Jak odpalać prawidłowo, przekręcanie kluczyka

18 Gru 2017, 00:16

Witam, zastanawiam się jak prawidłowo odpalać autko.W moim przypadku chodzi o benzynę Clio II 2001. Całą operacja przekręcania kluczyka na raz, aż do odpalenia? Czy na dwa razy - najpierw zapalają się kontrolki i czekamy aż zgasną i dopiero potem odpalamy? Ma to jakieś znaczenie? Dać mu czas na kontrolę podzespołów, zgaśnie immo itp? Jak Wy robicie?
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 154
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • 18 Gru 2017, 20:29

    Po przekręceniu kluczyka do poziomu kontrolek należy zaczekać aż pogasną te co mają pogasnąć i uruchamiasz silnik. Czas ten jest też potrzebny, by pompka paliwa zrobiła odpowiednie ciśnienie w układzie.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    19 Gru 2017, 14:56

    Tak jak pisze [email widoczny po zalogowaniu] Przeważnie jest słychać pompkę paliwa i ja robię tak że przekręcam do poziomu kontrolek, czekam aż pompka przestanie być słyszalna i odpalam :)
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    19 Gru 2017, 17:59

    I coś mi się zdaje, że producenci w instrukcjach obsługi tak opisują sposób uruchamiania silnika - przekręcić kluczyk w stacyjce do poziomu kontrolek, poczekać aż pogasną te które powinny ( a które powinny to opis jest zawsze w instrukcji ) i potem uruchamiać silnik. A czas gaśnięcia tych kontrolek to chyba praktycznie czas, jaki pompka potrzebuje na wyłączenie się.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    19 Gru 2017, 23:40

    MotoAlbercik napisał(a):I coś mi się zdaje, że producenci w instrukcjach obsługi tak opisują sposób uruchamiania silnika - przekręcić kluczyk w stacyjce do poziomu kontrolek, poczekać aż pogasną te które powinny ( a które powinny to opis jest zawsze w instrukcji ) i potem uruchamiać silnik
    Taki losowy przykład https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualS ... Manual.pdf strona 105 - uruchamianie i wyłączanie silnika :mrgreen: Przeczytać i proszę mi znależć być może w innej części tej instrukcji że mamy czekać po bożemu z rozruchem aż zgasną kontrolki. Temat diesla to coś tam jest ze zrozumiałych względów .Być może skoda upraszcza więc rzućmy tutaj przykładami instrukcji innych marek , aut. Być może wrzuciłem lekturę zbyt młodego rocznika :?: W swojej fabianie starszej i tej młodszej i w wielu innych autach w benzynie wsiadam i uruchamiam nie bacząc na kontrolki :mrgreen: W niektórych wieśwagenach już samo otwarcie drzwi kierowcy powoduje chwilowe załączenie pompy paliwowej . Na co czekać ze startem motoru ?
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4836
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    21 Gru 2017, 23:13

    Halo panie Kacper :!: Jesteś na forum a nie komentujesz , nie piszesz w tym temacie
    Kacper napisał(a):Przeważnie jest słychać pompkę paliwa i ja robię tak że przekręcam do poziomu kontrolek, czekam aż pompka przestanie być słyszalna i odpalam :)
    A jak kowalski głuchy ?
    U siebie jak czekam na zgaśnięcie kontrolek to i kontrolka ciśnienia oliwy też zgaśnie :mrgreen: co Ty na to :?:
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4836
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Mercedes Klasy V z pakietem AMG
      Mercedes Klasy V z pakietem AMG - sportowy styl w segmencie vanów, będzie miał swoją polską premierę podczas VII Ogólnopolskich Targów Motoryzacyjnych i Biznesowych Fleet Market, które odbędą się ...
      Co może zamarznąć w naszym samochodzie?
      Co w samochodzie jest szczególnie wrażliwe na niską temperaturę? Jak sobie poradzić z typowo zimowymi problemami? Poniżej prezentuję kilka odpowiedzi które mogą okazać się przydatne wielu kierowcom. Głównym ...

