Instalacja do Mercedesa W124 na EFI

28 Gru 2016, 21:40

mnożnik nie wygląda standardowo, według map w programie jest za ubogi na gazie, co do samego wskazania wydaje mi się że powinien być od 0-90 OHM rosnący, spalanie najlepiej mierzyć przy dłuższych odległościach np po zużyciu pełnego zbiornika gazu, nie wiem tylko co z tym falowaniem potrzebował bym więcej danych
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

28 Gru 2016, 21:57

Chodzi ci o pomarańczową linię tak ?

A przyczyną może być np. odwrotnie podpięty czujnik poziomu LPG ?

Obroty spróbuję jutro zobaczyć może jest jakaś nieszczelność w dolocie i zasysa lewe powietrze.

Spalanie wiem że powinno się na dłuższych dystansach wtedy wychodzi dokładniej tak tylko chciałem wstępnie sprawdzić ile wychodzi teraz. Po całkowitym wyregulowaniu dopiero jak będę do roboty jeździł to wtedy obliczę dokładnie :)
RaQu
Nowicjusz
 
Posty: 36
Zdjęcia: 9
Auto: Mercedes-Benz W124
Silnik: 2.0 122KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1990

28 Gru 2016, 22:08

tak pomarańczowa linia to mnożnik, wskazania nie da się źle podłączyć szczególnie opornościowego (no chyba że ktoś się bardzo postarał) , sprawdź jak najbardziej czy nie ssie lewego powietrza przy kolektorze ssącym.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

29 Gru 2016, 15:39

Mhym zrobiłem kilka testów. Pryskałem po łączeniach samostartem i obroty nic się nie zwiększały. Drugą próbą było szczelne przytkanie przepustnicy i auto zgasło więc nie ma nieszczelności przy lekkim przytkaniu obroty zaczęły falować. Na benzynie chodzi prawie idealnie a na gazie faluje więc wątpię że jest to nieszczelność dolotu zresztą dodaje filmik:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Proszę włączyć napisy tam pisze na jakim aktualnie paliwie pracuje silnik.

Tutaj zdjęcia jak zamontowałem instalację.

Instalacja do Mercedesa W124 na EFI Instalacja do Mercedesa W124 na EFI Instalacja do Mercedesa W124 na EFI Instalacja do Mercedesa W124 na EFI Instalacja do Mercedesa W124 na EFI
RaQu
Nowicjusz
 
Posty: 36
Zdjęcia: 9
Auto: Mercedes-Benz W124
Silnik: 2.0 122KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1990

01 Sty 2017, 23:31

Instalacja do Mercedesa W124 na EFI

Myślę że teraźniejsza mapa jest już taka jaka powinna być :). Na dyszach 2,5 przy ciśnieniu 1.2Bar

Co do poziomu stanu gazu to pokazuje cały czas 0,02V to powinno się chyba zmieniać, nie wiem o co tutaj chodzi ale nie pokazuje tak jak powinien :/
RaQu
Nowicjusz
 
Posty: 36
Zdjęcia: 9
Auto: Mercedes-Benz W124
Silnik: 2.0 122KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1990

03 Sty 2017, 22:06

niebieski przewód który wychodzi z reduktora od góry nie powinien być podłączony do kolektora ssącego tylko powinien odprowadzać gaz za samochód, wracając do wolnych obrotów porównaj czasy otwarcia wtryskiwaczy benzynowych na benzynie w momencie przejścia na gaz czasy otwarcia wtryskiwaczy benzynowych nie mogą się zmieniać jak czasy zaczną się wydłużać znaczy się ze jest za ubogo a jak skracać to jest za bogato.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

05 Sty 2017, 01:09

No będę musiał zobaczyć na te czasy chociaż wątpię że na benzynie jest mapa źle zrobiona bo stroiłem z AFR. Co do tego wężyka to podłączyłem tak jak było w instrukcji.

"Zawór bezpieczeństwa podłączamy poprzez króciec przyłączeniowy zaworu bezpieczeństwa (8) przystosowany do założenia węża gumowego o średnicy wewnętrznej 4mm. króciec należy za pomocą przewodu gumowego połączyć z dyszą wkręconą w kolektor dolotowy."

To mam go tak jak mówisz odpiąć od kolektora i wyprowadzić gdzieś pod auto ?
RaQu
Nowicjusz
 
Posty: 36
Zdjęcia: 9
Auto: Mercedes-Benz W124
Silnik: 2.0 122KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1990

05 Sty 2017, 12:01

RaQu napisał(a):Dysze rozwierciłem na 2.0 tylko nie wiem czemu ale w programie wyskakuje błąd wtryskiwacze cały czas otwarte ??


http://www.ac.com.pl/pub/files/Instrukc ... 0_PLUS.pdf

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4928
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

05 Sty 2017, 20:23

a ja jednak bym przewód z zaworu bezpieczeństwa jednak doprowadził chociaż do filtra powietrza a nie do kolektora
golfiarz
Aktywny
 
Posty: 339
Prawo jazdy: 13 04 1983
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Vw Golf VII
Silnik: 2.0TFSI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

05 Sty 2017, 21:44

RaQu napisał(a):To mam go tak jak mówisz odpiąć od kolektora i wyprowadzić gdzieś pod auto ?

wiadomo że reduktor pompuję się w momencie zamknięcia wtryskiwaczy gazowych tzw. cuf-off teraz gdy zawór bezpieczeństwa upuści ciśnienie i poda je do kolektora ssącego to w najlepszym wypadku auto zgaśnie gorzej jak zacznie dopalać mieszankę w katalizatorze, także ja bym "nadmiar" gazu upuścił poza auto
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

05 Sty 2017, 22:41

Dysze mam już rozwiercone na 2.5 a i tak czasem wywali błąd że są całkowicie otwarte.

Katalizatora nie mam więc dopalać nie będzie ale skoro mówicie żeby go odpiąć to nawet lepiej, w króciec podepnę licznik będzie mi pokazywało economy xD

Wstępnie dziękuję wszystkim którzy mi pomagali. Wasze rady na pewno mi się jeszcze przydadzą :) Nie utopiłem pieniędzy w błocie a z instalacji jestem zadowolony.

Mam jeszcze pytanie czy niska temp. gazu może powodować chwilowe szarpanie na LPG ? Występuję tylko przy większym bucie na małym obciążeniu nie i tylko zaraz po przełączeniu z PB na LPG a za chwile się uspokaja
RaQu
Nowicjusz
 
Posty: 36
Zdjęcia: 9
Auto: Mercedes-Benz W124
Silnik: 2.0 122KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1990

06 Sty 2017, 04:43

zależy jak niska temperatura
golfiarz
Aktywny
 
Posty: 339
Prawo jazdy: 13 04 1983
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Vw Golf VII
Silnik: 2.0TFSI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

08 Sty 2017, 16:33

RaQu napisał(a):Mam jeszcze pytanie czy niska temp. gazu może powodować chwilowe szarpanie na LPG ? Występuję tylko przy większym bucie na małym obciążeniu nie i tylko zaraz po przełączeniu z PB na LPG a za chwile się uspokaja

czym zimniejszy gaz tym więcej podaje się go do komory spalania i gaz rozpręża się dopiero w cylindrze co za tym idzie jest zbyt bogata mieszanka, ale ona nie powinna mieć aż takiego wpływu na szarpanie auta bardziej na wypadanie zapłonu.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002