Strój kierowcy ma duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy. Nieodpowiednie buty, zsuwająca się na oczy czapka czy maseczka, kurtka krępująca ruchy - to wszystko może utrudniać prowadzenie pojazdu.
Nieodpowiedni strój może rozpraszać kierowcę, ograniczać widoczność czy utrudniać sterowanie pojazdem. Ryzyko takiej sytuacji wzrasta zimą, gdy nosimy więcej warstw odzieży, nierzadko ciężkiej i ograniczającej ruchy. Zatem jakie ubranie sprawdzi się za kierownicą? Odpowiednie obuwie Zimą jednym z często spotykanych błędów kierowców jest prowadzenie auta w ciężkim obuwiu z grubą podeszwą. Praktycznie uniemożliwia ono dobranie odpowiedniej siły, z jaką naciskamy pedały. Złym wyborem są również wysokie, wąskie botki czy kozaki, usztywniające kostkę, a także buty na wysokich obcasach, które utrudniają naciskanie pedałów i mogą zaczepić się o dywanik samochodowy.
"Podczas prowadzenia samochodu najlepiej sprawdzą się niekrępujące kostek buty sportowe na równej, płaskiej i nieśliskiej podeszwie. Warto wozić ze sobą taką wygodną parę butów, którą możemy założyć, gdy wsiądziemy do auta" mówią trenerzy Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.
Uwaga na ograniczenie widoczności Choć na dworze noszenie czapki w chłodne dni jest jak najbardziej wskazane, lepiej zdjąć ją, gdy wsiądziemy za kierownicę. Takie nakrycie głowy może osunąć się na oczy kierowcy i utrudnić obserwowanie drogi.
Jeżeli mamy taką możliwość, w samochodzie najlepiej zdjąć również maseczkę ochronną. Zwłaszcza przy źle dobranym rozmiarze może ona ograniczać widoczność. Jest również często dodatkowym utrudnieniem dla kierowców, którzy noszą okulary – maseczka może przyczyniać się do zaparowania szkieł.
Rękawiczki Po całonocnym postoju samochodu na zewnątrz czy w nieogrzewanym garażu może być konieczne prowadzenie auta w rękawiczkach. Należy jednak zrezygnować z tych wykonanych z wełny czy śliskich tworzyw sztucznych, ponieważ utrudnia to pewne trzymanie kierownicy. Najlepiej zdecydować się na rękawiczki ze skóry lub skóry ekologicznej.
Niebezpieczna kurtka puchowa Grube zimowe ubranie może krępować ruchy i w ten sposób przeszkadzać w prowadzeniu samochodu. Dodatkowe zagrożenie wiąże się z noszeniem kurtek puchowych, które właściwie uniemożliwiają poprawne zapięcie pasów bezpieczeństwa.
Gdy mamy na sobie kurtkę puchową, pasy nie przylegają blisko ciała i w razie kolizji mogą nie być wystarczająco skuteczne w utrzymaniu nas na miejscu. Może wystąpić także zjawisko nurkowania polegające na wyślizgnięciu się pasażera z pasów bezpieczeństwa. Pas biodrowy podjeżdża wtedy na brzuch, co w niektórych przypadkach prowadzi nawet do uszkodzenia organów wewnętrznych.
Okrycie wierzchnie najlepiej zdjąć przed podróżą lub zatrzymać się w tym celu po kilku minutach jazdy, gdy już wnętrze samochodu się ogrzeje.
źródło: Szkoła Bezpiecznej Jazdy Renault | autor: Redakcja
Dzisiaj już nie ma takich kurtek puchowych jak były kiedyś że ciężko było się w niej ruszyć Kurtki są raczej termiczne, takie dosyć cienkie które nie utrudniają zapięcia pasów. Oczywiście do samochodu nie warto się grubo ubierać szczególnie jak jedziemy w dłuższą trasę.
Jeżeli chodzi o rękawiczki to ja tez oczywiście polecam jakieś cienkie skórzane bo w takich najlepiej się trzyma kierownicę to w zimę, a w lato fajne są takie skórzane bez palców które nie tylko dobrze przylegają do kierownicy ale jak mamy ją skórzaną to również chronią skórę przed potem który działa destrukcyjnie na nią. Poza tym najwięcej zarazków jest na kole kierownicy w samochodzie
Co do czapki to raczej ona nam się nie zsunie na oczy bo musiała by być sporo za duża już większe prawdopodobieństwo będzie przy kapeluszu lub berecie W masce jest nie wygodnie i ja zawsze ją zdejmuję bo rzadko mi się zdarza żebym jechał z kimś innym niż z najbliższej rodziny.
Ja mam buty zimowe podobne do tych co ma na zdjęciu ten siedzący na masce "kierowca" i nie czuję żeby mi się w nich jakoś gorzej jeździło. Oczywiście buty zimowe są często szersze i to może powodować taki problem że możemy zahaczać o pedały.
Wszystko co jest związane z prowadzeniem samochodu wymaga trochę wyobraźni nawet to jak powinniśmy się ubrać i często jeżdżąc już jakiś czas samochodem pewne rzeczy robimy nieświadomie dobrze. Przynajmniej ja to widzę po sobie, a już trochę stażu mam za kółkiem
Witam jakie polecacie buty do biegania najlepiej wiadomo jak najtańsze, ale by dobrze amortyzowały i do biegania po betonie ok. 10km. 2 razy w tygodniu. Na razie miałem Nike vomero 10, a teraz vomero 14. Osobiście uwielbiam markę Nike i nie wiem czy nie warto spróbować jakiejś innej marki, która też długo wytrzyma. Vomero 10 miałem 5 lat
gwezdo napisał(a):jakie polecacie buty do biegania najlepiej wiadomo jak najtańsze
W takich butach chcesz prowadzić samochód? Buty do biegania mają trochę inaczej wyprofilowaną podeszwę i dużej różnicy w prowadzeniu nie robią ale wygodniejsze są taki z typowo płaskim spodem.
Wiele lat biegałem również w Nike zoom vomero . zaczynałem od 3 . Niestety w tej chwili nie znalazłem nic co by było tak samo wygodne . Jedynie Pegasusy 38 maja podobną amortyzacje i trzymanie ale są troszeczkę węższe . Spróbój ten model . Warto jest rozejrzeć się na pewno tutaj Butomaniak. Dobry sklep z obuwiem sportowym.
Moc i ekonomia, czyli hybrydowa wersja Toyoty Yaris Cross pod lupą Już po kilku miesiącach od rynkowego debiutu stało się jasne, że Toyota Yaris Cross pretenduje do miana europejskiego bestsellera. Rok po premierze, prognozy się sprawdziły - Japończycy trafili w dziesiątkę, bo miejski crossover ...
Renault Kangoo Z.E. - 10tyś. sprzedanych egzemplarzy Sieć Renault świętuje dziesięciotysięczną rejestrację modelu Kangoo Z.E. – w 100% elektrycznego samochodu dostawczego, europejskiego lidera w segmencie vanów. Klucze do samochodu wręczono panu Gerhardowi Dechowi, ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.