Instalacje HHO , wtrysk pary wodnej.

10 Lut 2013, 15:44

witam wszystkich , mam dziwne pytania bo lubię dziwne wynalazki, mianowicie chodzi o instalację HHO , wiadomo na jakiej zasadzie działa ale nie wiem ile przynosi korzyści i ile problemów , następny temat to wtrysk pary wodnej , lub mieszanki z metanolem , może ktoś ma taki wynalazek i może coś na ten temat powiedzieć jak się to sprawdza :?: za odpowiedzi z góry dziękuje.
scorpion
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 19 04 2000
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: ford scorpio
Silnik: 2,9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1992

02 Lis 2013, 22:38

Opinie są różne jedni twierdzą że para wodna się rozszczepia i wybucha(perpetum mobile) z punktu mechanicznego wygląda to inaczej para dopręża silnik i po wybuchu odbiera elergie cieplną powodując jeszcze mocniejsze odparowanie(dodatkowe rozprężęnie) -ma sens, ale do czasu .. Wielokrotnie wymieniałem głowice u ludzi z powodu brania wody przez silnik głowica się dosłownie wytapia dodatkowo wchodzi w reakcje z metalami więc pojazd pozostawiony po wycieczce poprostu koroduje. Co do HHO - też nie jest to takie różowe, gdyż musimy wyprodukować wodór czyli zużywamy energie potem wodór się spala i mamy cykl pracy, następnie energia przenosi się na wał korbowy,paskami na alternator(wszędzie mamy tarcie-strata energii) alternator przetwarza energie mechaniczną w elektryczną co również nie odbywa się bez straty, następnie wytwarzamy HHO co również powoduje straty i na koniec znów spalanie. w cyklu produkcja-strata-praca-strata-strata co możemy zyskać? Kolejną zmienną są wartości termodynamiczne czy ktoś zdaje sobie sprawe w jakiej temperaturze spala się wodur a w jakim paliwo?
Ostatnio edytowany przez silvo44, 03 Lis 2013, 11:48, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Poprawiłem styl
mlyncio666
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: tico
Silnik: 0.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna