Jak sprawdza się Hybryda w ruchu miejskim, jak ze spalaniem?

20 Kwi 2022, 15:44

Ostatnio przy okazji jazdy po mieście (Warszawa) w godzinach popołudniowych postanowiłem sprawdzić jak wygląda spalanie przy normalnym poruszaniu się z punktu A (Mokotów) do B (Białołęka). Wyszło całkiem nieźle biorąc pod uwagę to, że nie starałem się oszczędzać tylko skupiłem się na normalnej jeździe.

Według komputera w samochodzie mamy 4 litry co w rzeczywistości przekłada się na 4,31 litra realnego spalania. Oczywiście było chłodno na dworze, a temperaturę we wnętrzu miałem ustawioną na 21,5 stopnia na klimatroniku. Opony 225/45R17.

Jak sprawdza się Hybryda w ruchu miejskim, jak ze spalaniem? Widać na zrzucie że na koniec jazdy silnik spalinowy miał temperaturę 59 stopni, a to dlatego że ostatni kawałek około 400m jechałem wolno w trybie elektrycznym (droga osiedlowa z ograniczeniem do 20km/h).

Inne ciekawe tematy ze spalaniem hybrydy w których również udostępniam informację o spalaniu to:
- Jak sprawdza się Hybryda na bardzo krótkich dystansach 3-5km?
- Hybrydy na trasy? - jak sprawdza się hybryda w trasie, spalanie?
- Jak jeździć oszczędnie hybrydą? Proste zasady oszczędnej jazdy
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

25 Kwi 2022, 15:56

A jak z ciekawości na trasie typu autostrada?
Miro12
Początkujący
 
Posty: 139
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307 SW
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

25 Kwi 2022, 16:24

Masz wyżej link hybrydy-na-trasy-jak-sprawdza-sie-hybryda-w-trasie-spalanie-vt126681-45.htm#p833362 na autostradzie nie testowałem na dłuższym dystansie ale na podanej stronie znajdziesz wyniki z drogi ekspresowej.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

25 Kwi 2022, 17:13

Ja ostatnio pojeździłem trochę lexusem rx450h i średnie spalanie to 10.5l, mało ekonomiczne to auto. W wogole uważam ze technologia hybrydy lepiej jest wykorzystana w markach niemieckich.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16655
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Kwi 2022, 17:51

Kao napisał(a):Ja ostatnio pojeździłem trochę lexusem rx450h i średnie spalanie to 10.5l, mało ekonomiczne to auto.


No to Kao grube masz wymagania 2,2t, przystanek autobusowy i średnia 10,5l kiepska :ok:

Kao napisał(a): W wogole uważam ze technologia hybrydy lepiej jest wykorzystana w markach niemieckich.


Spokojnie nie chwal dnia przed zachodem słońca :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10942
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Kwi 2022, 17:54

Kao napisał(a):Ja ostatnio pojeździłem trochę lexusem rx450h i średnie spalanie to 10.5l, mało ekonomiczne to auto
Tylko tam masz chyba drugą generację hybrydy (w najnowszym jest już czwarta). To Lexus RX III? Poza tym to auto trochę waży, a i moc masz sporą ~300KM, przypuszczam, że jakoś mocno oszczędnie nie jeździłeś :) jak byś miał samą benzynę z podobną mocą to pewnie z 15 litrów by wyszło.

Kao napisał(a):W wogole uważam ze technologia hybrydy lepiej jest wykorzystana w markach niemieckich
Ja jakoś nie mam przekonania do długowieczności tych napędów z racji silników i skrzyń biegów. Poza tym VW bardziej poszedł w napędy plug-in hybrid, mało ma typowych hybryd których nie ładujesz z gniazdka (nie mówię o miękkich hybrydach).

Ja ostatnio jechałem ze znajomym Tucsonem w hybrydzie, fakt że to praktycznie nowe auto ale bardzo fajnie sobie radził. Nie prowadziłem ale parametry monitorowaliśmy na bieżąco i po mieście wyszło niecałe 6L/100km około 15km.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Dlaczego zwolennicy hybryd wybierają Toyotę C-HR?
    Toyota C-HR Hybrid szturmem zdobyła rynek hybryd w Polsce i jest liderem aut z takim napędem. Sprawdzamy, co czyni ten samochód aż tak popularnym. Odważny crossover Pierwszą zapowiedź kompaktowego crossovera Toyoty ...

25 Kwi 2022, 18:24

Wymagań nie mam, opisuje jak jest, zawsze klocka można zestawić z peugeotem 3008 który tez wazy ok 1800 a potrafi spalać ok 5.5l
Możesz powiedzieć bo silnik większy i mocy więcej ale tym aucie wogole noe jest to odczuwalne. Wiem ze lubujesz lexusa ale realia są jakie są.

