Jak dobrać nowy akumulator

19 Lis 2021, 14:58

Rehman napisał(a):Podobno diesel musi mieć sporo tego prądu bo go dużo potrzebuje na rozruch czy to prawda?


Głównie chodzi tu o rozruch zimą, świece żarowe biorą sporo prądu. Lecz sprawny diesel odpali bez problemów. Tylko co Ci po pojemności jak będzie niedoładowany?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Lis 2021, 16:05

A dlaczego ma być niedoładowany?
Rehman
Nowicjusz
 
Posty: 13

19 Lis 2021, 16:18

A ja nie widzę problemu dlaczego nie mógłby to być taki akumulator: (przynajmniej na dłużej spokój)
VARTA SILVER 77Ah 780A E44

A co do dyskusji z Panami Rokiko i MotoAlbercik to przykład ciągnika rolniczego pokazuje to o czym mówię, normalny altek albo prądnica a dwa 6V akumulatory po 165 Ah rolnicze
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 831
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

19 Lis 2021, 16:37

Trevor napisał(a):A co do dyskusji z Panami Rokiko i MotoAlbercik to przykład ciągnika rolniczego pokazuje to o czym mówię, normalny altek albo prądnica a dwa 6V akumulatory po 165 Ah rolnicze
Ale czy Ty rozumiesz że to Ci nic nie da? W swoim samochodzie możesz założyć sobie i pięć akumulatorów podłączając odpowiednio będziesz miał niebagatelna pojemność. Tylko po co? Jeżeli przekroczysz pewną wartość to dalsze zwiększanie pojemności akumulatora mija się z celem i może zamiast korzyści okazać się niekorzystne.

To tak jak byś autobusem (jako kierowca) jeździł po bułki do sklepu mając osobowe auto pod domem. Jaki ma to sens? Bo ma więcej pustej przestrzeni w środku której nie wykorzystasz?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10191
Zdjęcia: 35

12 Gru 2021, 16:00

Varta i dłuższy spokój to raczej przeciwieństwo. 2,5 roku i poszedł do utylizacji...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

12 Gru 2021, 17:08

Nie warto brać większego (pojemność) akumulatora niż podaje producent.
W starszym aucie preferowałbym nawet deko mniejszy, niż większy.
Kiedyś w starej almerce 2.0D padł mi akumulator(70Ah widać było, że był to sporo mniejszy zamiennik).
Jako, że chciałem byś bardziej święty od papieża, założyłem taki jak fabryka przewidywała, czyli 95Ah(albo nawet trochę większy-100Ah, dokładnie nie pamiętam). Po co taki duży? Nie mam pojęcia. Ale rozmiarowo skrzynka była pod właśnie taki akumulator.
Po krótkim czasie na klemach widać było biały nalot i akumulator musiałem doładowywać. Ile pochodził nie wiem, bo pozbyłem się auta.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3800
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Kalkulatory motoryzacyjne
    Kalkulatory dla każdego kierowcy w których sprawdzisz i porównasz rozmiary opon, dobierzesz odpowiedni ich zamiennik, obliczysz ET felgi, dobierzesz rozmiar opony do felgi i felgę do opony, obliczysz średnią ...

12 Gru 2021, 17:11

galakty napisał(a):2,5 roku i poszedł do utylizacji...
jak każdy przy dzisiejszych czasach.
Rehman napisał(a):A dlaczego ma być niedoładowany?
spokojnie Ci wystarczy taki jak przewidział producent.

Według mnie lepiej jest założyć mniejszy pojemnościowo a z większym prądem rozruchowym niz większego ogolnie bo najzwyklej będzie niedoładowany.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Gru 2021, 18:11

Wczoraj u znajomego w samochodzie sprawdzaliśmy za pomocą miernika cęgowego pobór prądu. Zarówno ten z akumulatora na samochód i z alternatora do akumulatora. Jak wiadomo nadwyżka tego prądu w A idzie na ładowanie/doładowywanie akumulatora. Nam wyszło 38,7A które szło na samochód z akumulatora a do akumulatora z alternatora 40,1A. Więc do ładowania akumulatora pozostało 1,4A. W samochodzie były odpalone światła, radio, ogrzewanie itd. czyli wszystko co na co dzień jest używane przez kierowcę.
Sprawdzaliśmy na wolnych obrotach.

Mała symulacja nie wiem czy dobrze ale w razie co poprawcie mnie:
- akumulator 65Ah
- rozładowany w 70% będzie miał czyli ~45Ah czyli brakuje 20Ah to teraz żeby go doładować na samochodzie w takich warunkach to silnik powinien pracować 14,2h a liczy się to tak 20Ah/1,4A = 14,2h (14,2 godziny). To jest czas w jakim przy podanym ładowaniu i obciążeniu układu akumulator zostałby doładowany na maksa, przy pracy silnika na wolnych obrotach.

Warto przed zmianą akumulatora na taki z większą pojemnością sprawdzić sobie ile przy pełnym obciążeniu układu zostaje nam prądu na doładowanie akumulatora. Okaże się że jeżdżąc w koło komnina nawet taki który zaleca producent może być niedoładowany.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10191
Zdjęcia: 35

12 Gru 2021, 18:32

Niby tak, ale żeby akumulator był sprawny to nie musi być naładowany w 100%. Do tego ważne jest napięcie i prąd rozruchowy, nie wydaje mi się że można to spłycić tylko do amperów.

I też nie wiem czy sprawdzanie obciążenia ma sens, założyć taki jaki podaje producent, ewentualnie 10% mniejszy/większy i jeździć. Aczkolwiek napięcie ładowania bym sprawdził.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

12 Gru 2021, 19:19

Trzeba pamiętać że przy każdym odpalaniu akumulator traci najwięcej. To co napisałem to takie moje przemyślenia i wyliczenia żeby to dokładnie zrobić trzeba by było wszystko dokładnie zmierzyć i policzyć :ok:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10191
Zdjęcia: 35

09 Sie 2023, 20:42

Dolacze sie z pytaniem
Mam aurisa hybryde,jest tam aku -banner- 330 A/40 ah. Ma kilka lat/auto kupilem niedawno/dzisiaj po 7 dniach postoju odmowil,podladowalem kilka godz, i wrocil do zywych,ale rozgladam sie za nowym,pytanie jaki moge wstawic tych wymiarow i wiekszej pojemnosci,bez uszczerbku?
trolmet
Nowicjusz
 
Posty: 7

10 Sie 2023, 03:47

Chyba najbezpieczniej będzie wstawić taki akumulator jaki zaleca producent (czyli najpewniej taki jaki masz obecnie zamontowany), tylko nowy, bo stary już mógł się zużyć. A jeśli masz możliwość zregenerować stary akumulator, to nawet nie musisz wymieniać od razu.
Henk
Początkujący
 
Posty: 228
Zdjęcia: 7
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Sie 2023, 07:42

trolmet napisał(a):Mam aurisa hybryde,jest tam aku -banner- 330 A/40 ah
To znaczy, że już miałeś zmieniany akumulator i ten który obecnie odmówił posłuszeństwa nie jest oryginalny. Najlepszą opcją byłoby założenie akumulatora Yuasa HJ-S34B20R [link do oferty na Allegro wygasł] lub HJ-S46B24R [link do oferty na Allegro wygasł]. Tyle że trzeba sprawdzić czy ten drugi zmieści się na długość bo jedynie ona jest trochę większa.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10191
Zdjęcia: 35

10 Sie 2023, 10:06

trolmet napisał(a):Mam aurisa hybryde,jest tam aku -banner- 330 A/40 ah.
Ja bym jednak celował w oryginalny wiem że są droższe ale jakościowo też lepiej wypadają. Poza tym ten który masz jest akumulatorem kwasowo-ołowiowym z tego co widzę, a do hybrydy powinieneś mieć go w technologii AGM.

Mając hybrydę Toyoty zerknij sobie do tego tematu tryb-accessory-vs-ready-w-hybrydzie-toyoty-o-co-tu-chodzi-vt131073.htm tam masz info jakie błędy użytkowania potrafią rozładować nam mały akumulator :wink: opisałem tam to dosyć dokładnie.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5297
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

10 Sie 2023, 10:16

ArteK napisał(a):hybrydy powinieneś mieć go w technologii AGM
Tu warto dodać, że akumulator AGM ma mniejszy opór wewnętrzny, ładuje się nawet 5-krotnie szybciej, zdolny jest do szybszego oddawania ładunku, a jego sprawność to nie ok. 70 proc. (jak w przypadku akumulatora kwasowo-ołowiowego) tylko nawet 95 proc. a to w przypadku hybrydy i akumulatora o małej pojemności ma bardzo duże znaczenie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10191
Zdjęcia: 35