Wjazd na ośnieżone i oblodzone wzniesienie może być niebezpieczny. Ostrożność jest jak najbardziej wskazana, ale wielu kierowców rozumie to jako wolne podjeżdżanie pod górę. Jednak w tym przypadku przy zbyt małej prędkości auto może zatrzymać się na oblodzonym wzniesieniu, co niesie ryzyko, że samochód zacznie się zsuwać. "Podjeżdżając do wzniesienia należy nabrać nieco rozpędu, a następnie utrzymywać prędkość, co może oznaczać dodanie nieco gazu. Najlepiej ustawić taki bieg, który pozwoli na niezmienianie go na niższy w czasie jazdy" radzi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault. Rozpęd i stała prędkość minimalizuje ryzyko zatrzymania się na wzniesieniu. Gdy jednak koła zaczynają kręcić się w miejscu, kierowca musi zatrzymać auto i próbować ponownie ruszyć, gdyż każde dodanie gazu zwiększy efekt buksowania. Ważne, aby koła były skierowane do jazdy na wprost, gdyż skręt kół dodatkowo destabilizuje pojazd.
Pokonując wzniesienie zimą, należy zachować jak największy odstęp od poprzedzającego samochodu. Jeśli to możliwe, najbezpieczniej jest poczekać, aż poprzedzający pojazd wjedzie na górę. Szczególnie gdy wzniesienie jest bardzo strome lub poruszamy się za samochodem ciężarowym albo TIR-em. Te pojazdy są szczególnie narażone na problemy związane z pokonywaniem wzniesienia, ze względu na rozmiar i wagę łatwiej tracą przyczepność i mogą zacząć zsuwać się w dół.
Im trudniejsze warunki atmosferyczne, tym bardziej istotną rolę odgrywają umiejętności i wiedza kierowcy. "Na pewno kierowca, który miał okazję doskonalić swoje umiejętności w bezpiecznych warunkach, w takiej sytuacji będzie czuł się pewniej, jego reakcje będą bezpieczniejsze i podyktowane znajomością tego jak zachowa się auto" dodaje Zbigniew Weseli.
Po pokonaniu szczytu wzniesienia należy zdjąć nogę z gazu i zredukować prędkość biegami. Bardzo ważne jest, aby nie hamować jednocześnie skręcając, ponieważ łatwo wtedy stracić przyczepność.
Jeżeli macie jakieś doświadczenia, dodatkowe rady przy podjeżdżaniu pod strome wzniesienia w okresie zimowym to zapraszamy do wypowiedzi poniżej
W miarę możliwości, starajmy się nie jechać "po śladach", śnieg ma jednak o wiele lepszą przyczepność od wyślizganego lodu. Przydaje się to nawet podczas hamowania.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
Jeżeli jest to dosyć stromy podjazd widać że może być ślisko i nie mamy napędu 4x4 to warto pomyśleć nad założeniem łańcuchów.
W sytuacji kiedy nie udało nam się podjechać i samochód zaczyna nam się ześlizgiwać trzeba pamiętać żeby delikatnie zmienić tor jazdy tak aby samochód trafił na ubity śnieg wtedy łatwiej będzie go zatrzymać.
Tu nie ma co ukrywać że w zimie w takich warunkach dużą robotę robią dobre opony zimowe.
Gdy zaistnieje taka sytuacja ,ze auto zatrzyma sie podczas jazdy pod gore na oblodzonej drodze by nie zaczelo sie zsuwac nalezy dac mu w palnik tak by obracajace sie kola usunely warstwe lodu,wytopily go ,by kola mogly dobrac sie do twardego podloza,nie wolno przestac,gdy suto zacznie sie juz zsuwac w tyl to lipa.Go4zej jest w przypadku automatycznych skrzyn,mozna je w ten sposob uszkodzic,no ale coz,bezpieczenstwo wazniejsze.
Legendarna SKODA 966 Supersport Jedyny zachowany egzemplarz wyścigowej ŠKODY 966 Supersport odzyskał swój blask dzięki pieczołowitej pracy specjalistów marki. Jeden z najefektowniejszych okazów czechosłowackiej sceny wyścigowej ...
Ekologiczne paliwa R33 do samochodów z silnikiem benzynowym i diesla Przyjazny dla środowiska olej napędowy R33 Blue Diesel jest dostępny na zakładowych stacjach paliw Audi w Ingolstadt i w Neckarsulm od marca 2021 roku. Teraz ekologiczna benzyna R33 Blue Gasoline zastępuje benzynę konwencjonalną ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.