Jak najlepsze osiągi i prowadzenie do 30 tyś

19 Wrz 2015, 12:14

Witam wszystkich. Od dawna przymierzam się do zakupu auta, interesuje mnie temat wyścigów samochodowych. Chciałbym móc się pościgać na torach w Polsce oraz w Niemczech (często bywam tam u rodziny). Jak wiadomo potrzeba do tego odpowiedniego sprzętu :) Moje wymogi to jak najlepsze osiągi, niska masa auta, bezawaryjność na akceptowalnym poziomie oraz w miarę (podkreślam, ponieważ wiem, że nie jest to możliwe) niskie koszty utrzymania. Chciałbym aby auto nie paliło np: 18l przy spokojnej jeździe. Myślałem nad autami takimi jak Mazda RX8 w wersji 231, BMW M3 E36/E46 (jeżeli budżet by pozwolił i trafiła się okazja), na tym przykładzie doskonale widać te koszta utrzymania, o których wspominałem, otóż BMW pali o wiele mniej od owej Mazdy, będą mniejsze problemy z częściami, naprawą i do tego jest mocniejsze, ale jak wiadomo znacznie droższe. Do głowy przyszło mi także BMW M5 E39 oraz Audi S4/S6, Corvette C4, Ford Mustang. Poza seryjnymi autami myślałem także o tuningu, chciałbym kupić najzwyklejszą BMW 3 z jakimkolwiek silnikiem w niskiej cenie, zrobić swapa i uturbić ją, czy taki zabieg pozwoliłby zdziałać więcej do wspomnianej przeze mnie kwoty? Jak ze spalaniem aut z turbo? Dodam, że auto również będzie przeznaczone do zwykłej jazdy: do pracy itd. Nie wyobrażam sobie utrzymywania dwóch aut, tylko dlatego że moje spala zbyt dużo :) Dlatego koszty utrzymania także mają znaczenie. Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam!
fatal777
Nowicjusz
 
Posty: 41
Auto: Audi A4 B7
Silnik: 2.0TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna

19 Wrz 2015, 13:04

Mazda RX8 z silnikiem wankla? Kup od razu karnet na lawetę i złom.

M3 E46 za taką kwotę to niezłe wyzwanie. Tak czy siak będzie mało części i będą drogie. Nawet jakieś ogarnięte komplety hamulców itp. Zawieszenie też.
M5 E39 ma silnik 5 litrów. Spalanie też będzie na pewno porządne, bo zwykłe E39 z silnikiem 2.2 pali te 12 litrów. Moja E46 2.0 pali dyszkę przy jeździe miasto/zabudowany.

Ogólnie ciekawi mnie ten temat, bo zarówno martwisz się o koszta spalania, a potem pytasz się o wsadzanie turbo. Porządne uturbienie silnika, by nie padł po kilku tysiącach kilometrów to straszny koszt. Na samo wystrojenie trzeba wydać te 1.5 tysiąca minimum. Ogólnie nie każdy silnik się będzie nadawał. W " nowszych " BMW są aluminiowe głowice, bloki i chyba też tłoki. Do tego były lepsze stare M50, w których to było żeliwne.
Problem ze " zwykłą " E46 jest taki, że wszystko w niej będzie zwykłe. Większość nawet nie ma pakietu zawieszenia I lub II. Kompletna przekładka silnika razem z innymi rzeczami pod sport typu most, półosie, hamulce to spory wydatek.

Dodam jako EDIT, żeby mnie jakiś moderator nie zjadł:
Mnie kupno E46 i doprowadzenie do jakiegoś ogarniętego stanu wyniosło 25 tysięcy złotych. Wiadomo, że jakbym brał z początku produkcji typu 98/99 to bym dostał w zamian bardziej odbajerowaną i z lepszym silnikiem, ale piszę to tylko jako w pewnym rodzaju pogląd. Ja na Twoim miejscu już bym chyba wolał poszukać tej M3 niż się zamęczyć z tuningowaniem jakiejś słabszej. W sumie E36 też ciekawa opcja, jednak nie orientuję się ile może kosztować taka w miarę ogarnięta.
jerzye46
Początkujący
 
Posty: 110
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

19 Wrz 2015, 13:35

Jak ja lubię tematy "szybki, ale tani w eksploatacji" :mrgreen:
Na wstępie odczuć rx8, bo przy tej Twojej torowej jeździe nie wyrobisz na remont tego silnika
Mustang/Corvette na tor. No cóż, ćwiartek u nas mało więc nie wiem czy jest sens :roll:
Kanapy typu s6 czy m5 na tor też średnio, to raczej gran turismo niż torowa zabawka. Chociaż to też zależy co rozumieć przez wypady na tor i ile ich będzie. Jeśli mało to w sumie czemu nie
Można poszukać BMW z3 coupé/shooting brake czy jak go tam zwą :wink: albo Lexa SC z lat 90-tych.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Wrz 2015, 14:29

Temat to zestaw samych sprzeczności... :mrgreen:

Co to znaczy tor chodzi o track deje czy może ćwiary...
Lekki (masa) upalacz tzn... że wszystkie te auta odpadają...
Spalanie hmmm a jakie to ma znaczenie?
Tuning temat rzeka bardzo trudny i drogi a jak jest tani to badziewny...
Z tuningu ewentualnie jakiś swapik np: rx8 z silnikiem 2,0 t, - n/a.

