Jak prawidłowo zrobić zaprawkę lakieru w samochodzie?

22 Wrz 2018, 17:12

Zmierzyłem wczorajsza zaprawkę i ma 16 cm więc moje oko słabe jeżeli chodzi o wymiary, dziś na życzenie kolegi Bonifacego zrobiłem dużo mniejszą, dzisiejsza zaprawka mierzy 2.5 cm
Szlifowanie i matowanie ostateczne pod podkład papierem 500

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


i teraz mamy 2 sposoby na oklejenie, możemy kupić taki gąbkowy wałeczek dzięki któremu minimalizujemy ułożenie się lakieru w kant

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


lub na wywieniętą taśmę

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Po lakierach

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


bezpośrednio po rozklejeniu warstwa rozcienczalnika zaprawkowego. A tak juz mamy po polerce

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Jak widać da się zrobić malutką zaprawkę i nie będzie po tym śladu ale dla niewprawionych tzw amatorów bezpieczniejsza jest wersja nr 1. Kolejna sprawa przy malutkich zaprawkach trzeba być bardziej czujnym i dokładnym, tu juz nie ma miejsca na błędy. Moim zdaniem nie ma różnicy czy robimy zaprawkę na 2 cm czy 15, liczy się efekt końcowy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16694
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Wrz 2018, 19:21

Dziś zobrazuje jak wykonać zaprawkę na środku elementu, w moim przypadku jest to róg zderzaka. Skupmy sie na górnej części uszkodzenia, dolną robię przy okazji.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



należy okleić taśmą miejsce uszkodzone aby nie podrapać uszkodzić grubym papierem powierzni dalszych, po wstępnym równaniu wyglada to w ten sposób

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



na nierówności należy nałożyć szpachlę, szlifując ja potem papierem 150-180 na kostce korkowej, jeżeli czujemy ze jeszcze powierzchnia obrabiana nie jest równa dokładamy szpachli, gdy uzyskamy już oczekiwany efekt zrywamy taśmę i naklejamy kilka mm dalej od zakończenia szpachli aby wyrównać całą powierzchnię papier ok. 300

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



kolejnym etapem jest zerwanie całej taśmy i rozmatowanie papierem ok 400 aby zminimalizować wszystkie grubsze rysy. W ten sam sposob okleimy zaprawkę pod lakiery.

W moim przypadku tak wygląda zaprawka przygotowana pod podkład w tym przypadku gąbkowy wałeczek bardzo nam ułatwi operację

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Po wyschnięciu podkładu należy go zmatowić papierem 1500-2000 i zaprawkę okleić tak jak do podkładu.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Zwróćcie uwagę w jaki sposob okleiłem zaprawkę, tak żeby mozna bylo w każdej chwili zerwać gąbkę co należy zrobić po nałożeniu bazy i została nam "budka" , po wyschnięciu bazy nakładamy 3 warstwy lakieru bezbarwnego, starajcie się nie dolewać mocno na błysk bo zrobią się zacieki, no i wygląda to tak

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Po nałożeniu lakieru bezbarwnego, zrywamy cały papier i psikamy jedna cienka warstwę rozcieńczalnikiem zaprawkowym na "przejścia" między lakierami. Zaprawkę matujemy papierem 2500 i do polerki, poniżej efekty.

Oczywiście jeżeli mamy jakieś załamania/kanty na elemencie to warto zaprawkę kończyć w takich miejscach gdyż łatwiej jest zgubić przejście lakierów.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16694
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Wrz 2018, 19:30

A tak wygląda zaprawka po wypolerowaniu, tym razem nie ma śladu ale nie zawsze to wychodzi, to jest wlaśnie ryzyko zaprawki.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16694
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4