29 Lut 2008, 17:11
Jak ktoś jedzie kupic na giełdę to warsztat odpada - chyba, że sprzedający chce umówić się w tygodniu i oczywiście nie sprzeda auta. Handlarz nie opóści giełdy bez znacznej zaliczki.
Pierwszą podstawową sprawą trzeba oglądnąć dokładnie karoserię auta i pooglądać szpary między elementami karoseri, przy nie bitym aucie wszystko powinno być dobrze spasowane i musi przylegać do siebie.
Nie powinno być dużych szpar i żadnych różnic.
Trzeba znać elementy karoserii danego rocznika np są zawsze zmiany tapicerki (niewielkie) nawet w tych samych modelach, różniących się tylko latami a nie karoserią.
Należy zwrócić uwagę na znaczki z tyłu jak ich brak to duże prawdopodobieństwo, że dziurki zostały zaszpachlowane i pomalowane.
Szyby - w autach Niemieckich na szybie jest podany rok produkcji np prawym rogu czośtam napisane a w trzecim rzędzie lub ostatnim jest ...2 to znaczy 1992 lub 2002 (zależy oczywiście jaki model), jak są szyby kazda z innej parafi to znaczy, że auto miało poważny wypadek, szyby muszą mieć ten sam rok co rok produkcji - należy zwrócić na to uwagę !!!!!!!!!!
Na innych elementach karoserii są wbijane daty produkcji np: pasy bezpieczeństwa.
Kolejną rzeczą jaką trzeba zobaczyć to musisz podnieść dywaniki i zerwać wykładzinę i zobaczyć blache nadwozia, nie może być widzać spawów na całą szerokość auta.
Można próbować zbijac cenę, że auto było bite (ale tak nie jest) oglądając dwony u podstawy często są nierówności produkcyjne.
Trzeba sprawdzić jak zamykają się drzwi klapy bagarznika i maski jak na siłę to wiadomo, że coś było kombinowane i prostowane.
Musisz wsiąść do auta odpalić je i zachowywac się jak dziecko, przycisnąć każdy przycisk i migacz, pokręcić każdym pokrętłem, włączyć każdą lampkę i światło, jak coś nie działa mozna zawsze zbić cenę.
Należy się przejechać i zrobiś ostre skręty slalomem - sprawdzamy drążki i zawieszenie, naciskamy dwoma rękoma na przód auta i tył jak luźno chodzi i szybko odskakuje to zawieszenie jest do wymiany, resory i teleskopy.
Kupując auta używane sprowadzone z zagranicy w latach 1995,1996 starsze niż 1995 rok i rejestrowane 1995,1996 należy zwrócić uwagę na daty części, poniewać przez jakieś chyba półtorej roku auta sprowadzanie z zagranicy roporządzeniem ministra właśnie w tych latach wbijana była data sprowadzenia a nie produkcji i znam przypadek kiedy chłopak kupił auto opel calibra właśnie z tego okresu rejesracji i okazało się, że ma w dowodzie 1994 a auto jest z 1991 wyszło u mechanika !!!
Jak ktoś ma jakieś pytania to mogę doradzić, sprowadzam auta od początku lat 90 i trochę już widziałem !!!