Ogólnie budżet ni w kij ni w oko...

Trudno coś doradzić musi być więcej konkretów.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11042
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Wrz 2015, 14:49

RX-8 dobra opcja ale tylko do swapa.
Szukaj jakiegoś fajnego egzemplarza do 17 targuj na 15 i rób jakiegoś konkretnego swapa.
Ewentualnie zainteresuj się Hondą S2000 z początków, choć ciężko będzie w tym budżecie to może się coś znajdzie.
Jak budżet naciągniesz to zobacz tą;
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł].

Szybki - a Mazda MX5 2.0 dała by radę?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

19 Wrz 2015, 15:05

S2000 autko konkret ale trzeba mieć stalowe... W sensie duże umiejętności :D
Ten egzemplarz moim zdaniem skundlony, bo kaj tu rozum wsadzać tak duży silnik do tego lekkiego auta przy okazji zabijając całe prowadzenie :bored: to tak jakby wsadzić niemowlę na rakietę typu ziemia-powietrze
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...

19 Wrz 2015, 21:56

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi ;) Oczywiście, zdaję sobie sprawę, że jest to sprzeczność, dlatego zaznaczam: ,,najniższe w miarę możliwości" :D Na pierwszym miejscu są osiągi, nigdy nie poszedłbym w stronę spalania i wybrał auta z gorszymi osiągami, gdybym miał możliwość zakupić model z lepszymi osiągami i miałby palić więcej. Chodzi mi właśnie o Track day'e, ćwiartka średnio mnie interesuje, aczkolwiek chciałbym aby auto na prostej też dawało popalić, dlatego Mazda MX-5... Sory, ale niebardzo :P Też właśnie myślę, że ten tuning to raczej dla pasjonatów określonego modelu, nie dla osób, które szukają jakiegokolwiek auta z konkretnymi preferencjami, po prostu się nie opłaca. Co myślicie o Mercedesach CLK, E i C AMG? Również dają popalić, niewiele gorzej od M3, a ceny niższe. Pewną opcją jest również Volvo S60R. Czekam na dalsze sugestie :) Myślę, że określiłem się wystarczająco, spalanie interesuje mnie tylko w przypadku aut o podobnych cenach i osiągach. Napęd oczywiście najlepiej RWD, ewentualnie AWD, FWD musiałby naprawdę miażdżyć konkurencje abym się zdecydował.
EDIT. Zapomniałbym o Saabie Aero, popatrzcie, im więcej myślę tym więcej aut się pojawia :D
fatal777
Nowicjusz
 
Posty: 41
Auto: Audi A4 B7
Silnik: 2.0TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna

20 Wrz 2015, 10:21

Ja bym się rozglądał za Subaru Imprezą WRX STI - piękny dźwięk i chyba wole bardziej niż Lexa tylko te kosmiczne koszty :D Drugi typ to Mitsubishi Lancer Evo ale w tej cenie praktycznie nieosiągalne ;/
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Wrz 2015, 10:28

dzida napisał(a):Subaru Imprezą WRX STI
pamiętam jak byłem młody, że WRX to był WRX czyli słabsza wersja, a STI to STI czyli pełen hardcore :D a teraz k..wa jakieś WRX STI czyli pomieszanie z poplątaniem :o
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Wrz 2015, 11:22

mike1735 napisał(a):pamiętam jak byłem młody, że WRX to był WRX czyli słabsza wersja, a STI to STI czyli pełen hardcore :D a teraz k..wa jakieś WRX STI czyli pomieszanie z poplątaniem :o


markjetink :mrgreen:

STi jest fajne ale nie bez powodu tańsze od evo... ogólnie jeżeli ktoś kocha jazdę to powinien sobie dać nawet coś...urwać :naughty: żeby kupić evo najlepiej 7 lub 9 :ok: ponieważ już nie ma takich aut i nie będzie...

Chociaż po dobrze zrobionym evo nawet przesiadka do teoretycznie szybszych aut typu max premium nie zrobi większego wrażenia co do samej jazdy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11042
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Wrz 2015, 11:26

szybki napisał(a):markjetink
niedługo będą sprzedawać Audi S RS :D
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Wrz 2015, 18:23

Kurcze, że też zapomniałem o Subaru i Lancerach :D Faktycznie, wydają się być super opcją, przecież krążą o nich legendy. Co do spalania to nie widzę aby było gorzej niż w BMW, jedynie koszty naprawy. Jedynie nie mam pewności co do przyspieszenia Imprezy 280 konnej, ponieważ różne źródła podają 5.5s, 5.2, a gdzieś widziałem nawet 4.7 do 100 :)
fatal777
Nowicjusz
 
Posty: 41
Auto: Audi A4 B7
Silnik: 2.0TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna