po tym co piszesz wnioskuję że na 100% termostat jest do wymiany ponieważ się zawiesza...(Jak kupujesz termostat nie kupuj jakiegoś najtańszego chinczyka tylko coś lepszego bo chinczyki czasami po założeniu już fiksują
![Uśmiechnięty :)]()
...normalną reakcją jest że po włączeniu ciepłego powietrza, troszku, ale nie znacznie może spaść temp. płynu ponieważ ogrzewanie kabiny to druga chłodnica tak naprawdę i kiedy załączymy dmuchawę na kabinę to zabieramy ciepło z owej chłodnicy i dlatego spada temp płynu ale cały obieg kontroluje termostat i go wymień...
![Uśmiechnięty :)]()
Chłodnica jest tak dobrana do silnika aby wentylator załączał się tylko w awaryjnych sytuacjach i nawet w upał jak nie ma potrzeby to się nie załączy lub sprawdź dla pewności sprawność elektryczną wentylatora czy działa elektrycznie i czy przekaźnik go załącza
![Uśmiechnięty :)]()
jeżeli działa to wszystko jest w najlepszym porządku jeżeli temp. płynu jest ok 90...Jeżeli chodzi o spalanie to im silnik ma większą temp. płynu tym spala mniej paliwa ponieważ kiedy olej smarujący silnik się rozgrzeje to silnik pracuje z mniejszym oporem
![Uśmiechnięty :)]()
... a jak gotuje się nam płyn i osiągnie powyżej 100 stopni to oczywiście należy zostawić na wolnych obrotach i kontrolować wskazania temp. płynu jeżeli rośnie to gasimy auto i szukamy przyczyny lecz oczywiście że dmuchawa na maxa i ciepłe na maxa zawsze coś pomoże choć trochę schłodzić obieg płynu...jeżeli auto ci się gotuje to wentylator się załącza? bo jeśli nie to do wymiany jest także przekaźnik odpowiadający za załączanie wentylatora chłodnicy silnika...Myślę że pomogłem
![Uśmiechnięty :)]()
pozdrawiam przydałby ci się jeszcze termometr laserowy sprawdziłbyś przy jakiej temp. załącza się wentylator ...