REKLAMA
qki007 napisał(a):pocieszny napisał(a):oczywiście robie tak na co dzień,qki007 napisał(a):A wyobrażasz sobie jeździć terenówką wszędzie? Tj. używać jej jako normalnego samochodu? Bez przesady..
jeśli przyjmiesz założenie że nie przejmujesz sie czy spala 2 litry więcej czy mniej i nie przeszkadza ci jazda a`la emeryt, to jest to najlepsza forma samochodu uniwersalnego
Niemniej SUV łączy w sobie cechy terenówki (nie jest terenówką w teren - to wiadomo, ale jest wysoki, ciężki i solidny) i auta cywilnego osobowego..
powiem tak, masz racje łączy, ale najgorsze cechy auta terenowego i osobowego
wysoki środek ciężkości, masę, brak ramy, wysokie spalanie, kiepskie osiągi na drodze, w zasadzie żadne w terenie, złudne poczucie stabilności auta osobowego, drogę hamowania i przyśpieszenie terenówki
jedyne plusy SUVa to przestrzeń, i wygoda
co do bezpieczeństwa w SUVach niestety nie jest ono większe nież w większym kombi czy vanie, rynek, a właściwie moda na samochody pseudo terenowe wykreowała takie stereotypy myślenia o tych samochodach, niestety trochę mijające się z rzeczywistością, oczywiście są wyjątki od reguły i niektóre SUVy rzeczywiście prezentują wysoki poziom bezpieczeństwa i wysoki standard ale niestety za tym idzie też kosmiczna cena tych samochodów. niestety trend rynkowy i moda wypiera "prawdziwe terenówki" z rynku, coraz trudniej jest kupić porządnego woła roboczego z dużym prostym dieslem (bezawaryjnym) 2 sztywnymi mostami (choćby z 1), reduktorem, i DMC przyczepy rzędu 3,5T,a w miejscu gdzie ja mieszkam jest to naorawde najbardziej uniwersalny i najbezpieczniejszy samochód