Jak to jest ze zwrotem OC...?

07 Maj 2018, 20:40

Witam a wiec:
jestem mlodym kierowca, chcialbym sprzedac samochod, wykupilem na niego ubezpieczenie 1700zl (ja jestem wlascicielem) zostaly 4 miesiace do konca, i pytania:

Jezeli sprzedam samochod mlodemu kierowcy, prowdopodobnie skorzysta z mojego oc bo jest oplacone bez znizek, ale: gdy samochod sprzedam kierowcy ze znizkami jak to wyglada? On np moze skorzystac z mojego oc oczywiscie skladka zostaje przeliczona ponownie i ON dostaje zwrot kosztow mojej nadplaty?
Mam na mysli to czy jest jakas szansa np na odzyskanie jakiejs czesci oc jezeli sprzedam samochod?

I teraz jeszcze jedno pytanie:
znizka jest naloczana od 3 lat posiadania prawa jazdy, brakuje mi 3 miesiace, wiec np gdy wykupie nowe OC i po 2 miesiacach wybiją 3 lata prawa jazdy, zmniejsza mi cene OC?

OC bede placil w 1 racie, nie ma mozliwosci, abym kupil auto na dziadka, ciocie itp jak cos :D
G123
Nowicjusz

Miejscowość: bielsko-biala
Prawo jazdy: 24 08 2015
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Cc900
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

09 Maj 2018, 13:22

Sprzedając samochód ubezpieczenie OC przechodzi na nowego nabywcę i zakład ubezpieczeń może dokonać rekalkulacji składki. W przypadku jak wyjdzie ona za niska to nowy nabywca musi dopłacić różnicę, a jak za wysoka to ubezpieczyciel powinien Ci zwrócić nadpłaconą kwotę na konto.

Sprzedając samochód możesz się dogadać z kupującym że po kupnie wypowie twoja polisę i zawrze nową ale to jest jego dobra wola więc tu pozostaje tyko kwestia dogadania.

Jak wypowie twoją polisę to to co pozostało wróci na twoje konto a jak ubezpieczyciel nie będzie miał nr konta to będzie się próbował z Tobą skontaktować i ustalić szczegóły.

G123 napisał(a):ON dostaje zwrot kosztow mojej nadplaty?
Nie jeżeli będzie jakaś nadpłata to zwrot dostaniesz Ty.