Rokiko to tylko cyferki
Uwierz ze starałem się jechać max oszczędnie jak potrafię żeby sorawdzic jak nisko uda mi się zejść.
To 3 gen przed liftem
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16655
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Kwi 2022, 18:46

Kao napisał(a):To 3 gen przed liftem
Czyli druga generacja napędu hybrydowego, sprawdziłem przed chwilą. Silnik spalinowy 250KM, a łącznie z elektrycznym wychodzi 299KM.
Kao napisał(a):Uwierz ze starałem się jechać max oszczędnie jak potrafię żeby sorawdzic jak nisko uda mi się zejść.
Pytanie jeszcze w jakim stanie są baterie bo to różnie bywa.

Kao napisał(a):opisuje jak jest, zawsze klocka można zestawić z peugeotem 3008 który tez wazy ok 1800 a potrafi spalać ok 5.5l
No ale tam masz diesla 1.6HDi? No i 400kg mniej, a pewnie mniejsze koła. No i nie ma porównania z przyspieszaniem w mieście. Nie za bardzo mi się chce porównywać te samochody bo nie bardzo jest jak :) zupełnie inna klasa i prowadzenie. Jak już byś chciał zastawiać to bardziej z 5008 (tylko znajdź takiego z podobną mocą :) ). Model 3008 to bardziej Lexus NX :wink:

Muszę kiedyś zrobić taki test z dwoma samochodami jednym w hybrydzie i drugim w dieslu z podobną mocą. Przejazd po Warszawie z punktu A do B w podobnym czasie, a najlepiej jak by dwóch kierowców jechało równolegle jeden za drugim i wtedy porównać spalanie :) mogło by to ciekawie wyjść.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35

25 Kwi 2022, 19:29

No skrajnie różne auta wiadomo, no cóż tak już jest. Np też dłuższy czas jeździłem Jetta 1.4 hybryda no i tam to odczucia całkiem inne, pozytywne, nie dość ze moc dostosowana do auta, niskie spalanie i hybryda działa także w wyższych prędkościach a nie do ok 40 jak w większości.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16655
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Kwi 2022, 19:59

Kao napisał(a):Wiem ze lubujesz lexusa ale realia są jakie są.

Kao ale ja mam wy...j...ne na lexy tylko twierdzenie że 10,5 l aucie pokroju RX to sporo jest :lol:

Porównaj do ml, X5, Q7 itd.a nie do peżocika który jest odpowiednikiem rav a nie klocka RX z 3,5v6.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10942
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Kwi 2022, 20:02

Dla Ciebie może jest mało dla mnie względem tego co oferuje jest to sporo.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16655
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Kwi 2022, 20:05

Kao napisał(a):hybryda działa także w wyższych prędkościach a nie do ok 40 jak w większości.
No nie jak w większości :) w nowej corolli z 2.0 hybrid silnik spalinowy potrafi wyłączyć się poniżej 120km/h w 1.8 poniżej 90 km/h, a w priusie z napędem III generacji poniżej 70 km/h. Trzeba jednak wiedzieć, że przyspieszanie wyłącznie na elektryku jest nie ekonomiczne i najlepiej przyspieszyć w miarę dynamicznie z silnikiem spalinowym po czym przejść w tryb elektryczny podczas jednostajnej jazdy :) można by tu dużo pisać... Sam przycisk EV ogranicza jazdę przeważnie do 30 km/h oczywiście jeżeli mamy zapas energii w baterii i przyspieszamy delikatnie to nie powinien nam się załączyć silnik spalinowy. Hybryda z założenia miała być oszczędna w mieście i na to jest położony największy nacisk. Bardzo dobrze też wypada na terenach podmiejskich. Zobacz co się dzieje z elektrykami jak wyjadą na trasę :) ogólnie do każdego rozwiązania powinno się trochę inaczej podchodzić.

Kao napisał(a):jeździłem Jetta 1.4 hybryda no i tam to odczucia całkiem inne, pozytywne
Nie odniosę się bezpośrednio do tego bo nie miałem okazji użytkować tego napędu.
Jakie miałeś średnie spalanie tak z ciekawości?

szybki napisał(a):Porównaj do ml, X5
Ehhh... jak jakiś czas temu przy spokojnej jeździe i oszczędnej po Warszawie w X5 3.0d (nie pamiętam ile tam było mocy ale coś około 220KM) ledwo zszedłem do 12litrów na setkę.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35

25 Kwi 2022, 20:37

Rokiko napisał(a):Jakie miałeś średnie spalanie tak z ciekawości?
poniżej 5l
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16655
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Kwi 2022, 20:45

Kao napisał(a):poniżej 5l
No to wartości dobre. Muszę z ciekawości poszukać jaką pojemność ma tam bateria trakcyjna.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35

25 Kwi 2022, 20:55

Ja ostatnio myślałem nad Toyota CHR ale było by to auto głównie na trasy, dlatego też odpadło jednak. Skrzynia cvt też średnio mi leżała.
Miro12
Początkujący
 
Posty: 139
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307 SW
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna