Jak sprawdzić czy auto posiada dwumas?

22 Paź 2021, 11:20

Witam, niedawno nabyłem VW który fabrycznie na 100%, dwumase posiada. Poprzedni właściciel niedługo przed sprzedażą wymienił rozrząd i właśnie sprzęgło. Jedyny problem jest taki że gość był laikiem w tych sprawach i nie jest pewien czy wstawiono mu nowa dwumase czy po prostu zestaw nowego sprzęgła pozbawiony dwumasy.

Pytam bo borykam się z drażniącymi mnie drganiami i głośna praca tego tdi. Nie chcę po prostu inwestować w same poduszki ponad 1000zl jeśli się okaże że nic to nie da bo nie ma dwumasy. Z tego co czytałem w 1.9 tdi tylko oryginalne poduchy pełnia dobrze swoje funkcje.
Czy bez rozbierania, da się stwierdzić czy zamontowano dwumas czy nie?
Andy802
Nowicjusz
 
Posty: 9

22 Paź 2021, 11:27

Andy802 napisał(a):Poprzedni właściciel niedługo przed sprzedażą wymienił rozrząd i właśnie sprzęgło
Nie miał żadnych faktur za wymianę? Może wie ile to wszystko kosztowało? Jak było nie dawno to powinien pamiętać lub zapytać mechanika który to robił bo jak zamawiał części to na pewno w historii zamówienia znajdzie.

Może wcale nie wymienił?

Zaglądałeś do rozrządu jak wygląda pasek?

Andy802 napisał(a):Czy bez rozbierania, da się stwierdzić czy zamontowano dwumas czy nie?
Raczej tego nie sprawdzisz.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9986
Zdjęcia: 35

22 Paź 2021, 11:35

Problem w tym, że autko po zakupie stało około pół roku z pewnych przyczyn i nie miałem jak się wtedy tym zainteresować. Dziś kontaktu z gościem nie mam. Rozrząd był napewno wymieniony, widać po pasku ze jest świeży. Na łączeniu skrzyni z silnikiem też widać że były jakieś ingerencję robione.

Inna sprawa że czasami mam wrażenie że silnik chodzi dużo ciszej gdy kolejnego dnia jest dużo głośniej. Zauważyłem że przy mocniejszym depnieciu gazu szczególnie w zakresie obrotów 1700-2300 czuć wibracje od silnika, jest głośny i tak jakby buczy.

Sprzęgło bez dwumasy chyba bardziej by przenosiło jakieś drgania na karoserie niżeli powodowało głośna pracę silnika.

Dlatego skłaniam się w stronę plecionka/poduszek. Ja parę dni po kupnie urwałem michę olejowa i wtedy też okazało się że poduszka pod skrzynia ten lizak ledwo się trzyma. Wtedy wymieniłem, ale coś podejrzewam że reszta poduszek może być w podobnym stanie.
Andy802
Nowicjusz
 
Posty: 9

22 Paź 2021, 11:59

Andy802 napisał(a):Inna sprawa że czasami mam wrażenie że silnik chodzi dużo ciszej gdy kolejnego dnia jest dużo głośniej.
To raczej nie będzie od sprzęgła tylko może coś z wydechem?

Andy802 napisał(a):okazało się że poduszka pod skrzynia ten lizak ledwo się trzyma. Wtedy wymieniłem, ale coś podejrzewam że reszta poduszek może być w podobnym stanie.
Może tak być szkoda że nie sprawdziłeś ich od razu. Teraz może być tak ze ta od skrzyni trzyma mocniej a na pozostałych silnik łapie drgania które później przenoszą się na nadwozie.

Andy802 napisał(a):Sprzęgło bez dwumasy chyba bardziej by przenosiło jakieś drgania na karoserie niżeli powodowało głośna pracę silnika.
Raczej tak a jak jest na wolnych obrotach? Silnik masz umieszczony wzdłużnie czy poprzecznie?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9986
Zdjęcia: 35

22 Paź 2021, 12:00

Równie dobrze mógł pod handel wymienić sam pasek. 2 sprawa to, że mechanicy nie zawsze wymieniają dwumas, co jest głupotą, bo potem trzeba robić ta sama robotę 2 raz, rozbierać itd.

Po zgaszeniu silnika nie słyszysz jakiegoś tłuczenia przy kole? Wibracje mogą być też od półosi..
Gość114260
 

22 Paź 2021, 12:33

Na wolnych obrotach jest ok czuć drgania ale takie akceptowalne,normalne. Co do rozrządu myślę że był wymieniony bo na naklejce był przebieg 5000km w tył i naklejka też nie wyglądała na dopiero co przyklejona, ale to już mi ciężko stwierdzić.

Jakiś odgłosów od strony zużytej dwumas nie słychać, biegi wchodzą ok.

Myślę że na początek sprawdzę wydech, plecionke i wymienię chyba te poduszki bo czytałem że nieraz mimo że wyglądają ok są do śmieci.

Co do półosi nie sądzę bo miałem już parę razy do czynienia z półosiami i inaczej się to objawiało.

Co do głośności silnika odczuwanej to nie jest tak jakby od wydechu tylko jakby mi ktoś wytłumienie wyjął ze ściany grodziowej np
Andy802
Nowicjusz
 
Posty: 9
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SUV Pajero Sport będzie produkowany na Kałudze w Rosji
    Przedstawiciele firmy Mitsubishi Motors Corporation (MMC) poinformowali o rozpoczęciu produkcji średniej wielkości SUV-a Pajero Sport w zakładach PCMA Rus w Kałudze. Fabryka ta stanowi współwłasność grupy PSA Peugeot ...
    Nowy Nissan LEAF - Czy wiesz, że...
    1. Korzystając z wyjątkowej aplikacji CARWINGS , kierowca może "zadzwonić" do swojego samochodu, aby sprawdzić stan naładowania akumulatora lub wyszukać w pobliżu stację ładowania, skorzystać z usługi Google Send-To-Car, ...

22 Paź 2021, 12:58

Wywalony dwumas najlepiej sprawdzić na dużym biegu przy niskiej prędkości. Ale jak go nie masz to w sumie nie sprawdzisz czy jest zepsuty.

Wibracje mogą być również od zepsutej opony (druty) lub skrzywionej alufelgi. Warto to mieć na uwadze zanim się zacznie półosie wymieniać.

Stawiam na poduszki i wydech. I nie tylko dziury w wydechu, ale także wieszaki wydechu. Raz mi coś pukało przy ruszaniu, myślałem że przegub/poduszka, a to był zerwany wydech który stukał o belkę.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Paź 2021, 13:43

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Przyjrzę się na razie wydechowi i poduszkom.

Koła są ok felgi bbs sprawdzone są proste opony nowe nie było problemu z wyważeniem.
Andy802
Nowicjusz
 
Posty: 9

22 Paź 2021, 14:29

Popatrzyłem na silnik podczas pracy na obr jałowych. Generalnie prawie się nie rusza, rękami też ciężko go ruszyć. Za to od strony plecionki wydobywa się takie lekkie buczenie, niewiem tylko czy jest to w normie czy właśnie podczas przygazowania nabiera mocy w hałasie.
Andy802
Nowicjusz
 
Posty: 9