Isuzu trooper 2,6i

16 Maj 2008, 12:09

Hej troopowicze!!
Kupiłem troopka 2,6i, 91 rocznik.
Na co muszę zwrócić uwagę użytkując go, na co uważać?
Na razie będę jeździł po czarnym.
Pakiet startowy to jedynie wymiana oleju w silniku i regulacja zaworów, reszta ok.
pandrzewko
Nowicjusz
 
Posty: 8

17 Maj 2008, 20:26

Rozumiem, że "pakiet startowy" masz już za sobą... ;)
A co z rozrządem? Nie wymieniasz? Odważny jesteś... ;)

Przede wszystkim sprawdź, jakie masz ciśnienie na wolnych obrotach na zagrzanym silniku, a jakie przy obciążeniu (np. podczas jazdy).
Kolejna rzecz - pilnuj temperatury! Pod żadnym pozorem nie wolno dopuścić do przegrzania motoru nawet przez moment, bo... będziesz miał po głowicy.
Olej - tutaj sprawa jest chyba oczywista - w tych motorach jest normalne, że czasem go trochę ubędzie, jednak CODZIENNA inspekcja powinna uchronić Cię przed zamęczeniem motoru. No i przy okazji kontroli stanu oleju - sprawdzaj też, czy nie masz chłodziwa w oleju i/lub oleju w chłodziwie...
Kolejna BARDZO istotna sprawa to opony. bez względu na charakter użytkowania auta (asfalt, teren, mieszany) ZAWSZE musisz mieć takie same opony z przodu jak i z tyłu. Nie tylko o rozmiar chodzi, ale nawet o stopień zużycia! Kiedy stwierdzisz, że przód masz w lepszym stanie niż tył - należy je zamienić miejscami (tak, aby zużywały się równomiernie!)

A poz tym - tradycyjnie... klocki, oleje, płyny ustrojowe - zgodnie z zaleceniami producenta...
Ja zmieniam:
- olej co 6-8 kkm i po każdym głebszym brodzeniu
- chłodziwo co 2 lata
- skrzynia, reduktor, mosty - po każdym głębszym lub długim brodzeniu
- klocki i tarcze - według zużycia (najszybciej klocki poszły w 2 miesiące... jazda w piachu je załatwia błyskawicznie!)


Jakby-co - pytaj... ;)
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...