Rozumiem, że "pakiet startowy" masz już za sobą...
A co z rozrządem? Nie wymieniasz? Odważny jesteś...
Przede wszystkim sprawdź, jakie masz ciśnienie na wolnych obrotach na zagrzanym silniku, a jakie przy obciążeniu (np. podczas jazdy).
Kolejna rzecz - pilnuj temperatury! Pod żadnym pozorem nie wolno dopuścić do przegrzania motoru nawet przez moment, bo... będziesz miał po głowicy.
Olej - tutaj sprawa jest chyba oczywista - w tych motorach jest normalne, że czasem go trochę ubędzie, jednak CODZIENNA inspekcja powinna uchronić Cię przed zamęczeniem motoru. No i przy okazji kontroli stanu oleju - sprawdzaj też, czy nie masz chłodziwa w oleju i/lub oleju w chłodziwie...
Kolejna BARDZO istotna sprawa to opony. bez względu na charakter użytkowania auta (asfalt, teren, mieszany) ZAWSZE musisz mieć takie same opony z przodu jak i z tyłu. Nie tylko o rozmiar chodzi, ale nawet o stopień zużycia! Kiedy stwierdzisz, że przód masz w lepszym stanie niż tył - należy je zamienić miejscami (tak, aby zużywały się równomiernie!)
A poz tym - tradycyjnie... klocki, oleje, płyny ustrojowe - zgodnie z zaleceniami producenta...
Ja zmieniam:
- olej co 6-8 kkm i po każdym głebszym brodzeniu
- chłodziwo co 2 lata
- skrzynia, reduktor, mosty - po każdym głębszym lub długim brodzeniu
- klocki i tarcze - według zużycia (najszybciej klocki poszły w 2 miesiące... jazda w piachu je załatwia błyskawicznie!)
Jakby-co - pytaj...
![Wink ;)]()