REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Adam Kądziołka napisał(a):W ostatnim schemacie (f) przedni most i wał od reduktora do przedniego dyfra też powinny być na czerwono. W ramach opisu: kolor czerwony oznacza elementy napędzane, kolor niebieski – elementy toczące się swobodnie, kolor biały – elementy nieruchome.
a – sprzęgiełka na free, reduktor na 2H - napęd na tył, przednie koła toczą się swobodnie - położenie szosowe,
b – sprzęgiełka na lock, reduktor na 2H – napęd na tył, razem z przednimi kołami swobodnie toczy się cały przód (przedni most i wał), w samochodach bez sprzęgiełek jest to położenie szosowe, w samochodach ze sprzęgiełkami położenie przydatne jedynie w sytuacjach kiedy często trzeba zmieniać 2H/4H (nie trzeba co chwila wysiadać i przekręcać sprzęgiełka przy wjeżdżaniu na asfalt/w teren),
c – sprzęgiełka na lock, reduktor na 4H – napęd na 4 koła,
d – sprzęgiełka na lock, reduktor na 4L – napęd na 4 koła z włączonym reduktorem,
e – sprzęgiełka na lock lub free (bez znaczenia), , reduktor na N – położenie neutralne – brak napędu na którykolwiek z mostów, o ile się nie mylę w tym położeniu używa się przystawki odbioru mocy z reduktora, np. do napędzania wyciągarki mechanicznej albo pompy do hydraulicznej,
f – sprzęgiełka na free reduktor na 4H lub 4L – brak praktycznych zastosowań takiego układu, chyba jedynie z reduktorem na 4L przy bardzo stromych podjazdach na asfalcie, kiedy zaczyna brakować mocy, na krótkich odcinkach. Na tym schemacie wszystkie mosty i wały powinny być na czerwono.
Opis dotyczy powyższego schematu.
Chyba jaśniej się już nie dało21