IV rajd serii IRC 2012 - SKODA Motorsport

12 Cze 2012, 13:36

Najtrudniejszy, najdłuższy i najbardziej wyczerpujący – tak pokrótce można scharakteryzować czwarty rajd wchodzący w skład tegorocznej serii IRC. Jan Kopecký reprezentujący drużynę SKODA Motorsport (drużyna fabryczna) do mety dotarł na drugiej pozycji, po wspaniałej walce o zwycięstwo z Danim Sordo.

Zdjęcie

Andreas Mikkelsen ze SKODA UK Motorsport, prowadzący fabryczną Fabię Super 2000, linię mety przekroczył jako piąty, co wystarczyło mu, by utrzymać się na pozycji lidera w klasyfikacji generalnej IRC. Kierowcy dwóch pozostałych Fabii Super 2000 zajęli miejsca w pierwszej dziesiątce: Sepp Wiegand do mety przybył ósmy, a Hermann Gassner dziewiąty.

Zdjęcie

Po zakończeniu rajdu, Jan Kopecký powiedział: "To była jedna z najtrudniejszych rywalizacji w mojej dotychczasowej karierze. Nie rozpoczęliśmy zbyt dobrze, ale z upływem czasu zaczęło nam sprzyjać szczęście. Myślę, że świetnie poradziliśmy sobie zarówno podczas piątkowej, jak i sobotniej rywalizacji, błąd popełniliśmy tylko na jednym odcinku."

"Dotarcie do mety na drugiej pozycji, tuż za najlepszej klasy kierowcą, który ma ogromne doświadczenie w Mistrzostwach Świata, a także pokonanie wielu znakomitych kierowców, daje powód do ogromnej satysfakcji" - dodał Kopecký.

Zdjęcie

Podobny w swojej formule do rajdów rozgrywanych w latach ’80. i ’90., tegoroczny Rajd Korsyki był ogromnym wyzwaniem logistycznym, ze względu na to, że był rozproszony po całej wyspie. Mnóstwo przejazdów, ponad 300 kilometrów odcinków specjalnych i ponad 750 kilometrów dojazdowych – i to wszystko w 3 dni - stanowiły prawdziwe wyzwanie, zarówno dla załóg, jak i całych drużyn.

Klasyfikacja IRC po czterech rajdach – kategoria kierowców:
1. Andreas Mikkelsen/Ola Floene 71 punktów
2. Jan Kopecký/Pavel Dresler 58 punktów
3. Juho Hänninen/Mikko Markkula 43 punktów

POLECAMY Sébastien Ogier I miejsce w klasie S2000 w Rajdzie Szwecji

źródło: Skoda
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5297
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel Omega - samochód do driftu
    Omega to konstrukcja zbliżona do Sierry – rodzinny samochód z napędem na tył. Auto powstało w dwóch generacjach, a ostatnia (produkowana w latach 1994 – 2003) dobrze nadaje się na pierwsze treningi ...