Instalacja gazowa Opel Astra G 8V 62kW Z16SE rocznik 2000

04 Lip 2013, 17:24

Zastanawiam się nad instalacją gazową w moim aucie. Silnik posiada jednopunktowy wtrysk paliwa. Z tego co udało mi się wyczytać na forach jeśli chodzi o instalację LPG do tego typu wtrysku odpowiednia byłaby II generacja. Natomiast pisząc zapytania do kilku gazowników w moim mieście (Gdańsk) otrzymuję propozycję tylko i wyłączenie sekwencyjnej instalacji IV generacji. W tym momencie pojawia się moje pytanie. Czy faktycznie sekwencyjna instalacja jest konieczna bądź o wiele lepiej sprawdzi się przy tym silniku? Czy może najzwyczajniej owe warsztaty próbują zedrzeć ze mnie kasę na instalację z którą mój silnik nie jest w 100% kompatybilny?

Oto proponowane mi ceny przez gazowników w gdańsku:
ul. Do Studzienki 28 Lovato Smart - 2500zł oraz BRC - 3000zł
ul. Kielnieńska 128 AEB KING GAS lub BRC SQ24 - 2800-3000zł
Miszewo 98 Elpigaz PopularLine reduktor Cometa-i wtryskiwacz ROSSO za 2380zł
ul. Bitwy Oliwskiej 36a Lovato 2700zł lub BRC 3100zł

Żaden warsztat nie zaproponował instalacji II gen WHY?
lukasz116
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 0- 0-1986
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 8V 62kW
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

20 Lip 2013, 03:42

Naciągają na instalki i to nie za tanie jak do tego auta ..! :) Spokojnie można zlać tę sekwencję jak chcesz zaoszczędzić. Wdać wtedy będziesz musiał jakieś 1600 zł na "zwykła" instalację. Układ II generacji - system podciśnieniowy z kontrolerem sondy lambda jest jednak absolutnym minimum dla jednopunktu w dzisiejszych czasach. :) Proponuję Stag 100.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna