Witam. Samochód 1.9 tdi 170km 6-bieg.
Wyobrażcie sobie moją sytuację:
Jadę autostradą 105km/h-110km/h na 6 biegu. Obroty około 1900. Nagle zdecydowałem, że chce przyspieszyć do np. 120km/h-125km/h. Przy tym przyspieszaniu jedyne na czym mi zależy to ekonomia, żeby jak najmniej spaliło paliwa.
Jak przyspieszyć?
a). na 6-tym biegu. Trwało by to przyspieszenie trochę dłużej niż na 5-tym. Obroty niskie (powiedzmy 1900-2100), ale muszę dość mocno butowac pedal gazu.
b). zredukować na 5-ty bieg. Trochę szybsze przyspieszanie, mniej musze butów pedal gazu, ale znacznie większe obroty (powiedzmy 2500-2700).
Zaznaczam, że nie zależy mi na jakimś mega dynamicznym przyspieszeniu, a zależy mi tylko na ekomii zużycia paliwa.
Tak więc co lepiej? 6 bieg: mocniejsze butowanie gazu, dłuższe przyspieszanie, ale niskie obroty VS. 5 bieg: mniej gazu, krótsze przyspieszanie, ale wyższe obroty.
Pozdro dla osob co faktycznie są pomocni nowym kierowcom.
![Wink ;)]()