Jak przeczyścić nagrzewnice megane 99'

19 Sty 2016, 10:01

Witam. Mam problem jak w temacie,jak przeczyścić nagrzewnice w megane 1.9 dti 99'? Pytam bo mam problem z ciepłym powietrzem( leci lekko ciepłe wręcz letnie powietrze) słyszałem ze to problem nagrzewnicy.jakby ktos mi mógł łopatologicznie wytłumaczyć co i jak mam zrobić bo przyznam ze nie umiem tego sobie wyobrazić
defens
Początkujący
 
Posty: 201
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

19 Sty 2016, 10:17

Nie wiem jaki tam jest dostęp do nagrzewnicy, ale odpowiedz wydaje się dośc prosta - albo ją zdemontować i przepłukać wodą, albo jak jest dostęp do wezy nagrzewnicy od strony silnika, to podpiąć sie do jednego z nich i ją przepłukać.
Ale powodem słabego ogrzewania nie koniecznie musi być nagrzewnica. Temperatura płynu silnika jest ok? Silnik nagrzewa się do normalnej temperatury?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Sty 2016, 11:40

Powiem tak. Temperatura jest w normie a nawet poniżej polowy skali.sila nadmuchu ok.tylko ta temperatura.... Czytałem ze te objawy pasują do "zawalonej nagrzewnicy" czytałem tez o takim triku: Spuścić płyn chłodniczy, nalać do zbiornika wode z odkamieniaczem(słyszałem tez o krecie ale może poniszczyć uszczelki) wlaczyc auto by pochodził sobie z 40-60min. Następnie odpiąć od zbiornika dolny waz wszystko spuścić i wsadzić wąż ogrodowy do zbiornika na plyn i dlugo płukać. Pytanie czy to sie sprawdzi? No i problem teraz zima to wykonac
defens
Początkujący
 
Posty: 201
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

19 Sty 2016, 21:09

Jak sam pisałeś temperatura silnika jest poniżej połowy, czyli silnik chodzi niedogrzany czyli najpewniej zawiesił się termostat i od tego trzeba zacząć. Rzadkością jest, żeby nagrzewnica się zabrudziła, bo niby czym ? Układ chłodzenia jest zamknięty, zatem jeśli ulega zaklejeniu nagrzewnica, to może byc problem z uszczelką pod głowicą (emulsja olejowo-wodna z układzie) lub może być zakamieniona od środka na skutek zmieszania płynu chłodzącego ze zwykłą wodą. Do tego są specjalne środku myjące np. Prestone radiator flush, ale jest to wszystko środek doraźny. Żeby coś więcej doradzić musimy znać więcej szczegółów ....
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

19 Sty 2016, 21:46

Jest zima , niskie temperatury jak sam zauważyłeś. Nie masz ciepłego garażu jedziesz do mechanika rozwiązać problem.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4944
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

20 Sty 2016, 10:19

defens napisał(a):Powiem tak. Temperatura jest w normie a nawet poniżej polowy skali

To nie jest norma.
Jeżeli sprawa wygląda w ten sposób, to najprawdopodobniej jest uszkodzony termostat. Zrób prosty test - nagrzewaj auto na postoju do momentu, aż wskazówka temp. pokaże około 90 stopni. Sprawdz wtedy jakie leci powietrze z nagrzewnicy. Zapewne poleci cieplutkie. Możesz też zasłonić chłodnicę jakąs dyktą i się przejechać kawałek - temp. powinna w miarę szybko podskoczyć do góry. Oczywiście musisz przy tym uważać, żeby nie zagotować płynu, ponieważ będziesz miał przysłoniętą chłodnicę i nic nie będzie płynu chłodziło. Aczkolwiek powinien się włączyć wentylator. Jednak najlepiej jest sprawdzić tym pierwszym sposobem - silnik będzie się nieco dłużej nagrzewał, ale płyn ci się nie zagotuje.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault ZOE - mocniejszy, szybszy i lepiej się prowadzi
    Renault zaprezentowało nowy silnik elektryczny R110 i model ZOE gamę 2018. Ten najlepiej sprzedający się w Europie samochód elektryczny będzie pierwszym samochodem elektrycznym Renault wyposażonym w nowy silnik o mocy ...

20 Sty 2016, 10:47

Byłem u mechanika i wg niego tez to bedzie termostat. Na postoju silnik się nie nagrzewa do temp.90stopni.
Pytałem
o czyszczenie nagrzewnicy bo tez mi ktos powiedzie o kamieniu. Tak jak mój mechanik i Wy mówiliście założyłem karton przed chłodnicę i zobaczymy.p.s ile może kosztować wymiana termostatu (i pewnie płyn bedzie trzeba spuścić przy wymianie?). A tak na marginesie- mam koncentrat płynu do chłodnic czy z woda demineralizowaną mogę go zmieszać i wlać? Chodzi mi o okres zimowy
Dzieki za porady
defens
Początkujący
 
Posty: 201
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

20 Sty 2016, 15:32

Wymiana termostatu powinna kosztować w granicach kilkudziesięciu złotych, nie koniecznie trzeba spuszczać cały płyn z układu. Potem możesz uzupełnić poziom posiadanym już koncentratem zmieszanyn z wodą destylowaną (nigdy ze zwykłą, chodzi o odsunięcie mozliwości wytrącania kamienia mineralnego). Sądzę, że po tych zabiegach ogrzewanie wnętrza powróci do właściwego poziomu i nie będziesz musiał nagrzewnicy czyścić.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot