Instalacja gazowa do Hondy

15 Paź 2009, 12:10

Zastanawiam się na założeniem instalacji gazowej do Hondy C-RV 2.0 SOHC i-VTEC ( automatyczna skrzynia ) oraz do Hondy Civic 1,8 i-VTEC. Obydwa auta są z czerwca 2008 r. i są na gwarancji, ale dealer Hondy w Olsztynie, pod warunkiem założenia instalacji u niego, zachowuje gwarancję.
Proszę o radę, czy warto założyć instalację do tych aut, bo przyznam, że po raz pierwszy myślę o czymś takim, nie miałam wcześniej do czynienia z autem z instalacją, a opinie są różne... Z jednej strony myślę sobie, że gdyby instalacje były takie kiepskie to ludzie by ich nie robili, a już na pewno nie montowałby ich dealer, bo po co mu taki problem. Natomiast z drugiej strony wielu mechaników zapytanych przeze mnie, puka się w głowę i twierdząc, że to zniszczy auto w rok, że będzie się wciąż coś psuło i że to zbrodnia...
Bardzo proszę o pomoc i informacje, jaką ewent. instalację powinnam założyć, czy faktycznie rośnie awaryjność, czy spada moc i przyspieszenie itp.
Może ktoś ma podobną Hondę z gazem, to byłabym wdzięczna za opinię!
Jestem w lekkiej desperacji, bo C-RV pali mi 12l/100km średnio, a Civic 10,5l/100km średnio, co maksymalnie drenuje mi kieszeń...
zgaga81
Nowicjusz
 
Posty: 33
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 13 03 1998
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Skoda Superb
Silnik: 1,8 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

15 Paź 2009, 21:31

Obie te hondy świetnie jeżdzą na gazie. Należy tylko zainwestować w dobrą instalację sekwencyjnego wtrysku i nie ma mowy o stracie mocy czy o zwiększeniu awaryjności. Jakiej firmy instalacje proponuje dealer?
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

16 Paź 2009, 10:02

Jeszce nie wiem, ale na pewno to sprawdzę i napiszę!
Natomiast ktoś zwrócił mi uwagę na to, że ceramiczne gniazda zaworowe, które są w tych silnikach, są wrażliwe na podwyższoną temperaturę spalania, a po zamontowaniu instalacji LPG w komorze spalania temperatura zdecydowanie wzrośnie i gniazda zaworowe mogą ulec wypaleniu. Czy to prawda?
zgaga81
Nowicjusz
 
Posty: 33
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 13 03 1998
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Skoda Superb
Silnik: 1,8 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

16 Paź 2009, 17:49

Jeżeli nawet to prawda to można założyć system smarowania gniazd zaworowych i będzie ok.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

16 Paź 2009, 21:51

Ja akurat jestem przeciwnikiem montowania systemu smarowania gniazd zaworowych, ale to oddzielna para kaloszy.
1. Ceramika w silnikach jest coraz częściej stosowana i nie tylko w jednej marce samochodu.
2. Prawdą jest, że nie lubią znacznego podniesienia temperatury spalania
3. Skutkiem spalania gazu jest nieznaczny wzrost temperatury spalania (o ile jest zamontowana dobra instalacja i dobrze wyregulowana).
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

17 Paź 2009, 09:05

A czy któryś z Was ma lub miał do czynienia z Hondami z tych roczników z instalacją?
zgaga81
Nowicjusz
 
Posty: 33
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 13 03 1998
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Skoda Superb
Silnik: 1,8 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


17 Paź 2009, 10:47

Ja uważam ,że jeśli instalator poleca założenie systemu lubryfikacji zaworów to jest to już sygnał dla właściciela ,że dla danego silnika LPG nie pozostanie obojętne i ja do takiego silnika gazu bym sobie nie zakładał,prawdziwi Profesjonaliści nie są zwolennikami zakładania systemu lubryfikacji zaworów ,to są najnowsze esencje twierdzeń wyszukanych w profesjonalnych publikacjach na temat wszystkiego co tyczy instalacji LPG :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Paź 2009, 20:58

Gdybym nie miał do czynienia z tymi autami pewnie tak śmiało bym się nie wypowiadał na ten temat. :wink:
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

05 Lis 2009, 10:28

Oto co napisał mi dealer:

"Instalacja gazowa BRC typ SQ24 MY07. Jest to system najbardziej niezawodny ze wszystkich typów instalacji gazowych dostępnych na naszym rynku. Wszystkie podzespoły są jednego producenta czyli BRC. Na instalację udzielana jest 2 latnia gwarancja bez limitu kilometrów. Podzespoły cechują się bardzo długą żywotnościa co pozwala na bezproblemową eksploatację przez wiele lat. Dystrybutor instalacji BRC na Polskę zapewnia bezpłatny system ASISTANCE na terenie całego kraju. W przypadku awarii instalacji powyżej 50 km od miejsca montażu ma Pani zapewnioną bezpłatną naprawę w jednym z wyznaczonych warsztatów. Lista warsztatów znajduje się w książce gwarancyjnej, którą otrzyma Pani po montażu.
Oczywiscie do instalacji dodatkowo zainstalowany zostanie system lubryfikacji, który zapewnia smarowanie gniazd zaworowych. Przy samochodach Honda jest on konieczny i stanowi standardową procedurę montażu."
zgaga81
Nowicjusz
 
Posty: 33
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 13 03 1998
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Skoda Superb
Silnik: 1,8 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

11 Lis 2009, 19:29

Migaz napisał(a):Gdybym nie miał do czynienia z tymi autami pewnie tak śmiało bym się nie wypowiadał na ten temat. :wink:
Nie,nie ja nie kwestionuję tego co napisałeś a mianowicie ,że te silniki świetnie hulają na LPG,tylko mam pytanie jak długo ?,mnie zaciekawiło to co napisałeś,że nie jesteś zwolennikiem lubryfikacji zaworów czyli co byś proponował w przypadku gdy instalatorzy zalecają lubryfikację tak jak w przypadku tej HONDY :?:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

12 Lis 2009, 21:56

Nie chcę wchodzić w kompetencje dealera. To że proponują system ASISTANCE to super pomysł, ale jest to tylko kwestia podpisanej umowy między dealerem, a BRC. Sama instalacja ma niestety zarórno dużo pozytywnych, jak i negatywnych opini. Wszyscy już wiedzą, że jeśli nie radzi sobie z zasileniem samochodu np. przy ostrej jeździe to przełącza się na benzynę bez informowania o tym kierowcy - stąd o niej opinia ,,złodziej benzyny,, Generalnie zasada działania systemów wtrysku sekwencyjnego poszczególnych firm jest taka sama więc pozostaje mi odesłać zainteresowaną do lektóry i poczytania na forach opini na temat tych instalacji.
Teraz lubrifikacja. Dlaczego jestem przeciwny już pisałem ale, na proźbę stałego forumowicza się powtórzę. Lubrifikator to takie urządzonko, które podaje olej do kolektora ssącego cienką rureczką. Olej ten ma za zadanie dotrzeć do zaworów ssących i je smarować na gładziach przylgni. Problem polega na tym, że nikt nie wie w jakiej ilości dociera on na poszczególne cylindry i nigdy nikt nie potwierdził zbawiennego wpływu jego działania. Na dodatek bardziej narażone na wyższą temperaturę spalania są zawory wydechowe, których lublifikacja nie dotyczy. Olej wydobywający się z komory spalania osadza się na czujniku tlenu powodując na nim nagar i skracając jego żywotność, a także osadza się w kanalikach katalizatora stopniowo go zapychając.
I ostatnie. Wszystkie hondy mają ręczną regulację luzu zaworowego taką samą jaka jest w polonezie. Te ze zmiennymi fazami także. Nie należy zapominać o regularnej regulacji w serwisie.
powodzonka. :lol:
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

12 Lis 2009, 23:13

No właśnie,ja kilka razy czytałem że silniki Hondy LPG nie lubią ale tylko z tego względu,że należy luzy zaworowe regulować ,ja w swoim Mercedesie mam założone zwykłe zawory z ręczną regulacją,muszę jeżdżąc na LPG regulować co 15 kkm ,jeżdżąc na benzynie regulację mógłbym przeprowadzać nawet co 50kkm,u mnie problemu nie ma gdyż regulację luzu zaworowego mogę przeprowadzać wiele-wiele razy aż do zakończenia żywota przez silnik(naturalne zużycie),przy silnikach Hondy problem jest taki ,ze można regulację przeprowadzić tylko ok.4 razy a potem?Koszty ogromne,czytałem o tym więc wiem,reasumując- ja przynajmniej tej instalki gazowej BRC do Hondy bym nie założył za Chiny kanibalistyczne,tobie Zgaga też bym nie radził gdyż może ta instalka odbić się zgagą silnikowi i tobie też i to 81 razy!Migaz dzięki za lekcję :!: :wink:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Lis 2009, 12:38

Co w takim razie sugerujecie? W ogóle zrezygnować z gazu, czy wybrać innego producenta niż BRC?
zgaga81
Nowicjusz
 
Posty: 33
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 13 03 1998
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Skoda Superb
Silnik: 1,8 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

17 Lis 2009, 20:03

Ja mogę tylko sugerować kontakt z Migaz-em,nic mądrzejszego nie wymyślę,tylko on wie ,które instalki najlepiej współpracują z tymi silnikami,bardzo ważna rzecz to precyzja montażu wtryskiwaczy i jakość samego montażu oraz jakość poszczególnych komponentów instalacji gazowej.Jedno jest pewne ,są lepsze instalacje od BRC :!: Ważna jest potem regularna obsługa instalacji(regulacje ) :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

04 Sie 2013, 14:54

Witam
mam pytanie jak zakończyła się sprawa instalacji gazowej w Hondach o których mowa w poście?
Minęły prawie 4 lata i interesuje mnie czy silniki przetrwały (to pytanie do "zgaga...")

Drodzy forumowicze, zwracam się z prośbą o pomoc w doborze instalacji gazowej do Hondy CR-V 2.0 III generacji, czy coś zmieniło się technologicznie przez ostatnie kilka lat?
Jestem z Ełku i proszę o polecenie jakiegoś warsztatu, któremu bez obaw mogę powierzyć swoje auto? :o
nikkisixx
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 01 01 1994
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Honda Cr-V
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007