    21 Gru 2017, 23:50

    Ja nie czekam na kontrolki aż pogasnął, przekręcam na zaplon ,ułamek sekundy i odpalam.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16531
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    22 Gru 2017, 11:02

    bonifacy napisał(a):Halo panie Kacper Jesteś na forum a nie komentujesz
    Już pisze :)
    bonifacy napisał(a):A jak kowalski głuchy ?
    No to nic na to nie poradzisz niech odpala.

    Ja u siebie nie czekam na kontrolki tylko słucham pompki jak ją słychać jak nie to odpalam. Nie we wszystkich tak jest i może to mi się zdarzało ale jak czekam i odpalam po tym jak pompka umilknie to mam wrażenie że silnik szybciej zapala być może są to ułamki sekund jednak z moich obserwacji tak wychodzi.

    bonifacy napisał(a):U siebie jak czekam na zgaśnięcie kontrolek to i kontrolka ciśnienia oliwy też zgaśnie co Ty na to
    To może jeszcze jak dłużej poczekasz to i kontrolka ładowania zgaśnie :mrgreen:

    Generalnie nie ma tu obostrzeń które mówią masz czekać aż coś ci na desce zgaśnie inaczej jest w przypadku diesla. Warto jednak po odpaleniu zerknąć czy zgasły wszystkie kontrolki.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    22 Gru 2017, 22:32

    Kacper napisał(a):To może jeszcze jak dłużej poczekasz to i kontrolka ładowania zgaśnie :mrgreen:
    Nie ma co szczerzyć zębów :mrgreen: W niektórych autach tak jest że kontrolka oliwy gaśnie jeśli poczekamy z rozruchem motoru. Kontrolka ładowania też zgaśnie :mrgreen: Weż na przykład megankę II :mrgreen: Trzeba długo jechać aby się zaświeciła mimo braku ładowania :naughty: Wracając do kontrolki ciśnienia szczytem wspaniałej myśli konstruktora jest Polo Vario z początku naszej obecnej ery :mrgreen: Ano motor AUD pokaże brak ciśnienia oleju dopiero gdy silnik przekroczy słownie dwa tyś obrotów :mrgreen: Przetestowane , sprawdzone i naprawione :mrgreen: Motyw był taki że gostek zimą odpalił . Auto chodziło na wolnych obrotach przez czas oskrobania szyb . Ruszył , dodał gazu i rozlęgł się alarm , zapaliła się stosowna kontrolka - brak ciśnienia oleju . Motor zgasł i nie dał się powtórnie uruchomić . Sterownik silnika zarejestrował bład synchronizacji wałka rozrządu :mrgreen: Mam zdjęcia co uległo uszkodzeniu . Mam tu dać ?
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4836
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    22 Gru 2017, 23:27

    Bonifacy nie nakręcają się bo to chyba nie odpowiedzi dział :wink:
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16531
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    28 Gru 2017, 12:02

    bonifacy napisał(a):Nie ma co szczerzyć zębów
    Zgadza się, bo praktycznie każde auto jest inne dlatego warto znać własny samochód i po kupnie zerknąć do instrukcji i zaznajomić się z podstawowymi rzeczami.

    bonifacy napisał(a):AUD pokaże brak ciśnienia oleju dopiero gdy silnik przekroczy słownie dwa tyś obrotów
    To ciekawie, czyli stoisz na światłach lub w korku pada pompa oleju a ty nie wiesz że nie ma ciśnienia, aż do zatarcia silnika kiedy stanie :/

    Wracając do tematu to to czy czekamy chwilę czy odpalamy od razu nie ma jak widać większego znaczenia w silniku benzynowym. Najważniejsze jest sprawdzenie czy wszystkie kontrolki po odpaleniu zgasły :)
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    28 Gru 2017, 16:10

    Bonifacy jakiś taki nadpobudliwy się coś zrobił... :D :mrgreen:
    bonifacy napisał(a):W niektórych autach tak jest że kontrolka oliwy gaśnie jeśli poczekamy z rozruchem motoru. Kontrolka ładowania też zgaśnie

    Ja tak naprawdę z ciekawości - jakie to są samochody?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000