

Ciężar Audi TT Roadster z silnikiem 2.0 TFSI i manualną skrzynią biegów wynosi tylko 1320 kg. Inżynierowie Audi znacznie udoskonalili poziom bezpieczeństwa TT Roadster w przypadku kolizji, stosując koncepcję inteligentnej budowy kompozytowej.
W porównaniu z Coupé, karoseria Roadstera została w wielu ważnych obszarach zmodyfikowana. Wykonane z aluminium słupki A kryją w swym wnętrzu drugi słupek ze stali, a ten z kolei ma w środku masywną stalową rurę. Wewnętrzne, stalowe żebra podkreślają wytrzymałość aluminiowych progów. Stalowe elementy w kształcie litery "v" wzmacniają strefy pod silnikiem i pod bagażnikiem oraz łączą wsporniki osi.
POLECAMY Mocne i wydajne silniki - Audi TT Roadster i TTS Roadster
Masywna, zbudowana z dwóch profili skrzynkowych ścianka, oddziela wnętrze od bagażnika Audi TT Roadster i TTS Roadster. Ścianka ta zastąpiła belkę podłogową stosowaną w modelu Coupé. W górnej jej części zamontowano klasyczny motyw stylistyczny TT – stalowe, elegancko zaokrąglone pałąki ochronne. Płyty montażowe zamykają otwory w tylnej ścianie, w której standardowo umieszczono tunel.
źródło: Audi