozpoczyna się sezon aktywności na świeżym powietrzu. Biegacze zaczynają intensywne treningi do wiosennych imprez biegowych, a do wielu miast po zimowej przerwie wracają rowery miejskie. Na te ...
    Ultima GTR i wyścigowa Corvetta - Jerzy Dziewulski
    Jerzy Dziewulski, honorowy członek klubu Elite Circle co roku podczas imprez motoryzacyjnych zaszczyca nas swoją obecnością prezentując swoje auta między innymi Ariela Atoma, Ultimę GTR i wyścigową Corvette. W tym roku po ...

27 Lut 2015, 09:25

Zwykłe żarówki wytrzymają dłużej niż inne żarówki, które wg producenta świecą jaśniej. Sprawa jest prosta - żeby żarówka świeciła jaśniej, przy tej samej mocy ( przepisowo musi być w światłach mijania 55W ) i przy tym samym napięciu ( podczas pracy silnika napięcie wynosi średnio 13,9V ), trzeba zwiększyć strumień świetlny. A robi się to w ten sposób, że skraca się żarnik. Wówczas żarówka świeci jaśniej, ale żarnik jest "obciążony" mocniej. Dlatego takie żarówki szybciej się przepalają. Żeby choć odrobinę przedłużyć "życie" takiej żarówki, do bańki oprócz halogenu dodaje się ksenon.
Krótszy żywot mają też żarówki, które maja szkło zabarwione na np. niebiesko. Są też żarówki, które mają szkło zabarwione na zielono czy różowo :) Trzeba jednak pamiętać, że każda żarówka "chłodzi" się, czyli oddaje ciepło przez bańkę. A jak się bańkę zabarwi, to skuteczność "chłodzenia" maleje i żarnik szybciej się przepali.
No ale coś za coś.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Mar 2015, 12:17

Widze, rzeczowo mamy przedstawione informacje nt świecenia żarówek, pewnie da się jeszcze wiele dopowiedzieć ale streszczenie i esencja posta jak najbardziej w temacie, krótko i na temat.
Wiesman
Nowicjusz
 
Posty: 32
Prawo jazdy: 07 08 1980
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Audi A4
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

25 Mar 2015, 17:05

Najmniejszą trwałość mają żarówki H7, Fabrycznie zamontowana potrafi swiecić kilka lat a kupna przepali się po kilku tygodniach lub miesiącach i to bez względu na firmę. Żarówkę H7 należy włączać przy zgaszonym silniku gdy jest niższe napięcie.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

26 Mar 2015, 14:53

tak. H7 się po prostu grzeją. Taka ich konstrukcja.

O trwałości mówi dużo ich temperatura barwowa. Te żółte będą świecić najdłużej, im bardziej białe światlo tym krócej. Ale żółte światło to masakra w trasę. Wolałbym mieć bielsze i lepszy zasięg niż żółte które jest uciążliwe w użytkowaniu.
jacus19
Początkujący
 
Posty: 133
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 01 01 2001

28 Mar 2015, 21:17

H7 mają tą samą moc co H4. Przyczyna krótszego świecenia jest prosta - H4 ma większą bańkę niż H7, a co za tym idzie H7 ma gorsze chłodzenie. Oprócz tego H7 ma krótszy żarnik, a za tym idzie wrażliwość na napięcie. I jak wspomniał andrzej_124 warto je zaświecać przed uruchomieniem silnika, bo napięcie jest wtedy niższe o około 2 volty. A to dużo.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Sty 2016, 08:47

no właśnie mi się jedna h7 przepaliła. Wytrzymała od połowy października. Więc jakieś 3 miesiące. Powoli mam już dość tych przepalajacych się żarówek. Szczególnie jak padają od strony akumulatora i trzeba grzebać.

Ktoś coś testował ultra life Osrama?
jacus19
Początkujący
 
Posty: 133
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 01 01 2001

31 Sty 2016, 22:38

Jeżeli chcesz żarówkę, która długo trzyma to Osram Ultra Life jest dobrym rozwiązaniem. Jedyne co może na to znacząco wpłynąć to przeskoki napięcia, każda żarówka jest przystosowana do napięcia stałego a producenci samochodów nie muszą się tego trzymać. Więc duży skok może spalić każdą żarówkę.
makumba
Nowicjusz
 
Posty: 32
Auto: Lanos

01 Lut 2016, 16:33

Dobrze jest włączać światła dopiero, jak już silnik pracuje. I jeszcze jedna bardzo ważna rzecz - przy wymianach żaówek należy pamiętać, żeby bańki żarówki nie chwytać palcami - zawsze przez szmatkę, albo gąbkę, w którą czasami producent zawija żarówkę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Lut 2016, 08:08

MotoAlbercik napisał(a):Dobrze jest włączać światła dopiero, jak już silnik pracuje. I jeszcze jedna bardzo ważna rzecz - przy wymianach żaówek należy pamiętać, żeby bańki żarówki nie chwytać palcami - zawsze przez szmatkę, albo gąbkę, w którą czasami producent zawija żarówkę.

Dokładnie, Ja wyłączam i włączam światła i mnie żarówki działają 2 razy dłużej niż w pandzie żony, ale Ona ma cały czas włączone. A bańki żarówki to ja w ogóle nie dotykam(nawet przez szmatkę). :ok:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3791
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna