REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Ale tylko na zaciskach akumulatora? Napięcie w samochodzie masz stałe. Być może to jest napięcie podtrzymujące już naładowany akumulator do pełna.Andrzej09303 napisał(a):Auto posiada tzw. Inteligentne ładowanie ( czujnik na klemie minusowej). Podczas jazdy napięcie ładowania spada nawet do 12.3V.
Przy 0 stopniach będzie około 14,1V oczywiście im niższa temperatura tym napięcie ładowania będzie wyższe. Tak prawidłowo powinno być przy ładowaniu takiego akumulatora. Przy temperaturze 35 stopni będzie około 13,38V.Andrzej09303 napisał(a):Po odłączeniu czujnika na klemie minusowej w ciepłe dni ładowanie wącha się od 13.2 do 13.5v. Im chłodniej na dworze tym napięcie ładowania rośnie. Przy 0 stopniach jest to około 14.4v.
Czemu odłączasz ten czujnik on ma za zadanie właśnie utrzymać akumulator najdłużej w dobrej kondycji.Andrzej09303 napisał(a):Czy w lato jeżdżąc z odłączonym czujnikiem i napięciem ładowania koło 13.2 - 13.5V akumulator będzie w stanie się prawidłowo naładować?
Ja bym go podłączył i zostawił ładowanie elektronice.Andrzej09303 napisał(a):Czy może podłączyć ten czujnik i zostawić całą sprawę elektronice samochodu?
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Andrzej09303 napisał(a):Najlepsze jest to że gdy otrzymaliśmy 2 takie nowe Renault ja odłączyłem czujnik, a kolega nie. Auta były podobnie eksploatowane jeśli chodzi o przebieg czy o używanie elektryki na postoju po roku jego akumulator był do wymiany mój natomiast był jak nowy.