REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
qki007 napisał(a):pocieszny napisał(a):qki007 napisał(a):A wyobrażasz sobie jeździć terenówką wszędzie? Tj. używać jej jako normalnego samochodu? Bez przesady..oczywiście robie tak na co dzień,
jeśli przyjmiesz założenie że nie przejmujesz sie czy spala 2 litry więcej czy mniej i nie przeszkadza ci jazda a`la emeryt, to jest to najlepsza forma samochodu uniwersalnego
Niemniej SUV łączy w sobie cechy terenówki (nie jest terenówką w teren - to wiadomo, ale jest wysoki, ciężki i solidny) i auta cywilnego osobowego..
A moim zdaniem lepiej zginac odrazu niz zostac kaleka do konca zycia
Większa masa to też dłuższa droga hamowania. Niższa osobówka powinna też pewniej zachowywać się w "teście łosia" kiedy coś wyskakuje przed maskę. Jedno i drugie ma swoje plusy i ma swoje minusy. Wydaje mi się, że znajomy sam musi zdecydować aczkolwiek z tego co pisze autor moim zdaniem większe znaczenie będzie tutaj miało poczucie bezpieczeństwa niż realne bezpieczeństwo.slowik93 napisał(a):większa masa=większe bezpieczeństwo.
astro007 napisał(a):Witam pytanie to nie kieruje w moim imieniu tylko znajomego który po wielomiesięcznym przebywaniu w szpitalu wyszedł wreszcie teraz pozostała jeszcze rehabilitacja ale z racji ,że Polsce długo się szuka właściwego samochodu pytam już dziś. Szukam dla niego samochodu prawie czołgu w którym miałby zagwarantowane jak największe bezpieczeństwo. O kasie jeszcze z nim nie rozmawiałem ale na razie piszcie państwo co byście zaproponowali.
slowik93 napisał(a):No niestety śmiało można powiedzieć, że nowe samochody są robione pod względem bezpieczeństwa pod Euro NCAP, aby otrzymywać jak najwięcej gwiazdekJednak są i takie marki które mają laboratoria i robią testy zderzeniowe we własnym zakresie jak np. Volvo, ale Renault to już moim zdaniem robi tylko i wyłącznie pod Euro NCAP.
No i oczywiście prawdą jest, że nikt nie oszuka praw fizyki, większa masa=większe bezpieczeństwo.