REKLAMA
Przegląd klimatyzacji
Klimatyzacja nie jest bezobsługowa i wymaga regularnych przeglądów które pozwalają ocenić jej stan techniczny. Raz w roku powinno się uzupełnić czynnik chłodzący R134a. Nawet w całkowicie szczelnym układzie ubywa rocznie nawet 10-15 proc. gazu odpowiedzialnego za chłodzenie. Im gazu jest mniej tym gorzej działa nam układ klimatyzacji lub w ogóle przestaje chłodzić ze względu na zbyt niskie ciśnienie w układzie chłodzenia.Koniec z alergią i kichaniem
Jest to bardzo częsty objaw zagrzybionego układu klimatyzacji. W kanałach regularnie skrapla się woda, a powstałe w ten sposób mokre i gorące środowisko jest znakomitym miejscem mnożenia się bakterii, grzybów i innych drobno ustrojów. Jak sobie z tym radzić? Przy profesjonalnej pielęgnacji klimatyzacji dochodzi nam także odgrzybianie przewodów i parownika. Podczas takiego zabiegu do układu chłodzącego przez kratki wylotów powietrza i rurkę odprowadzającą skroploną parę z parownika wpuszcza się specjalny preparat dezynfekujący. Trzeba pamiętać że taki preparat podajemy przy wyłączonym nawiewie żeby nie uszkodzić wentylatora.Filtr kabinowy
Każde auto mające klimatyzację powinno być wyposażone w taki filtr, a odpowiada on za oczyszczanie wpadającego do auta powietrza. Jest on z reguły umieszczony za schowkiem nad stopami pasażera lub w podszybiu od strony pasażera zaglądając pod maskę samochodu. Mamy dwa rodzaje filtrów papierowe i węglowe ten drugi dodatkowo pochłania nieprzyjemne zapachy. Filtr najlepiej wymieniać podczas okresowego przeglądu klimatyzacji.POLECAMY W jakim celu montuje się klimatyzację i jak ona działa?