Jak powinna wyglądać zmiana biegów w automatycznej skrzyni?

01 Mar 2015, 21:05

Witam, Posiadam Explorera z 1995 roku odkąd go kupiłem pewnym mankamentem był/jest taki problem iż auto nie zmienia biegów (chyba) dobrze auto chyba powinno zmieniać biegi na wyższych obrotach ok 4 tyś a, zmienia tylko przy 2 tyś oraz pierwszy bieg słabo włącza trzeba go przy-gazować i odpuścić, przy raptownym przy-gazowaniu redukuje bieg.
Jak to powinno wyglądać?? jakieś porady??
toreto22r
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 17 02 2013
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Ford Explorer
Silnik: 4.0 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

01 Mar 2015, 21:24

A co się dzieje, jak ruszając wciśniesz gaz w 1/4 i trzymasz? Nie zmieni biegu dopóki nie oduścisz nogi?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Mar 2015, 10:29

Zmienia, ale trzeba go trochę dłużej potrzymać na gazie niż na następnych biegach.
toreto22r
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 17 02 2013
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Ford Explorer
Silnik: 4.0 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

13 Mar 2015, 11:10

Generalnie w automatach skrzynia zmienia biegi adekwatnie do wciśnięcia gazu - np. ruszając spod świateł, jak wciśniesz gaz do dechy, to na pierwszym biegu pojedziesz krócej, a jak wciśniesz troszkę, to pojedziesz dłużej.
Automatem trzeba nauczyć się jeździć - jest to zupełnie inna bajka niż manual. A niewłaściwe operowanie pedałem gazu jak i tempomatem prowadzi do zwiększenonego zużycia paliwa niestety :) No i wiele zależy od tego, jaki to automat - jest tego troszkę i każdy rodzaj automatu inaczej reaguje na pedał gazu. Do automatu trzeba się przyzwyczaić i go "opanować" w swoim aucie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Mar 2015, 14:00

automat automatowi nie równy,
redukcja przy mocnym dodaniu gazu to kickdown, normalny jak najbardziej zdrowy objaw,
na 1 biegu explozja po puszczeniu hamulca ma stać, dopiero po dodaniu gazu ruszyć, też dobry objaw
a co do zmiany biegów zależy w jakim trybie masz skrzynie, w różnych trybach będzie zmieniał biegi przy różnych obrotach, dużo też zależy od skrzybni, bo było kilka rodzajów ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

13 Mar 2015, 22:25

pocieszny napisał(a):a co do zmiany biegów zależy w jakim trybie masz skrzynie, w różnych trybach będzie zmieniał biegi przy różnych obrotach,

Dokłądnie - zapomniałem, że automaty mają też przecież różne tryby pracy :ok:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy Actros a’la Swanski - "Truck & Art"
    Nowy Actros jest znany nie tylko ze swoich osiągów i niskiego spalania, ale również z drapieżnego wyglądu i nowoczesnego designu. Paweł "Swanski" Kozłowski postanowił dodatkowo podkreślić te cechy pojazdu, ozdabiając ...

23 Mar 2015, 13:41

A u mnie jest tak jak włączę pierwszy bieg, to jedzie.
Trzeba go na hamulcu trzymać -inaczej odjedzie.
toreto22r
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 17 02 2013
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Ford Explorer
Silnik: 4.0 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995