Jak osiągnąć najniższe spalanie w starym samochodzie?

30 Lip 2018, 21:54

Cześć,

jestem świeżakiem na tym forum i jako kierowca. Prawo jazdy odebrałem 18 lipca. Jeżdżę Fordem Fiestą mk4 z 1997r, silnik 1.3 benzyna. Przejechane mam teraz jakieś ~300km. Ciężko mi obliczyć aktualne spalanie bo nie mogę określić ile dokładnie paliwa jest w baku. Ale po przejechaniu 230km wychodzi coś między 7l, a 8l. Pytanie brzmi jak zmniejszyć spalanie? Jak jeździć starym samochodem? Jak oglądam poradniki albo czytam jakieś wątki to dotyczą zazwyczaj nowszych samochodów, a nie takich poniżej 2000r. Nie wiem czy powinienem stosować się do rad typu jazda na luzie, "dryfowanie" itp itd. Liczę na pomoc.
FUITP
Nowicjusz
 
Posty: 33

31 Lip 2018, 15:33

Dryfowanie :?: co to znaczy? Pierwsze słyszę. Co do Twojego spalania to może szukasz problemu tam gdzie to nie ma. Może Ci się po prostu wydaje że pali dużo. Najlepiej zalać do pełna (do pierwszego odbicia pistoletu) zrobić 100 km i znowu zalać do pierwszego odbicia. Oczywiście jak dobrze drożny jest odpowietrznik no w Fordach często trafia się ten problem.
Jeżeli chodzi o zmniejszenie spalania to Po prostu sam musisz wyczuć swoje auto Ale moje zdanie jest takie że nie koniecznie "głaskanie" auta musi być ekonomiczne. W posiadaniu miałem kilkadziesiąt aut i zauważyłem że każde reaguje inaczej.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

31 Lip 2018, 16:31

Tzn nie szukam problemu, tylko chciałbym jakieś wskazówki jak ogólnie jeździć ekonomiczniej .
FUITP
Nowicjusz
 
Posty: 33

31 Lip 2018, 17:20

FUITP napisał(a):Tzn nie szukam problemu,
musisz wpierw mieć pewność że auto Ci za dużo pali no może jest wszystko ok z Twoją jazdą i że spalaniem. Jeżeli chodzi o technikę no to standardowo, najlepiej nie robić gwałtownych przyspieszeń, utrzymywać jednostajną prędkość i odpowiednie obroty silnika. Do skrzyżowań dojeżdżać na biegu, To samo z górki.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

31 Lip 2018, 17:39

FUITP napisał(a):Nie wiem czy powinienem stosować się do rad typu jazda na luzie, "dryfowanie" itp itd.
Jazdy na luzie nie powinno się stosować w żadnym samochodzie czy to nowszy czy starszy z racji na bezpieczeństwo i panowanie nad samochodem które podczas jazdy na luzie nie jest dobre i przypadku poślizgu nic nie jesteś w stanie zrobić. Więc odradzam.

@Kao dobrze napisał utrzymywanie stałej prędkości hamowanie na biegu, płynna jazda i przewidywanie tego co się dzieje na drodze pozwala zaoszczędzić zawsze kilka procent :) paliwa.
Do tego odpowiednie ciśnienie w ogumieniu które w tym przypadku również jest bardzo ważne, opony też mają jakiś niewielki wpływ na spalanie. Używanie klimatyzacji podczas jazdy jak i jazda np. z otwartymi oknami.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

31 Lip 2018, 19:01

Cichy77 napisał(a):Jazdy na luzie nie powinno się stosować w żadnym samochodzie czy to nowszy czy starszy z racji na bezpieczeństwo i panowanie nad samochodem które podczas jazdy na luzie nie jest dobre i przypadku poślizgu nic nie jesteś w stanie zrobić

Bez przesady. Co innego jazda w górach na luzie- tu to naprawdę może być niebezpiecznie. Ale co złego może się stać podczas dojazdu na luzie do zamkniętego szlabanu lub czerwonego światła :?: Całe życie tak jeżdżę i nigdy nie miałem z tego powodu żadnych kłopotów. Czasami można na luzie przejechać grubo ponad kilometr(przejazd kolejowy w Pomiechówku, jazda od strony Serocka). Jadąc eco z Zegrza do Pomiechówka, z wykorzystaniem tego dojazdu na luzie, często schodzę na tej trasie poniżej 5l/100km. Więc jazda na luzie przynosi wymierne oszczędności, a jakiegoś niebezpieczeństwa nie zauważyłem.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3751
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Idealny samochód na wyprawy w nieznane
    Projektując na nowo samochód rodzinny, Dacia pragnęła wyjść naprzeciw pragnieniom współczesnych rodzin związanym z wędrówkami, spotkaniami z przyrodą czy aktywnością na świeżym powietrzu, jak również ...

31 Lip 2018, 19:18

Yeti jak najbardziej masz rację ale są też czubki co się rozpędzają i wrzucają na luz i tak w kółko a to z ekonomią nie ma nic wspólnego. Znam jedną kobietę co w zakrętach na sprzęgle jeżdzi i nie da się jej tego oduczyć i pewnie o takie sytuacje chodziło dla Cichego
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Sie 2018, 17:48

No dobra ale jeżdżąc na luzie auto coś spala czy nie?
FUITP
Nowicjusz
 
Posty: 33

01 Sie 2018, 18:30

No pewnie że spała, przecież na powietrzu nie pracuje :wink: Ale dojeżdżając np do skrzyżowania lub zjeżdzając z górki na biegu auto nie spała nic ponieważ ( Jak to wytłumaczyć.... :unsure: ) silnik napędzany jest pędem z kół.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Sie 2018, 18:58

FUITP napisał(a):No dobra ale jeżdżąc na luzie auto coś spala czy nie?

Oczywiście, że spala, musi przecież pracować. Jadąc na biegu(hamując silnikiem), system paliwowy odcina dopływ paliwa(nie dotyczy zasilania gaźnikowego-chyba :?: ) i wtedy auto nie spala paliwa. Ale wtedy auto zwalnia. Mimo wszystko zużyje się mniej paliwa jadąc pewien (w miarę długi)odcinek na luzie, bo hamując silnikiem nie przejedzie się tak długiego odcinka jak na luzie i trzeba będzie wcześniej załączyć napęd.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3751
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna